Euthanasie paard, wat kost het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:12

Zonnetje81 schreef:
Ik heb wel eens ooit iets gehad maar weet niet meer bij welk dier. Ik wilde de rekening van mijn pony vooraf betalen omdat ik geen zin had in 4-6 weken na dato nog een rekening te ontvangen met euthanasie Tommy. Toen sputterden ze wel een beetje maar ik stond erop.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen eigenlijk. Ik heb 3.5 jaar terug mijn toen 23-jarige oude ruin moeten laten gaan. Ik denk dat ze meerdere keren heeft moeten bijspuiten met euthasol. Zijn hart bleef traag kloppen. Ik vermoed dat zijn hart al niet te best was en dat het daarom lang duurde dat het middel op de juiste plekken kwam. Dit was thuis overigens. En aangezien alle ml's aan middel normaal gespecificeerd staan op de rekeningen, zullen in dit geval de kosten ook hoger zijn, dan wanneer 1 dosis voldoende zou zijn geweest

Mijn merrie (13.5 jaar) waar we vorige week afscheid van hebben moeten nemen, was krachtig, maar doodop van het vechten. Ze lag al in de box op de kliniek toen we kwamen. Die ontspande al helemaal toen ik kwam en ze ging al tegen mij aanliggen toen ik bij haar zat om haar te ondersteunen voordat ze de eerste spuiten kreeg. Na de narcosespuit stopte ze al met ademen en ik denk dat het euthansiemiddel nog niet eens 5 seconden erin zat en ze was al weg (gelukkig- gezien de situatie).

dorothea

Re: Euthanasie paard, wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 18:25

Ik heb vandaag de DA gesproken, ze geeft aan dat er alleen de euthanasie gerekend is, geen spoedconsult (hij heeft nog een rondje gelopen om te kijken hoe erg het met z’n been was) en de voorrijkosten.
Wel een kaartje ontvangen :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:53

Ik heb begin dit jaar een afspraak op de kliniek gehad voor inslapen. Kostte rond de 300/350 euro.

Als je het aan huis laat doen zit je nog met visite en voorrijkosten. En dan ook nog weekendtarief, dan vind ik je rekening niet abnormaal.

Voor alleen een bezoek in het weekend (koliek) betaalde ik al 125/150 euro en dan was er nog niks gedaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:03

Rocamor schreef:
Krijgen jullie trouwens wel een "sterkte/condoleance"kaartje van de arts / praktijk?

Mijn merrie is op kliniek A ingeslapen nadat ze een ongeluk heeft gehad. Maar voor de dagdagellijkse zaken heb ik praktijk B omdat ik hun arts gewoon echt ontzettend fijn vindt.

Ik heb op de dag van inslapen bij praktijk B aangegeven dat Apache is overleden en of ze haar uit hun systeem wilden halen. Direct reactie vanuit de assistentes en een dag later hing de arts al geschrokken aan de lijn.

Gisteren lag er een kaart van kliniek A in de bus.

Ik heb aangegeven daar geen behoefte aan te hebben maar bij mijn kliniek versturen ze die ook.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:13

Ja, mijn dierenartsen doen dit ook, zo'n kaartje sturen, vind ik wel fijn. Het is weliswaar geen kliniek, maar praktijk die zowel kleine huisdieren als paarden doet, denk dat het bij kleine huisdieren nog gebruikelijker is, die zijn nog meer een soort "gezinslid"

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:14

dorothea schreef:
Ik heb vandaag de DA gesproken, ze geeft aan dat er alleen de euthanasie gerekend is, geen spoedconsult (hij heeft nog een rondje gelopen om te kijken hoe erg het met z’n been was) en de voorrijkosten.

Dan vraag ik mij nog meer af hoe dat bedrag dan tot stand gekomen is %) :$

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:21

dorothea schreef:

Hoe dan -O-

Hier kostte de sedatie 18 euro en het euthanasiemiddel 34 euro.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:44

Ik zou de rekening opvragen

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 21:48

Volgens de DA die ik gesproken heb is dit tarief gelijk aan dat wat mijn eigen DA rekent. En ja, volgens mij zijn beiden onderdeel van Evidensia :\

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:52

Duur kaartje :')
Nu dan even serieus: een prettige manier thuis in kunnen laten slapen is mij ook heel wat waard. Ik was in 2019 totaal 750 kwijt: zaterdagavond met spoedconsult, en dan de rendac. Maar heb altijd met een goed gevoel aan de manier van inslapen terug kunnen denken. (Niet het moment, 24 is in mijn hoofd heel lang te jong geweest, en mijn pony is in een week van fit niks aan de hand naar inslapen gegaan.) Betreffende praktijk was niet aan Evidensia gebonden.

