welke Da is goed in Zuid holland???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Re: welke Da is goed in Zuid holland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:08

Lijkt mij ook nogal vreemd. Sorry hoor, maar een verzekering gaat echt niet voor de lol een verrot paard goedkeuren waar ze daarna misschien allemaal kosten voor krijgen omdat hij niet goed is.

Zoals je zegt Fitzroy, over Bokhorst zijn ook negatieve verhalen, over elke DA, het zijn tenslotte mensen. Maar het ophemelen zoals dat soms door sommigen wordt gedaan vind ik ook overdreven. Ik ken nogal wat paarden waarbij ze in B'graven graag éven ene kijkoperatie of éven laten afkeuren door de verzekering wilden doen en die zijn toch allemaal goed gekomen zónder ingrijpen door hun. Zonder ingrijpen sowieso zeg maar, gewoon door t rijden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:38

Over ELKE kliniek en dierenarts zijn goede en slechte verhalen.

Zo krijg ik altijd compleet de kriebels als ik een bepaalde naam hoor, maar dat zijn MIJN ervaringen, en iemand anders kan geheel andere ervaringen hebben.

Het is dus denk ik niet echt te zeggen wie 'goed' is en wie 'slecht' is....met Mirage ging ik altijd naar bodegraven, maar daar word je wel erg lang aan het lijntje gehouden en inderdaad, inspuiten is een favoriet van ze !
Met Maddox gaan we naar van schie.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:41

Ik heb al 8 jaar goede ervaringen met DAP Bodegraven zeker een aanrader!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:01

jtm maree Ja
mooie nette kliniek.. vriendelijke mensen, eerlijke mensen... wij zijn al jaren klant Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:05

Komt van Schie eigenlijk ook aan huis enzo? voor entingen/andere kleine dingen bijvoorbeeld?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:19

Ireentjuh schreef:
Komt van Schie eigenlijk ook aan huis enzo? voor entingen/andere kleine dingen bijvoorbeeld?

Nee, in principe behandeld hij alleen maar op de praktijk.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:17

Dat vind ik nou een goede, als je toch in NH wilt blijven.

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:44

Wij gaan met onze paarden naar Bodegraven! Zijn we heel tevreden over!

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:10

sammetje schreef:
Bij ons op stal komt Knijn. Mijn paardje heeft nog nooit iets gehad gelukkig. (hopen dat dit zo blijft...) dus in de 3,5 jaar dat ze hier nu op de aardbol rondloopt is hij alleen langsgeweest om te enten. De mensen op stal zijn verder heel tevreden over hem.

knijn woont volgens mij in Zoetermeer, je kan de medicijnen namelijk bij hem thuis afhalen.

dat is dus wel de allerlaatste die met zijn handen aan een paard van mij zou komen, hij heeft veel mensen bij ons op stal flink belazerd.
voorbeeld: pony heeft last van zijn knie, krijgt spuitje (100 euro lichter gelijk daarmee) kan mij niet duidelijk maken wat er nou precies inzit, er mag weken niet op gereden worden en draaien mag alleen linksom.
Meursing komt (gelukkig), laat pony lopen, knie werkt vanzelf weer mee en zegt dat er meer aan zijn bespiering gedaan moet worden (duh, zou je zeggen, maar eigenaresse zweerde bij Knijn helaas) en pony heeft nooit ergens last meer van gehad.

Nico Knijn kon met die spuitjes trouwens wel iedere zoveel maanden terugkomen...

ik ben ook erg te spreken over meursing, vind ze allemaal wel goed ookal is die oudere man een beetje een hork Vork

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:05

beertje1 schreef:
ja dat is wat marree doet en dat is niet 1 geval zoals de mijne maar meerdere en wat verzekeringen betreft daar heeft marree hele goede banden mee, en geloof me deze dingen gebeuren daar nl ik heb er gewerkt.

