Jaarling koliek. Stal niet gebeld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Jaarling koliek. Stal niet gebeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

maar volgens mij is er ook niemand die vindt dat het prima is hoe het is gegaan qua communicatie

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Ik zou niet blij zijn met hoe het gegaan is. Is zou zeker op de hoogte gesteld willen worden. Ik kan mij wel voorstellen dat hij even geen tijd heeft om te bellen. Ziet veulen, belt dierenarts, haalt halster en touw, probeert onervaren veulen met koliek uit de groep te verwijderen, zet het dier apart, dierenarts komt eraan, hij houdt veulen vast voor onderzoek, spuit erin. Daarna met het veulen lopen, die misschien niet mee wil. Daarna zou ik wel gebeld willen worden. Maar ik heb het liefst dat die gene eerst zich op het paard richt. Ts zegt dat ze snel in paniek is. Dat is ook niet erg handig om erbij te hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Kinke schreef:
maar volgens mij is er ook niemand die vindt dat het prima is hoe het is gegaan qua communicatie

Inderdaad. Op de hoogte gesteld willen worden van het feit dat je paard koliek heeft (gehad) is perfect normaal. Dat wil ik ook, dat wil iedereen. Dat er daar dus iets is misgelopen is waar. Geen ontkenning mogelijk. Ik zou ook niet happy zijn als ik het middels een factuur zou moeten vernemen.

Maar om nu tegen elkaar op te bieden hoe kwalijk het wel niet is en dat je meteen zou verhuizen, daar heeft TS op dit moment niets aan. De fout die gemaakt werd, heeft geen negatieve invloed op het paard zelf gehad. Ik zie dus op basis van dit ene voorval niet in waarom het paard de negatieve gevolgen van de fout zou moeten dragen. In dit seizoen en met dit weer opnieuw een verhuis te moeten doormaken is mogelijks wel kwalijker voor het paard dan een missing in de communicatie tussen opfok en eigenaar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Maar alvorens de factuur te sturen had er toch al gecommuniceerd kunnen worden.

Van goh ik ben de facturen aan het opmaken en realiseer me ineens dat..

Maar ook dat is niet gebeurd

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Als je in de volle veronderstelling bent dat je gecommuniceerd hebt, vind ik het niet gek dat je dat niet nog eens extra doet nee.
Maat uiteraard voelt het nu wel heel gek en verkeerd omdat die initiële communicatie er dus niet geweest is.

Het ding is dat we van achter ons scherm veel kunnen invullen. Misschien had de stalhouder een complete offday en heeft die meerdere steken laten vallen daardoor, misschien is het een onbedoeld misverstand en schaamt de stalhouder zich rot of ja, misschien is het een opfok uit de hel en is het een wonder dat de jaarling nog leeft. Aan de hand van de info die wij hebben, kunnen we dat niet zeggen. Alleen dat er een eenmalige communicatiefout gebeurd is. TS zal na een kalm gesprek al wat meer informatie hebben waarmee ze verder kan en het is dan ook aan haar om te bepalen hoeveel ze daarvan met ons deelt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Ik zou het ook niet direct een reden vinden om je paard ergens anders neer te zetten. Maar wel duidelijk aangeven dat het je rauw op je dak viel dat je een rekening kreeg voor een koliek behandeling waar je niets vanaf wist.
Ze hoeft je echt niet bij elke poep en scheet te bellen, maar toch wel graag als ze met spoed de dierenarts belt even op de hoogte stellen dat dat gebeurd is.