Rizette schreef:Elisa2 schreef:
TS schrijft dat ze al bezig is geweest met een hele goede reguliere arts zonder de gewenste resultaten.
Niet zo heel vreemd dat ze dan nu liever alternatief gaat kijken toch?
Ik snap niet dat mensen de keuze van de TS niet kunnen respecteren.
Ik snap niet dat een goede dierenarts zand en slechte rug niet uitgesloten wil hebben. En ik kan elke keuze respecteren maar niet snappen. Ik snap het hele plan van aanpak hier niet. Of we missen een heleboel crusiale informatie. En alternatief kan de simpelste dingen als buik/zandfoto of rugfoto niet doen geen maagscopie geen foto van de darmen, dus dan komen we al snel op doormeten of dergelijke zaken terecht die vaag zijn en niet te controleren terwijl hele voor de hand liggende zaken gemist worden en vaak minder duur zijn bij een dierenarsts als wat men denkt. Info over prijs opvragen dan kun je zelf nog kiezen uit kliniek. .Wat kost een buikfoto iets van 125? Een rugfoto? Dat zijn dan even de meest voor de hand liggende zaken. Wat kost een consult bij een alternatieveling incl de "medicijnen"? Wat is de precieze opleiding? Wel dierenarts met aanvuling of dat niet? Die kan in ieder geval ook foto;s maken en beoordelen. Daar zou ik ook zeker prijsopvraag doen. Dan kan je regulier in verhouding nog erg meevallen.
Elisa2 schreef:Het paard krijgt momenteel een paraffine kuur, dit wordt oa gebruikt bij zand in de darmen en zand koliek. Het lijkt alleen niet te helpen als ik het goed begrijp maar dat wil dus niet zeggen dat de DA niet aan zand denkt.
Ik denk inderdaad dat er een boel cruciale informatie mist, er zal best een plan van aanpak zijn vanuit de DA en ik lees ook nergens dat de DA begeleiding stopt? Dan kan er altijd iets uitgeprobeerd worden en van daaruit weer verder gekeken worden.
Ik weet zo even niet hoeveel liter een paard krijgt als ie goed verstopt zit maar ik las dat het paard van TS nu op 1 liter per dag zit. Dat is toch niet veel?
Edit; een paard drinkt ca 20 liter per dag dan is 1 liter krap an 5%
Ik kan me het topic / verhaal van MarjanB herinneren. Ik meen dat haar paard toen echt een lading paraffine en vooral ook een hele lading vlozaad kreeg.
Bij zandverdenkingen wordt toch al aangeraden > 1 mg vlozaad / kg lichaamsgewicht paard te geven? Dat zijn al beste hoeveelheden voor een groot dier.