Ruin op merriebrok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Ruin op merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 13:41

Jaa die dik van de lucht hebben wij ook op stal staan, hihi.
Die van mij lijkt inderdaad niet dik te krijgen :+

Denk ook dat zijn voerbeleid niet per se verkeerd is of dat er nog wat bij moet... maar dacht wel als ik evt. iets kan aanpassen / veranderen, dat ik dat kan onderzoeken :) alleen één probleem: zooooveeeeeel opties

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 12:36

Even een update:

We hebben het hooi op stal eens gewogen en afgesproken met de eigenaar dat mijn paard meer gaat krijgen. Dus dat is heel fijn :)

Ik ga overstappen van de merriebrok (1,5kg) naar de Hilkens Prestige (2kg). Ik heb de voedingsstoffen naast elkaar gelegd en ik denk dat de overstap prima te maken is, omdat ik bij de Prestige nog wat bij wil geven. Op dit moment betaal ik €18,- per maand bij voor de merriebrok, maar ik merk te weinig voordelen.

Verder ben ik nog aan het afwegen of:
- Ik Mijten Bodybuilder erbij ga geven.
- Ik bietenpulp erbij ga geven (en 500 - 1000 gram per dag). En moet ik dan al iets compenseren met Ca - P?
- Ik sojaschroot bij ga geven.
- Ik Hartog Senior bij ga geven, of dat ik kies voor een andere (goedkopere) mix icm sojaschroot.

Zijn er mensen die hier ideeën over hebben?

PebblesShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:57

Je denkt er goed over na, zeg. :) Het is inderdaad lastig ivm alle soorten voer die er te krijgen zijn.

Ik moest nog denken aan seniores priores. Bij jouw paard niet in verband met tandproblemen hoor. Maar dit is vaak een goed voer voor een paard om wat aan te komen. Het voordeel is dat het een compleet voer is, je hoeft dus niet allerlei soorten voer te kopen/met elkaar te mengen.
Seniores priores is namelijk ruwvoer en krachtvoer tegelijk. In jouw geval zou ik dit geven náást zoveel mogelijk hooi. Dus als extraatje om wat aan te komen zeg maar.
Verder zou je ook kunnen denken aan zonnebloemolie door het voer. Geadviseerd wordt om hier dan wel vitamine E bij te geven. Van zonnebloemolie komen ze vaak ook goed aan.
Succes met je paardje!