Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dihjo schreef:Er is MCPP, een spuitmiddel dat het kruid er goed onder krijgt. Alleen mag je dat als particulier en hobby (paarde) boer niet meer aanschaffen en gebruiken. Je moet daarvoor een vergunning hebben. Dus ben je weer aangewezen op de loonwerker. En die mag weer niet spuiten in het beheersgebied.

ellepel schreef:ik heb vanmiddag bij onze paarden ook twee planten uit de weide getrokken met wortels er nog aan.
de eigenaren van de stalling waren e rniet, maar zal ze morgen de planten laten zien, en dan kunnen ze aan t werk om ze allemaal eruit te halen.

En nu is het weiland lekker schoon. We zijn een dikke week bezig geweest het er allemaal uit te halen. Sjimmy schreef:http://www.trq.nl/school/herbarium.php
mooie site!
zoeken op senecio = allemaal kruiskruid.
Volgens mij zijn die in meerdere of mindere mate allemaal giftig.

nou alle onkruid is weg hoor
het gras ziet er ietsje minder mooi uit en.............het jacobskruiskruid groeit vrolijk verder
sommige JKK plantjes staan zelfs in de bloei, terwijl dat vorige week met het spuiten nog niet zo was, weet iemand een spulletje wat echt het jacobskruiskruid dood? want het is zoveel dat met de hand eruit trekken geen optie is.
) Ik had ook ontzettend veel. Echt meer als een voetbalveld vol, maar helaas er is momenteel geen andere oplossing. Of je moet het maaien maar dan groeit het weer aan. Dat in bloei staan wat je zegt kan kloppen. Als JKK zich bedreigd voelt gaat het zich nl. razendsnel uitzaaien. Vandaar dat als je het uitplukt het meteen moet afvoeren anders heeft het nog geen zin.