hoefkatrolontsteking dikke 3 wat nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moragh

Re: hoefkatrolontsteking dikke 3 wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:29

NaVy! schreef:
Als je er op tijd bij bent heeft het paard nog toekomst zat. Veel beweging, goede voeding, goede training, etc.. Misschien is dit topic iets voor je: viewtopic.php?f=8&t=380519&hilit=&start=75

Bedankt, maar ook hier wordt ik een beetje simpel van al dat gekat over de Antoine de Bod-God.... Heb ook ooit les van hem gehad, doet hij prima...
Maar die verafgoding wordt ik een beetje simpel van.

Ik wil graag de ervaringen horen van mensen die een jong onbeleerd paard hebben gefotografeerd voor aankoop (of voor begin van serieus werk) en toen achter een slecht straalbeen kwamen.

Wat hebben doe mensen gedaan. En niet AdB, want paard is nog niet ingereden.
Bekappen, ok, maar is dat nodig bij een paard dat nog geen verschijnselen heeft? (zal vast helpen lijkt me)
Eggbars, ook niet verkeerd lijkt me.
Speciale training met beleren al dan dus, maar daar zijn de meningen weer over verdeeld, wel harde grond, geen harde grond, longeren?

Niet mee verder gaan is natuurlijk ook een optie. Als een jong paard (zeg 4 jaar) al een dergelijk slecht straalbeen heeft, kan daar weinig goeds uitkomen lijkt mij?

Zal deze vraag ook eens in dat andere topic zetten inderdaad, ookal komen dezelfde mensen op beide opics, dus heel veel zal het niet uithalen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:50

persoonlijk denk ik dat je nooit kan weten of meten wat een paard gaat doen met zo'n straalbeen..je hoort vaak dat paarden met een 3/4 nergens last van hebben en sommige met een 2tje lopen al kreupel..ik hecht niet veel waarde aan foto's.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:16

Elisa2 schreef:
persoonlijk denk ik dat je nooit kan weten of meten wat een paard gaat doen met zo'n straalbeen..je hoort vaak dat paarden met een 3/4 nergens last van hebben en sommige met een 2tje lopen al kreupel..ik hecht niet veel waarde aan foto's.

Lopen kreupel vanwege dat tweetje?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:30

nou nee juist omdat volgens mij die hele cijfers nergens op gebaseerd zijn..die lopen kreupel om joost mag weten wat,en paarden met een 4 hoeven echt nooit kreupel te worden..er klopt iets niet aan die indexen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:18

Wat betreft je topictitel: het hoefkatrolgewricht van je paard is op de foto beoordeeld als 3 - duidelijke afwijkingen, maar je paard heeft daarmee nog geen hoefkatrolontsteking.

Uit de mensenwereld is het al langer bekend dat foto's in feite niets zeggen.
Fotografeer de knieen van 100 gezonde mensen van 50 jaar, en 60 ervan zullen afwijkingen op die foto's laten zien, zonder dat ze klachten hebben.
Fotografeer 100 mensen van 50 jaar met pijnklachten, en bij 60 zul je geen afwijkingen op de foto's zien. De correlatie tussen foto's en klinische klachten is heel gering. Geen arts zal een diagnose stellen alleen op foto's.

Ik hoor van verschillende mensen dat dat ook hun ervaringen bij paarden is. Zelf rij ik klasse III endurance met een 11-jarig paard dat volgens 'Bodegraven' toen-ie 5 was rondom kapot was op de foto's. Hij heeft nog nooit 1 dag kreupel gelopen, toen niet, en nu nog niet, en 1000 wedstrijdkm's gelopen zonder ooit afgekeurd te zijn.

(Hij is toen rondom op de foto gezet omdat-ie koerste op Duindigt)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:35

Elisa2 schreef:
nou nee juist omdat volgens mij die hele cijfers nergens op gebaseerd zijn..die lopen kreupel om joost mag weten wat,en paarden met een 4 hoeven echt nooit kreupel te worden..er klopt iets niet aan die indexen..

Aah oke kijk dat ben ik met je eens Haha!
De meeste paarden die door een DA bestempeld worden met hoefkatrolontsteking hebben helemaal geen hoefkatrolontsteking, maar gewoon een drie of een vier op het straalbeen en een voor de DA onverklaarbare kreupelheid.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:14

mijn paardje heet hoefkatrolonststeking aan beide voorbenen fase 3-4
nu heeft de dieren arts gezegt dat ze binnen nu en 5 jaar er zoveel last van krijgt dat ik haar moet in latn slapen hebben jullie dat ook wel eens gehoord
me paard heeft nu nog nergens van en loopt gewoon nog wedstrijden ik doe het wel rustig aan natuurlijk

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:48

angela123 schreef:
nu heeft de dieren arts gezegt dat ze binnen nu en 5 jaar er zoveel last van krijgt dat ik haar moet in latn slapen hebben jullie dat ook wel eens gehoord
me paard heeft nu nog nergens van en loopt gewoon nog wedstrijden ik doe het wel rustig aan natuurlijk

Dat is natuurlijk mogelijk met zulke straalbenen, maar ik snap niet hoe hij dat zeker zou kunnen weten.
Je kan dit voorkomen door hem zo snel mogelijk klassiek te gaan trainen lijkt me Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:46

Angela123, waar zit jouw DA? Daar moet ik echt heen, weer iemand met roentgenogen en voorspellende gaven, misschien weet hij de getallen van de Lotto van volgende week wel? Echt, onbetaalbaar, die man. Clown

Dierenartsten zullen altijd pessimistisch kijken. Bij ons op stal staat een paard die door de DA 6 jaar geleden al was opgegeven. Geen HKO, maar melanoom, bij zijn kaak en de halsslagader. DA gaf hem drie maanden, hooguit een half jaar...inmiddels is de oude heer 21, en ik zie hem zo snel niet de kraaienmars blazen.

Wat ik hiermee wil zeggen: kijk de dingen aan zoals ze komen. Een DA heeft beslist geen voorspellende gaven, en ieder dier is anders.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:51

Mariek87 schreef:
angela123 schreef:

Dat is natuurlijk mogelijk met zulke straalbenen, maar ik snap niet hoe hij dat zeker zou kunnen weten.
Je kan dit voorkomen door hem zo snel mogelijk klassiek te gaan trainen lijkt me Knipoog

Helemaal mee eens, ga klassiek rijden en je zult merken dat je paard nog lang mee zal kunnen gaan!!!!!!!!!

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:30

mischien beetje domme vraag maar ik heb eigelijk nooit begrepen wat er met klassiek rijden word bedoelt kan je daar les ik krijgen en waar?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:42

angela123 schreef:
mischien beetje domme vraag maar ik heb eigelijk nooit begrepen wat er met klassiek rijden word bedoelt kan je daar les ik krijgen en waar?

Kijk eens op de websitelinks die in mijn onderschrift vermeld staan, misschien heb je er wat aan.

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:04

www.antione de bodt.nl.
Mijn paard was 2 jaar geleden in utrecht opgegeven ben toen naar antoine de bodt in belgie geweest het gaat nu prima.
Bekijk zijn site effe.
Succes

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:06

nathalie1 schreef:
www.antione de bodt.nl.Mijn paard was 2 jaar geleden in utrecht opgegeven ben toen naar antoine de bodt in belgie geweest het gaat nu prima.
Bekijk zijn site effe.
Succes

Verkeerde site meis het moet zijn www.hoefkatrol.com Knipoog