Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
0000 schreef:Ik zou me, zeker op deze leeftijd, niet neerleggen bij volledig afgekeurd maar ik heb er al meer zien herstellen waar weinig hoop was. Maar daar zit een ander kostenplaatje aan en ik snap helemaal dat dat niet altijd een optie is.
Brace imo altijd doen en dan wel consequent gebruiken ook want anders is de kans op einde oefening denk ik reël aanwezig.
SansaS schreef:Kan je dan niet beter gaan laseren? Hier was het ook een een groot gat in zelfs 2 pezen en de 3e ook beschadigd. Door laseren is dat echt heel snel beter geworden
Marije_97 schreef:SansaS schreef:Kan je dan niet beter gaan laseren? Hier was het ook een een groot gat in zelfs 2 pezen en de 3e ook beschadigd. Door laseren is dat echt heel snel beter geworden
Ik gebruik al een led beenpad elke dag een kwartier. Zijn andere been ziet de structuur er wel perfect uit, waar ook wel wat "beschadiging" zat. Dat was alleen minimaal en afdoende met lekker op het land en niet teveel doen. En de locatie waar ik ben zitten weinig die laseren wat het waarschijnlijk met zo duur maakt als de brace of zelfs duurder. En de dierenarts raad de brace echt aan (en deze man is echt top, want ik heb weinig gehad die zeiden probeer het want inslapen is nog helemaal niet nodig)
SansaS schreef:Er zijn nog genoeg dierenartsen die weinig verstand van laseren hebben dus dat zegt mij niet zoveel. Hier werd het ook niet aangeraden om te doen.
Marije_97 schreef:Ik heb de dierenarts gehad inmiddels. Helaas een gat in de pees, wat de vorige keer niet goed te zien was. Voor nu dus blijven doen wat we deden 10 min stappen led therapy en ice vibe.
En hem pijnvrij houden. Viel de dierenarts wel op dat hij in beweging beter belast dan wanneer hij stil staat.
Omdat er al een oude blessure zat gaf de dierenarts aan dat kans op volledig herstel en terug in het werk wel klein is. Wel gaan we een brace proberen. De dierenarts zou even contact opnemen met deze partij voor kosten etc.
Over 4 a 5 maanden gaan we opnieuw controle doen. Gelukkig mag mijn dochter, die gek op hem is nog wel even een stap rondje op hem doen.
Ik hoop op een wonder. Maar het is ook enigzins een opluchting dat dit de uitkomst heeft. Mijn hoofd had een beetje zoiets word inslapen, maar dat vind de dierenarts helemaal niet nodig. Tenzij zijn pees klapt, dan is het een ander verhaal. Dus hij moet zich gaan gedragen als een oude opa die niet meer hard kan.
Ik was, toen deze blessure onstond, ook niet meer van plan hem weer terug op niveau van waar we waren terug te krijgen. Dat scheelt ook wel. Ik heb gelukkig wel 7 jaar plezier met hem gehad en hoop hem nog 7 jaar met plezier een leuk pensioen te kunnen geven.
Marije_97 schreef:SansaS schreef:Er zijn nog genoeg dierenartsen die weinig verstand van laseren hebben dus dat zegt mij niet zoveel. Hier werd het ook niet aangeraden om te doen.
Voor zover ik weet is kliniek Wolvega 1 van de best aangeschreven klinieken door de dierenartsen die verder denken dan inslapen? Ik heb ook al eerder naar laseren gevraagd en de low level laser etc. Het werkt dat weet ik, daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij om de kosten. Laseren gaat er niet voor zorgen dat hij ineens weer rij paard word. En sowieso heb ik de verwachting dat hij vanaf nu ook alleen maar slechter word. Hij word ouder, heeft artrose traumas blessures. Dan vind ik het niet eerlijk voor mijzelf om enorm veel geld uit te geven aan laseren. Ik heb er echt naar gekeken. Maar dan kom ik gewoon op afstanden die te ver zijn.
Ik heb ook andere ervaringen met Wolvega kreeg een keer gelijk te horen laat maar inslapen rijden word niks meer. Tuurlijk rijden is leuk, maar daar gaat het mij niet zo zeer om. Zo lang hij pijn vrij te houden is is het goed. Laseren kan altijd (denk ik) nog als de brace niet voldoende helpt. Deze ontlast de hele pees, waardoor deze dus beter kan herstellen, maar beweging wel mogelijk is.
janderegelaa schreef:Marije_97 schreef:Ik heb de dierenarts gehad inmiddels. Helaas een gat in de pees, wat de vorige keer niet goed te zien was. Voor nu dus blijven doen wat we deden 10 min stappen led therapy en ice vibe.
En hem pijnvrij houden. Viel de dierenarts wel op dat hij in beweging beter belast dan wanneer hij stil staat.
Omdat er al een oude blessure zat gaf de dierenarts aan dat kans op volledig herstel en terug in het werk wel klein is. Wel gaan we een brace proberen. De dierenarts zou even contact opnemen met deze partij voor kosten etc.
Over 4 a 5 maanden gaan we opnieuw controle doen. Gelukkig mag mijn dochter, die gek op hem is nog wel even een stap rondje op hem doen.
