Ts heeft haar keuze al gemaakt en ik hoop dat het werkt tot januari. Reageren zal ik dus ook niet meer doen want ja, dat heeft toch geen zin meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Popstra schreef:Dan nog laat je het in geen geval alleen achter buiten. Dan zorg je dat er minstens 1 ander bij blijft staan.
Vind het echt te achterlijk voor woorden dat daar een discussie over word gestart terwijl er over zoiets geen discussie mogelijk moet zijn.
996981 schreef:We weten helemaal niet wat het paard duidelijk aangeeft? De definitie van drammen en wanneer dat optreedt wordt niet verklaard. Het paard heeft tevens geen tijd gekregen te wennen.
Jjajajnn schreef:Ze wordt echt heel ongelukkig van zo lang op stal.
Ik vind haar eigenlijk vrolijker als ze ‘s nachts alleen op de wei staat. Daarom doe ik het om en om.
Jjajajnn schreef:Ik vind haar eigenlijk vrolijker als ze ‘s nachts alleen op de wei staat.
996981 schreef:Die zin is net zo subjectief als de rest. Je kan het proberen recht te banketstaaf, feit blijft dat je een kuddedier, dat overdag ook daadwerkelijk in een kudde staat, nachts alleen laat staan.
Feit is dat het paard niet de kans heeft gekregen te wennen op stal omdat ts geen vastigheid biedt (wat naar alle waarschijnlijkheid het drammen in de hand werkt).
Voor mij twee dikke no-go’s en dat op basis van subjectieve waarnemingen door de eigenaar.
Nogal wiedes ook dat paarden hinneken naar een passerend paard. Ofwel omdat het een paard is dat ze kennen (hé hallo! Waarom ben je niet hier?) of een paard dat ze niet kennen (hé hallo, wie ben jij?).
Een tevreden kudde hinnikt niet als er in de omgeving niets is om op te reageren.
Ik denk dat beide situaties niet ideaal zijn hier. Maar ik betwijfel of de keuze wel wordt gemaakt op objectieve waarneming, of met de bias dat op stal per definitie slecht en zielig voor een paard is.
SjonnieZ schreef:Blijft wel van belang om te weten wat de reden is dat haar stalgenoten de paarden opeens binnen willen hebben. TS wil immers advies.
Als dat de aanwezigheid van de wolf is, dan is het toch onverstandig om je paard in z’n uppie buiten te laten.
Jjajajnn schreef:DuoPenotti schreef:En wat is de reden dat de rest ineens anders besluit?
Dat het toch wel koud is buiten.
DuoPenotti schreef:Popstra schreef:Dan nog laat je het in geen geval alleen achter buiten. Dan zorg je dat er minstens 1 ander bij blijft staan.
Vind het echt te achterlijk voor woorden dat daar een discussie over word gestart terwijl er over zoiets geen discussie mogelijk moet zijn.
Ik ben het daar mee eens.
Een paard hoort niet alleen.
Niet in de stal niet in de weide.
Stallen waar ze elkaar niet kunnen zien zijn ook niet meer van deze tijd.
Gelukkig zie ik in traditionele daar ook aanpassingen in.
DuoPenotti schreef:Popstra schreef:Dan nog laat je het in geen geval alleen achter buiten. Dan zorg je dat er minstens 1 ander bij blijft staan.
Ik ben het daar mee eens.
Een paard hoort niet alleen.
Niet in de stal niet in de weide.
Stallen waar ze elkaar niet kunnen zien zijn ook niet meer van deze tijd.
Gelukkig zie ik in traditionele daar ook aanpassingen in.