Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ella46 schreef:ik ben momenteel vreselijk het twijfelen over een luchtzuiger, ik rijd nu een superpaardje, het klikt perfect en mensen zeggen dat we een mooie combinatie zijn... maar z'n grote probleem is dat hij een luchtzuiger is, hij heeft een band om en kan dan niet zuigen, maar zodra ie af is hangt het paard al met zn tanden aan zn voerbak, nu is hij nog redelijk jong en ben ik bang dat als ie ooit verkocht moet worden ik em niet meer kwijt kom of dat ie ooit het loodje legt door zn luchtzuigen... heb ik weer, kom ik een leuk paardje tegen na anderhalf jaar, is het een luchtzuiger
yarrah schreef:Dit klinkt heel bekend. Ik zit ik de dezelfde situatie.
. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Het paardje waar ik mijn oog op heb laten vallen doet het (nog) weinig....maar ja de toekomst...
![]()
yarrah
farichta schreef:Weidemanagement is ook een vak apartBij ons hebben de paarden een stukje wei en daar krijgen ze elke dag een stukje bij. zo kunnen ze dus nooit teveel gras in één keer eten.
Misschien een idee voor jouw merrie met veulen?
De aanleiding voor luchtzuigen is trouwens meestal maagproblemen.
Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt.
=^.,.^=
droebel schreef:Ik denk dat een paard gaat zuigen OMDAT hij maagproblemen heeft en niet andersom. hoe verklaar je anders dat veel paarden door maagzuurremmers minder gaan zuigen??
mijn paard loopt de hele dag op de wei, genoeg afleiding van paarden en gras eten, 's ochtends en 's avonds hooi, stro om te knabbelen en hij heeft sinds kort een stal met een luik. het luchtzuigen werd iets minder, maar toch bleef hij doen. ook in de wei. stond hij zo een kwartier te zuigen. nu krijgt hij pronutrin bij gevoerd voor z'n maag en het is bijna over. hij loopt niet de hele tijd te winden en z'n mest is dikker. zodra ik stop met pronutrin komt dit weer terug en na een week loopt hij weer te zuigen als een achterlijke.
Citaat:Tja het is inderdaad de kip of het ei, feit blijft dat ze geholpen zijn met maagzuurremmers. En inderdaad iedere luchtzuiger is het meest gebaat met ZOVEEL MOGELIJK NAAR BUITEN!