Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Ik lees en geniet nog even mee met jullie oudjes, nu al bijna een maand geen Joris meer. Heel leeg, maar ik merk ook hoeveel zorgen ik me de afgelopen jaren heb gemaakt en dat dat nu weg is.

Nu moet ik alle spullen nog opruimen, dat is lastig. En na 33 jaar heb ik echt heel veel spullen verzameld. Ik ga zijn veel gebruikte spullen wel bewaren zoals tuig en halster, hoofdstel. Poetskistje gisteren bekeken en geroken: maar wat heerlijk nog alles onder het haar, dat laat ik ook mooi zitten.

Mocht iemand nog interesse hebben in 37 stuks Equioxx pijnstillers, feed x gate timer, rambo regendeken met hals en liner maat 185 en 175m, kaptoom, zweetdeken, oude hoefschoenen, wintec vzh zadel 16,5 inch, ouderwetse vliegendeken om met mennen te gebruiken.

Mocht je iets nodig hebben, vraag het, wie weet heb ik het. Sommige dingen verkoop ik, sommige dingen geef ik weg.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Oh dat lijkt me zo lastig, met al je spulletjes.
Er komt niet ooit weer een nieuw paard?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Lastig om spullen weg te doen lijkt mij. Toch weer een extra stap. Sterkte en succes daarmee :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Heel veel sterkte pluisbeer!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Tja, ben Chico alweer 3 jaar kwijt, mis hem nog elke dag.
Heb nog het zadel, dat gebruik ik nog op andere paarden.
Heb nog 1 deken met zijn naam erop, die kan ik niet wegdoen.
Zijn bit hangt tegenwoordig als wc rolhouder in mijn nieuwe toilet. Heel blij mee.
Verder heb ik niet veel meer aan de "gewone" spulletjes....

Wel veel ándere dingen, zoals zijn staart die aan de muur hangt, een lamp van zijn eigen ijzers, 2x een wijnrek van zijn eigen ijzers en een schoenenrek. Een dreamcatcher (van de staartbotjes , een ijzer en 2 plukken haar)een metalen beeld.... en natuurlijk de nodige foto's etc

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik lees nog graag mee hoe het met de andere oudjes gaat

Afbeelding

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Wat leuk en mooi dat je je paard hebt verwerkt in vanalles waardoor hij toch nog dagelijks erbij hoort en je hem veel tegenkomt.
Ik vind dat ook prettig, Binck is er nog maar toch wil ik hem overal een beetje bij mehebben (lig ook veel in ziekenhuis enzo en hem bij me hebben helpt me heel veel.)

Ik vind dat ijzeren beeld van jullie echt machtig mooi! Waar heb je dat laten maken?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Dat ijzeren beeld heb ik kado gekregen van de arabieren fokker die bij ons op stal stond. ik kreeg het tijdens een show in Schaick. in dat pand daar zat ook dat bedrijf, ik heb geen idee waar ze zitten verder of hoe ze heten. Ik zal het eens vragen

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

ElCamino schreef:
Dat ijzeren beeld heb ik kado gekregen van de arabieren fokker die bij ons op stal stond. ik kreeg het tijdens een show in Schaick. in dat pand daar zat ook dat bedrijf, ik heb geen idee waar ze zitten verder of hoe ze heten. Ik zal het eens vragen

Ja ben heel benieuwd! Erg mooi. Bijzonder ook om als cadeau te hebben gekregen, lief!

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Afgelopen zondag mocht Showtime weer even kinderpony spelen. En wat doet hij dat lief. En binnenkort mag hij met het meisje wat zondag gereden heeft een wedstrijdje doen op de manege. Ondanks dat ik mijn handen vol heb aan hem met rijden is hij bij kids zo braaf en dan ben ik zo trots op hem <3

Ook is hij gisteren weer geschoren, ik merk dat hij toch zijn warmte wat moeilijk kwijt kan tijdens het rijden. Omdat ik hem liever nog geen deken op wil doen hebben we maar weer een jachtpatroon geschoren. En hij stond er gewoon bij te slapen haha

Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Wat leuk zo'n oudjes topic!

Interessant wat jullie paarden ook allemaal geven qua voeding en ook bij sommigen adviseren! Super behulpzaam.

Ik heb een "oudje" van 21 jaar momenteel, vorig jaar haar laatste (zelfgedragen) veulentje gehad.
Momenteel nog op en top gezond, ze ziet er top uit en krijgt eigenlijk geen voer bijgevoerd, ze staat 24/7 buiten op onbeperkt voordroog en weidegang waar ze het top op doet...

Ze is fokmerrie geweest en moeder van 9 nakomelingen waarvan wij nu nog een 4 jarige thuis hebben staan (die dit jaar voor het eerst een veulentje heeft gekregen) ze is naast fokmerrie ook wel bereden geweest maar nooit uitgebracht in de sport ofzo omdat deze merrie eigenlijk te werklustig is...ze is inmiddels al 5 jaar niet meer gereden en had eigenlijk in gedachte dat ze met pensioen zou gaan na haar laatste veulentje vorig jaar...maar we zijn haar nu toch aan het "oppakken" recreatief omdat ze gewoon echt nog te graag wil werken...ze is gelukkig als ze wat mag doen en ze staat gewoon een norse oude sok op de wei te zijn als ze niet werkt... _O-

Ik knijp mezelf natuurlijk in mijn handjes dat mijn ald bepke nog zo graag wat wil doen en in goede blakende gezondheid verkeerd...dit zie je helaas ook wel anders met paarden van haar leeftijd...

Vind het leuk om jullie pakes en beppies ook te volgen :D

Voor het idee, dit is mijn bepke en zo rijden wij meestal rond _O- bij voorkeur met zo min mogelijk prul :+ :

Afbeelding
Afbeelding

Ze is dus te werklustig om echt fatsoenlijk te rijden...hang er een hoofdatel om en een zadel op en deze dame verandert van het meest veilige paard ooit tot een gevaarlijk sekreet _O- maar zo zonder zadel en hoofdstel (als we wat harder willen dan stap dan doen we een halster om met teugels eraan) doet ze alles voor je 8)7