Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fabled schreef:Als je echt denkt dat je je verantwoordelijkheid neemt door je paard weg te geven aan iemand die revalidatie/zorg op zich gaat nemen dan stel ik voor dat je Bokt even goed doorspit. Er zijn tientallen voorbeelden van mensen die dachten dat ze goed bezig waren door hun kapotte paard weg te geven aan iemand die betrouwbaar leek.
Je wil niet weten hoe vaak ze een week later al op marktplaats of bij een handelaar staan.
Je kan niet je verantwoordelijkheid pakken door het dier bij iemand anders te dumpen.
germie schreef:Dan is dat paard kennelijk weer goed, want anders liep die niet echt weer in de sport.
Lucy0507 schreef:Hebben degenen gelijk dat ik haar niet mag weggeven, plekje zoeken, etc. en het mijn verantwoordelijkheid blijft?
Kort gezegd: nee, ze hebben niet per se gelijk.
Citaat:Ik ben niet minder verantwoordelijk of minder zorgzaam omdat ik de grenzen van mijn paard en mij serieus neem. Paarden houden is een grote verantwoordelijkheid, en die neem ik juist omdat ik nu voor lastige keuzes staat en ze niet wegwuif.
Lucy0507 schreef:Hebben degenen gelijk dat ik haar niet mag weggeven, plekje zoeken, etc. en het mijn verantwoordelijkheid blijft?
Kort gezegd: nee, ze hebben niet per se gelijk.
Citaat:Ik ben niet minder verantwoordelijk of minder zorgzaam omdat ik de grenzen van mijn paard en mij serieus neem. Paarden houden is een grote verantwoordelijkheid, en die neem ik juist omdat ik nu voor lastige keuzes staat en ze niet wegwuif.
Ibbel schreef:Jij kunt jouw kapotte paard niet aanhouden. Dan heb JIJ een probleem. Jouw paard is in principe het probleem niet. Maar jij kunt er - om wat voor reden dan ook - niet voor zorgen kennelijk. Dan heb je dus een probleem. Namelijk het probleem: ik kan niet meer voor mijn paard zorgen.
Voldoende voor je uitgespeld zo?
Lucy0507 schreef:Ibbel schreef:Jij kunt jouw kapotte paard niet aanhouden. Dan heb JIJ een probleem. Jouw paard is in principe het probleem niet. Maar jij kunt er - om wat voor reden dan ook - niet voor zorgen kennelijk. Dan heb je dus een probleem. Namelijk het probleem: ik kan niet meer voor mijn paard zorgen.
Voldoende voor je uitgespeld zo?
Je leest alleen wat je wilt lezen…
Maar spellen kun je inderdaad wel
Onali schreef:Nee hoor, ik lees exact hetzelfde als wat Ibbel en het gros hier leest.
Ik heb een stalgenoot als jou gehad.
Iedereen zag dat het dier kapot was, allerlei peuten en paten en artsen zeiden hetzelfde. Maar nee dan stapte ze over naar een ander.
Want die antwoorden wilde ze niet horen.
Uiteindelijk heeft 1 van mijn stalgenoten het lef gehad om de dierenpolitie in te schakelen.
Traject ingezet en puntje bij paaltje, iedereen had gelijk; paard was kapot. Paard is ingeslapen.
Stalgenoot was erg boos, maar had een te groot ego om zich eroverheen te zetten.
Ze heeft een nieuw paard gekocht, 1 die niet kapot is.
Inmiddels staat ze niet meer bij ons en de opluchting is groot.