Heel veel sterkte, TS!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:52

Hier aantal maanden geleden een chihuahua in laten slapen, kosten rond 210 euro. Vorig jaar stalgenootje E-pony in laten slapen bij dezelfde kliniek, 260 euro.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:56

Je hebt een van de duurste klinieken van het Westland en omstreken. Heel toevallig heb ik ze 2 weken geleden met spoed laten komen voor een kolieker. Mijn eigen veearts had geen tijd, de veearts daarna ook niet. Eerlijk is eerlijk, ze hebben wel alles uit hun handen laten vallen en zijn gelijk gekomen. Het was op een dinsdag begin middag. Verder even opgevoeld, pijnstilling en darmverslapper gehad, gesondeerd en naar Utrecht doorverwezen. Bijna 400,-. Moet wel zeggen dat het werk uitmuntend was, maar M werkt er ook al 20+ jaar.

Ze zijn tegenwoordig Evidensia en de prijzen zijn echt giga gestegen. Met de huisdieren zijn we er ook weg.

Overigens is het paard de vrijdag erna uiteindelijk op Utrecht ingeslapen. Die rekening viel gister op de mat en viel juist weer heel erg mee.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 14:16

Probleem tegenwoordig is dat er zo weinig zelfstandige DA’s zijn overgebleven, althans bij ons in de buurt. Je komt al snel bij Evidensia of Anicura uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:21

Ik heb de rekening ook binnen. Het inslapen was 322 euro. Was avondtarief. Rendac hebben we zelf geregeld dus daarvoor is niets berekend.
De totaalrekening was 1.292 euro |(
Dit betrof 1 avondvisite en hechten van een beenwond en 2 daarop volgende visites voor controle/schoonmaken en verbinden en de week daarop koliek ellende wat een vreselijke darminfectie werd. Dat werden 4 dagen met bezoekjes van de veearts en op de 4de dag 's avonds het inslapen.
Zo te zien hebben ze me iets gematst met de visitekosten en niet alle buut en verbandmateriaal is berekend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:35

Oef..... :(:)

Vooral zo zuur dan hè dat je dat bedrag er aan uitgegeven hebt en paard toch nog weg is..... -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:22

jep :(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:36

Dat is zuur geld Kinke, zeker als je je paard er niet voor kunt redden.

Maar als dit het totaalbedrag is voor inslapen, 1 avondvisite, 2 dagvisites en daarna nog 3 bezoekjes, dan vind ik het nog niet eens een heel vreemd bedrag. Zuur, dat zeker wel!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:02

nee, ik had ook op zoiets gerekend hoor, geen verrassing
Die uurtarieven van de veearts...pffff...meer dan 200 euro. Vind ik dat ze er een goed inkomen uit mogen halen, zeker weten. En als het spoed is dan zijn ze hier ook binnen 10 minuten. 's nachts ook, als er eens iets aan de hand is met een koe oid. En laten we wel wezen, 't is regelmatig gevaarlijk werk. Ben dolblij dat ze hier de spoeddiensten nog goed kunnen regelen

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:15

Ik geloof dat wij rond de €300 kwijt waren voor het in laten slapen. Ons paard werd op de kliniek ingeslapen. Heeft sedatie gekregen en daarna een overdosis narcosemiddel. Ophalen Rendac zat er ook bij.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:23

Afbeelding

Hierbij mijn factuur.
Vind het wel bijzonder dat ze 2x visite rekenen, of ben ik nu maf?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:26

ChefsSpecial schreef:
[ Afbeelding ]

Hierbij mijn factuur.

Is de dierenarts 1 of 2x langs geweest die dag?
Indien 1x: ja, dan is het bijzonder
Indien 2x: dat is normaal

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:32

Wat ik ook vreemd vind, is dat ze het rectale onderzoek en het inbrengen van de neussonde zo duur hebben.

Ik houd nog steeds mijn hart vast voor de kosten van mijn paard. Spoed zondag ochtend, dag op kliniek, tig zakken infuus, weet ik hoeveel verschillende soorten medicamenten, Rx-foto's, inslapen, afvoeren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:36

Nou, dat ging snel en dit doet pijn....

Inslapen op kliniek: EUR 392.20

Totale kosten: EUR 2143.25

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:50

Ik vind het best duur ts..

Ik betaalde eind september voor onze fjord 165,- en vd shet 135,-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:51

ChefsSpecial schreef:
[ Afbeelding ]

Hierbij mijn factuur.

Het kan zijn, maar dan had ik zelf voor andere bewoordingen gekozen, dat de spoed visite een toeslag is op de normale visite.
En dan heb je dus een normale visite + de toeslag voor spoed.

Maar op zich zou ik dan verwachten dat het anders verwoord zou zijn en dat beide visite-bedragen onder elkaar zouden staan.

In dit geval zou ik dus even bellen om om uitleg te vragen naar de 2 visite-bedragen.