Calming maskers ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Re: Calming maskers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:36

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:16

Sjafrane schreef:
Heeft iemand het masker van hidez geprobeerd?
Ik heb deze van Hidez. Hij zit mooi en bij mijn paard die bang is voor vuurwerk deed het wel iets, maar niet voldoende.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 06:22

Rose94 schreef:
Sjafrane schreef:
Heeft iemand het masker van hidez geprobeerd?
Ik heb deze van Hidez. Hij zit mooi en bij mijn paard die bang is voor vuurwerk deed het wel iets, maar niet voldoende.

En wat heb jij voor paard als ik vragen mag? Ik gebruik nu magneten voor aan je halster. Bij heel veel op stal werkt het enorm mijn wat explosieven merrie ook minder. Met oud en nieuw hadden we een paard die veranderde in een lammetje met het lamicell masker. En hier lees ik goede berichten over het kramer masker 1 nadeel vind ik wel dat je die zo over het hoofd moet doen.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:22

Ik heb dit jaar het lamicell masker met oren (maat Cob) gebruikt bij mijn gevoelige Welsh Cob.
Heb de indruk dat het zeker heeft bij gedragen aan een nog betere overgang van oud naar nieuw. Gebruik al een paar jaar Heltie Horse Stress (wat ik dan vanaf voor de kerst opbouw), wat ik heb omgedoopt tot "Zoete Pony Mix" en nu in combinatie met het masker ging het nog beter.
Wat ik wel een groot nadeel vond dat mijn slimpie het masker zelf zo afkrijgt. Ik had het om 17:00 omgedaan maar toen we 's nachts weer op stal kwamen was het af. En van 23:30 tot 1:30 dat we op stal (eigenlijk de wei in ons geval) waren heb ik zeker 10 keer zijn oren er weer in moeten doen.
Dus hij kan hem helaas niet onbeheerd op.
Bij de hoefsmid doe ik hem ook op maar dat werkt (nog) niet heel goed.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:12

jetm schreef:
Ik heb dit jaar het lamicell masker met oren (maat Cob) gebruikt bij mijn gevoelige Welsh Cob.
Heb de indruk dat het zeker heeft bij gedragen aan een nog betere overgang van oud naar nieuw. Gebruik al een paar jaar Heltie Horse Stress (wat ik dan vanaf voor de kerst opbouw), wat ik heb omgedoopt tot "Zoete Pony Mix" en nu in combinatie met het masker ging het nog beter.
Wat ik wel een groot nadeel vond dat mijn slimpie het masker zelf zo afkrijgt. Ik had het om 17:00 omgedaan maar toen we 's nachts weer op stal kwamen was het af. En van 23:30 tot 1:30 dat we op stal (eigenlijk de wei in ons geval) waren heb ik zeker 10 keer zijn oren er weer in moeten doen.
Dus hij kan hem helaas niet onbeheerd op.
Bij de hoefsmid doe ik hem ook op maar dat werkt (nog) niet heel goed.

Ik had het bij mijn welsh cob ook eerst opgebouwd en uitgeprobeerd bij de hoefsmid etc. Daar leek het hier ook geen effect te hebben :Y) .

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:44

En wat heb jij voor paard als ik vragen mag? Ik gebruik nu magneten voor aan je halster. Bij heel veel op stal werkt het enorm mijn wat explosieven merrie ook minder. Met oud en nieuw hadden we een paard die veranderde in een lammetje met het lamicell masker. En hier lees ik goede berichten over het kramer masker 1 nadeel vind ik wel dat je die zo over het hoofd moet doen.[/quote]
Een paard welke wel traumatisch reageert op vuurwerk helaas. Ondanks oordoppen en masker nog steeds erg bang was. Over het algemeen ook een gevoelige merrie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:47

Ik heb eentje met oudejaar gebruikt twee jaar geleden en deed niks af eigenlijk. Doet me er aan denken dat ik ‘m wellicht kan verkopen. :)*
Moet morgen even kijken welke ik heb. Volgens mij eentje van Hidez.

Ik zou alleen eentje van back on track nog overwegen maar meer omdat ik zelf goede resultaten ervaar kwa ontspanning en al mijn huidige paarden ook fijn reageren op de dekens en beenbeschermers.

Dennis

Re: Calming maskers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Zou het ook wat zijn om de scherpe randjes van een frisse pony af te halen als die mag gaan revalideren?

Na een paar dagen binnen met die sneeuw is ze echt niet heel gezellig meer.

Werken de goedkopere maskers net zo fijn als de dure met liquid titanium?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:42

Ik hen die van Cartago Fir Tech.
Valt verder over de neus. Die van mij heeft daar een grote wond gehad (en nu dus een litteken) en breuken aan het hoofd, waardoor hijveel jeuk heeft met de kou en prikkels niet goed verwerkt. Krijgt accupunctuur op t hoofd en dacht, toen ik de maskers tegen kwam, kan het altijd proberen. Voor hem werkt het goed. Is rustiger met zn hoofd en ook met rijden meer bij de les.
Maat full en die sluit mooi aan. (Zit tussen cobra en full in normaal. Enige is dat hij lastig op gaat.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:16

Dennis schreef:
Zou het ook wat zijn om de scherpe randjes van een frisse pony af te halen als die mag gaan revalideren?

Na een paar dagen binnen met die sneeuw is ze echt niet heel gezellig meer.

Werken de goedkopere maskers net zo fijn als de dure met liquid titanium?

Ik heb geen ervaring met de duurdere maskers maar die van Kramer zorgde voor veel verschil tijdens de jaarwisseling.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... amic-Rehab