Ik zou als ik jou was dan maar heel erg oppassen met wat je hier zegt, want als hij dit te lezen krijgt dan kan hij je voor de rechter slepen. En dan gaat het je een hoop geld kosten omdat je op deze manier je ex-werkgever boycot! Dat heeft als het goed is ook wel in je contract gestaan!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:43

Hein Vollears komt bij mij en ook vaak die vrouw die er sinds kort bij is ( Bloos weet haar naam niet meer). Ik ben met beide erg tevreden. Toen malutki ziek was hebben ze alles voor me gedaan en konden ze ook meteen komen als ik belde.
Wat ik erg belangrijk vind is dat ze ook mijn mening erg respecteren. Ik weet ook wel aardig wat van dieren en als er iets met een van mijn dieren aan de hand is zit ik altijd meteen met mijn neus in de boeken om alles op te zoeken wat er evt mee te maken zou kunnen hebben. Ik kan er niet tegen als een DA doet alsof ik dom ben

Van de delta hebben we op de kinderboerderij gehad toen ik daar stage liep, maar heb ze (man en een vrouw, weet de namen even niet meer) maar één keer meegemaakt. De vrouw werd vooral leuk gevonden door de heren van de boerderij, maar was ook wel een aardige vrouw of ze ook goed is weet ik niet.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:26

Het blijft dus allemaal nogal persoonlijk wie je wel en niet goed vind. Het valt wel op dat er vooral over de grote klinieken wordt geschreven, terwijl voor ons de veearts die aan huis komt eigenlijk veel belangrijker is, hij is immers diegene die je paard het eerst ziet en je de eerste adviezen geeft. En die heeft op dat moment niet de beschikking over al die apparatuur die ze op een kliniek hebben dus is het super belangrijk dat dat iemand is waar je blind op kan vertrouwen dat zijn gevoel klopt en zijn kennis goed is. Anders redt je paard het misschien niet eens tot in de kliniek!
O ja, nog even over die Knijn (waar wij geen ervaring, negatief of positief, mee hebben), wij hebben ook een paard op de asperine gehad, als kuur tegen koliekjes die steeds terugkwamen, maar dat was minder dan 20 euro voor een kilo poeder, netjes in de verpakking, waar we na anderhalve maand nog zeker de helft van over hadden. Dus die vent zal wel lekker op wintersport kunnen, als hij hetzelfde spul voor zoveel geld verkoopt! Haha!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:55

Voor inenten, hechtingen en koliek dat soort dingen heb ik de gewone dierenarts waar is ook onwijs tevreden mee ben. Kan hem altijd bellen al is het midden in de nacht (en heb hem nu al twee keer achterelkaar in het weekeind nodig gehad) zelfs als hij geen dienst heeft. Bij kreupelheden enzo ga ik altijd naar de kliniek, daar bel ik de gewone dierenarts niet meer voor want heb daar de beste ervaringen mee met de kliniek.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:33

Knavia schreef:
Het valt wel op dat er vooral over de grote klinieken wordt geschreven, terwijl voor ons de veearts die aan huis komt eigenlijk veel belangrijker is, hij is immers diegene die je paard het eerst ziet en je de eerste adviezen geeft. En die heeft op dat moment niet de beschikking over al die apparatuur die ze op een kliniek hebben dus is het super belangrijk dat dat iemand is waar je blind op kan vertrouwen dat zijn gevoel klopt en zijn kennis goed is. Anders redt je paard het misschien niet eens tot in de kliniek!

Dat is ook nog een rede dat ik voor Vollears gekozen heb en niet voor de Delta. De Delta lijkt zo'n "fabriek" (ze zullen vast hun werk wel goed doen hoor), bij Vollears doen ze kleindieren en paarden en ze werken met z'n tweeen. Wie er ook komt ze kennen mij en weten wat er allemaal al gebeurt is met mijn pony's.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:01

Wij hebbne Meursing ... die is ondertussen ook al een beetje te vaak geweest ...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:12

Maroush schreef:
Wij hebbne Meursing ... die is ondertussen ook al een beetje te vaak geweest ...