Ik hoop op een wonder. Maar het is ook enigzins een opluchting dat dit de uitkomst heeft. Mijn hoofd had een beetje zoiets word inslapen, maar dat vind de dierenarts helemaal niet nodig. Tenzij zijn pees klapt, dan is het een ander verhaal. Dus hij moet zich gaan gedragen als een oude opa die niet meer hard kan.
Ik was, toen deze blessure onstond, ook niet meer van plan hem weer terug op niveau van waar we waren terug te krijgen. Dat scheelt ook wel. Ik heb gelukkig wel 7 jaar plezier met hem gehad en hoop hem nog 7 jaar met plezier een leuk pensioen te kunnen geven.
Je moet geen LED therapy doen maar High Power Laser en die Ice Vibes in een hoek gooien.
Marije_97 schreef:janderegelaa schreef:Je moet geen LED therapy doen maar High Power Laser en die Ice Vibes in een hoek gooien.
Ice vibes zijn ter ondersteuning en koelen. Dat geneest niks. Dat weet ik ook wel. Ik ga dan ook zeker niks in de hoek gooien. Want deze twee dingen hebben sowieso ook voordelen wanneer je paard geen blessures heeft. Dierenarts zegt ook dat ik dat zeker moet blijven doen.
Ik heb natuurlijk voordat ik dingen heb gedaan contact gehad met de dierenarts. Die zit daar echt niet om geld te verdienen, want die brace verdient hij ook niks aan. Het bedrijf hiervan zit in Ierland. En als je het opzoekt zie je best wel flinke succes verhalen. Alleen in Nederland kun je er beperkt dingen over vinden (niet raar denk ik als het hier nog weinig word toegepast). Ik neem aan dat wanneer jij je been fors breekt ook graag gips wil en geen lasertherapie neemt.
Marije_97 schreef:Ik heb nog via whatsapp contact gehad met de dierenarts. De brace is 365 per maand. Duur, dus moet even gaan afwegen. Maar kans op beter en sneller herstel is we wel. Dus neig er wel naar om het te doen.
Wel is het natuurlijk ff een flinke deuk in mn financiële situatie die net weer op de rit is (ik heb veel pech, wat me soms best wat geld kost). Gelukkig komt de belasting teruggave en het vakantie geld er aan. Dus daarmee heb ik zoiets het is te betalen.
Wat zouden jullie doen? Paard is wel "volledig" afgekeurd, kan naar alle waarschijnlijkheid niet meer door mij gereden worden. En is in mei 12 jaar oud. Hij hoeft trouwens van mij geen 20 te worden hoor. Maar gun hem zo erg een fijn goed leven (en ik verkoop em nooit).
Clozer199999 schreef:Marije_97 schreef:Ik heb nog via whatsapp contact gehad met de dierenarts. De brace is 365 per maand. Duur, dus moet even gaan afwegen. Maar kans op beter en sneller herstel is we wel. Dus neig er wel naar om het te doen.
Wel is het natuurlijk ff een flinke deuk in mn financiële situatie die net weer op de rit is (ik heb veel pech, wat me soms best wat geld kost). Gelukkig komt de belasting teruggave en het vakantie geld er aan. Dus daarmee heb ik zoiets het is te betalen.
Wat zouden jullie doen? Paard is wel "volledig" afgekeurd, kan naar alle waarschijnlijkheid niet meer door mij gereden worden. En is in mei 12 jaar oud. Hij hoeft trouwens van mij geen 20 te worden hoor. Maar gun hem zo erg een fijn goed leven (en ik verkoop em nooit).
Persoonlijk zou ik het waarschijnlijk wel doen, maar vind wel dat dat niet uit maakt, zo lang je er zelf fijn over voelt.
Ik kijk er vanaf het begin af aan, dat ik zoveel ga doen als ik kan doen, daar zitten natuurlijk wel uitzonderingen bij want moet haalbaar zijn (financieel en tijd). Denk altijd van zal ik later spijt hebben als ik het wel/niet doe. Zo dacht ik er ook over met stam cell bijvoorbeeld.
Laat maar weten als je zelf eruit bent, snap beide kanten!
Kaitlyn schreef:Maar het is geen breuk in een bot, het is een pees waar (internationaal) enorm goede resultaten te zien zijn met een high power laser. Er is niks mis mee je dierenarts vertrouwen, maar er is ook niks mis mee om verder te kijken.
SansaS schreef:Kaitlyn schreef:Maar het is geen breuk in een bot, het is een pees waar (internationaal) enorm goede resultaten te zien zijn met een high power laser. Er is niks mis mee je dierenarts vertrouwen, maar er is ook niks mis mee om verder te kijken.
Nou dit ja. Lasertherapie is wetenschappelijk bewezen werkzaam en een brace, ice vibes etc allemaal niet.
Daar stak ik mijn geld niet in maargoed wie ben ik.
Marije_97 schreef:Ik heb nog via whatsapp contact gehad met de dierenarts. De brace is 365 per maand. Duur, dus moet even gaan afwegen. Maar kans op beter en sneller herstel is we wel. Dus neig er wel naar om het te doen.