Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MyChoice schreef:Inderdaad. Ik geloof ook niet in die ‘klootzakken’ die soms zo genoemd worden. Tuurlijk, soms zijn paarden gewoon niet opgevoed. Had in de kudde ook een pony die achteruit kwam lopen om je te trappen. Die heb ik twee keer een lel gegeven op dr reet met het halster dat ik in handen had. Daarna heeft ze nooit meer geprobeerd te trappen. En dan is het in mijn ogen gedrag. Even duidelijk laten weten dat dat niet de bedoeling is.
Kabayo schreef:MyChoice schreef:Inderdaad. Ik geloof ook niet in die ‘klootzakken’ die soms zo genoemd worden. Tuurlijk, soms zijn paarden gewoon niet opgevoed. Had in de kudde ook een pony die achteruit kwam lopen om je te trappen. Die heb ik twee keer een lel gegeven op dr reet met het halster dat ik in handen had. Daarna heeft ze nooit meer geprobeerd te trappen. En dan is het in mijn ogen gedrag. Even duidelijk laten weten dat dat niet de bedoeling is.
Ik ken je verder niet maar heb je wel eens met paarden gewerkt (in de zin van, op een trainingsstal)
Ik kan je vertellen dat klootzakken echt wel bestaan. Heb wel eens een hengst (vers uit de opfok) geregeld met z’n mond wagenwijd open op mij af gehad. Die mankeerde echt niks hoor, maar die viel gewoon aan. Net als zo’n merrie die altijd sloeg. Je kon het zijschot van de vrachtwagen niet eens dicht doen. Ze sloeg zo hard dat wij de vrachtwagen uit vlogen incl het zijschot. Echt levensgevaarlijk. Net als wassen. De staart wassen was drama. Ze sloeg zelfs de planken er uit van de wasplaats omdat ze het er niet mee eens was
Moet wel zeggen dat het echt uitzonderingen zijn. Maar ze bestaan zeker.
ChelseaAyLee schreef:Ze kreeg tot vorige week onbeperkt onverpakt hooi te eten, nu heel droog voordroog, gras, bekertje marstall force, 2 handjes nutrimash, flinke hand fibermix, magnesium en een flinke hand sportbrok.Luzerne durfde ik al niet meer te voeren, had het idee dat ze daar drukker van werd. Sportbrok voor wat meer eiwitten, maar ook daar durf ik niet teveel van te voeren.
Lithya schreef:Zo je laatste paar posts te hebben gelezen, kom ik toch terug bij wat ik in eerste instantie dacht. Dit paard is helaas niet veilig om te verhandelen en is niet geholpen in de handel te komen. Die moet je laten gaan. Sorry,