Eigenlijk is het niet goed als je je DA goed kent en hij/zij jou, want dat betekent idd dat hij al te vaak geweest is (bij mij dus ook). En we willen toch liever dat het helemaal niet nodig is.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:39

Wat vinden jullie van de Drechtstreken uit Dordrecht of Marieke van Stroowaert? Dat is ook in die regio en ik ken die klinieken van keuringsrapporten, weet ik meteen of ik de rapporten serieus moet nemen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:11

Delta rekent 140 voor een keuring waar vollaers 65 voor rekent. Knijn is een warhoofd, die kwam al jaren op de manege voor entingen en volgens mij weet ie af en toe van voor niet meer dat ie van achter nog leeft.... Maar verder best een aardige man en zo voor de gewone dingetjes ook best een goede DA. Strowaert hoeft bij mij niet meer te komen, toen mijn merrie voor het eerst een veulen kreeg was ze goed ziek toen de baarmoeder samentrok... Ze wilde niet meer opstaan en ze liet haar veulen niet drinken, we zaten toen tegen een deadline qua drinktijd... Ze wilde niet komen om haar te helpen, eerst wel, maar toen na een uur ofzo belde ze af... Ze zei alleen dat het wel weer goed kwam en dat we het veulen er gewoon onder moesten zetten... Nee, dat gaat makkelijk als de merrie ziek is... Dus toen heb ik een ander gebeld (DAP Voorne-Putten), die was er in een kwartier, gaf mams een spuitje en terwijl de medicijnen in werking kwamen mocht het veulen spontaan drinken... In een kwartiertje waren uren van stress opgelost die veel eerder opgelost hadden kunnen worden...
Ze is trouwens makkelijk met keuringen, ik moest toen voor de verz. een gezondheidsverklaring hebben, ze keek vanuit de verte eens naar het paard, ja die ziet er gezond uit, even tekenen en klaar is kees... Kan handig zijn, maar als je een paard voor een ander dan voor jezelf moet keuren word je daar niet blij van... Ow, en vergeet niet, hoeveel je ook denkt te weten over je eigen paard, zij weet het altijd beter...
Voorne-putten is een goede, maar zorg dat je de juiste DA op bezoek krijgt, voor diverse problemen heb je aan de een meer dan aan de ander... De Snaaier is vrij aardig voor de normale dingetjes. Voor grotere problemen kun je het best gewoon naar roosendaal gaan (kliniek).

Wil je het ook nog over hoefsmeden hebben? Ken er ook wel een paar...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:29

Ik ga ook al jaren met volle tevredenheid naar Bodegraven. Van lukraak inspuiten heb ik niet de ervaringen mee, het wordt juist alleen gedaan als het daadwerkelijk nodig is. En de afgelopen tijd hoor ik over het inspuiten weer veel van v.Schie! Juist het complete aanpak van fysio, manueel, hoefsmid en verschillende dierenartsen bevallen mij uitstekend van Bodegraven.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:15

ik zit ook bij Bodegraven en het bevalt me erg goed. Ik woon zelf in Hillegom en we konden kiezen of daarheen of ze kwamen bij ons op stal dus denk ik dat ze ook Zoetermeer wel doen. Tong uitsteken

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:54

Knavia schreef:
Wat vinden jullie van de Drechtstreken uit Dordrecht of Marieke van Stroowaert? Dat is ook in die regio en ik ken die klinieken van keuringsrapporten, weet ik meteen of ik de rapporten serieus moet nemen.

Ik ga met mijn hond naar drechtsteek in Dordrecht .Ze heeft een kunstheup gekregen. Ze is geopereerd door Reyers en vd Brink. In een woord super. Ik ben al bij veel verschillende klinieken geweest met paarden en honden maar drechtstreek springt er echt met kop en schouders boven uit.Zoveel zorg en belangstelling. Met mijn paarden zit ik ergens anders dus daar kan ik niet over oordelen maar botproblemen bij honden echt een aanrader.

