Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Beemsterkaas schreef:Beetje flauwe reactie van jullie beide, maar misschien beter voor deze discussie aangezien jullie je (verkeerde) mening verkondigen als een feit.
"4 kg krachtvoer is een verkeerd voerbeleid"
"veel krachtvoer is Mcdonalds"
"een sportpaard hoort nooit meer dan 2 kg krachtvoer te krijgen"
"een paard is niet gemaakt voor krachtvoer"
etc.
Ik heb er absoluut geen problemen mee mijn nek uit te steken in de strijd tegen verkeerde online info.
Bokt moet bokt blijven: een divers forum met info uit àlle hoeken.
Als destijds iedereen gedwee was meegelopen in heel het NH-bitloos-ijzerloos-PP verhaal , en enkel deze strekking nog welkom was geweest op bokt, dan had je nu een heel ander forum gehad. Gelukkig is dat niet gebeurd.
Wat voerbeleid betreft moet dit ook zo blijven. Mensen die meerdere kilo's krachtvoer aanraden worden in ieder topic weer op de vingers getikt.
De grootste grap: mensen die dit aanraden zijn vaak ook mensen die het daadwerkelijk moeten DOEN in het echte leven, verschillende paarden voeren. Maar we doen het volgens jullie met z'n allen fout, want we zijn geen gediplomeerd onafhankelijk voedingsdeskundige met bijbehorende website en tarief.
Mensen roepen in voertopics zo luid wat ze online hebben geleerd, zonder er zelf echt ervaring mee te hebben. Dat is geen goede ontwikkeling.
Voor de duidelijkheid: dit topic gaat over een groot dressuurgefokt sportpaard dat moeilijk op gewicht te houden is.
In een ander topic een tijd geleden, ging het over een 2-jarige quarter van 1m40 die op foto prima op gewicht was en waar ik een halve kg brok aanraadde om te kijken wat dat zou doen. Maar grappig genoeg was ook dàt een fout advies.
Het woord brok is gewoon een trigger geworden bij veel mensen, alsof iedereen gewoon gebrainwashed is.
Nu, mij verder niet gelaten.
Heb je een paard wat prima op gewicht is? Super! Maakt niet uit hoe. Loopt je paard in de sport op enkel hooi en een handje vitaminebrok? Prijs jezelf gelukkig. Voer is duur.
Misschien is het een leuk idee om een fototopic te openen waar mensen hun paard tonen, incl. voerbeleid en activiteitsgraad.
Dan kan iedereen wat bijleren over verschillende mogelijkheden.
Beemsterkaas schreef:Op basis van wat zeg je dat, volproppen met krachtvoer zonder na te denken? Waarom denk je dat ik niet nadenk?
Beemsterkaas schreef:Misschien is het een leuk idee om een fototopic te openen waar mensen hun paard tonen, incl. voerbeleid en activiteitsgraad.
Dan kan iedereen wat bijleren over verschillende mogelijkheden.