Maree ben ik ook verschillende keren geweest. Ik vond het maar een vreemde vogel. Toen ik er was met mijn paard was hij met 5 paarden tegelijk bezig. Iedere keer als ik wat wilde vragen liep hij ineens weer weg naar een ander. Ik vind je betaalt er genoeg voor dus vind ik ook dat je de volle aandacht mag krijgen. Ik vind het daarnaast ook zo'n popie-jopie.

Elke DA maakt fouten en verricht wonderen. We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Het is maar net wat je ervaringen zijn met een kliniek.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:33

Ik weet dat het aan mij ligt, maar ik word altijd heel erg kwaad als mensen zeuren over DAP Bodegraven. Vooral als men begint over inspuiten en opereren. Gelukkig lees ik hier over het algemeen positieve verhalen, maar ik krijg nou eenmaal altijd de behoefte om ze te verdedigen. Het zijn, misschien samen met Van Schie in Wassenaar, met afstand de beste dierenartsen van Zuid-Holland. Waar gehakt wordt vallen spaanders luidt een oud spreekwoord, dus ook in Bodegraven maken ze fouten. Dat zal ik nooit ontkennen. Echter wanneer mensen gaan zeuren over te snel inspuiten raak ik nogal geirriteerd. Je kan daar namelijk alles overleggen. Als jij niet wilt dat je paard wordt ingespoten gebeurt dat gewoon niet. Ze wilde mijn paard jaren geleden al inspuiten, maar dat is niet gebeurd omdat ik daar niet achter stond.
De mensen die zeuren over inspuiten zijn vaak de mensen die aangegeven dat ze snel weer willen gaan rijden. Ik heb daar heel vaak gezeten en zat mensen horen zeggen dat het wel de bedoeling was dat ze over 3 weken een wedstrijd konden rijden. Dierenartsen moeten in dat geval overwegen wat het beste is voor het paard. Als dat is inspuiten en zo het paard pijn vrij krijgen is dat op dat moment de beste oplossing. Zelf heb ik altijd aangegeven liever rust te nemen en rustig te revalideren. Inspuiten heb ik daardoor lange tijd kunnen voorkomen. Uiteidenlijk is het toch gebeurd, omdat het prettiger was voor mijn paard, maar zeker niet meteen.
Je staat er zelf naast als je paard behandeld wordt en hebt dus de mogelijkheid om in te grijpen als ze iets gaan doen wat jij misschien niet wilt. Ik verklaar ze helemaal niet heilig, maar er is nog nooit iets gedaan waar ik niet achter stond, en ik heb ook nog nooit een te hoge rekening gehad.
Ik kan Bodegraven dus van harte aanbevelen. Naast de beste artsen hebben ze namelijk ook nog de beste hoefsmid, de beste fysio- en de beste manueeltherapeut die je kan vinden!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:08

Volgens mij past dit ook wel onder dit topic:
Voor een aankoopkeuring van een paard, wie keurt er streng in Zuid-holland? En niet Bodegraven, want dat is de eigen dierenarts van de verkoper dus alhoewel ze ongetwijfeld onpartijdig daar zijn, gaat de aanstaande koper toch liever naar een ander.
Het is niet voor ons, want dan hadden we de eigen veearts wel geregeld, maar voor een Duitse kennis, die het paard bij goedkeuren gelijk mee neemt naar de omgeving van Berlijn. Beetje ver om daar pas te laten keuren, kun je het hele eind weer terug als er iets mis is!
Kosten geen probleem, het is geen goedkoop paard.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:25

Kijk dan even in Hazerswoude. die zijn ook heel goed.. ZUcht.. de naam is me ontschoten maar staat zeker hier in het topic vermeld..

EDIT .. Meursing bedoel ik

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:26

Dat is Meursing, maar die schijnt nog wel eens een OCD'tje te missen......