[Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donnatella

Re: [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:01

Oh, wat leuk dat er nog steeds een stijgende lijn in zit! Houden zo. Jammer van het ongelukje, maar gelukkig zonder ernstige gevolgen. Ze ziet er goed uit :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:40

Wat fijn dat het herstel zo goed gaat!
Wel balen van die glijer op de ijzers maar laten we er maar vanuit gaan dat dat ik de categorie lakschade valt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 09:48

Ondertussen zijn we weer een tijd verder!

Na de 1e ronde ijzers begonnen we vol goede moed aan de 2e ronde. En vanaf de 1e keer rijden liep ze niet meer hetzelfde. Keer hoefsmid laten kijken en die kon niks vinden. Dus doorgereden en toch bleef het knagen want het voelde als achteruitgang wat niet normaal is natuurlijk. Ze heeft ijzers om haar te helpen, anders kunnen we ze net zo goed eraf halen. Nu moest ik toch al filmpjes doorsturen naar de da dus dat gedaan en erbij geschreven wat mijn gevoel was. De dierenarts was het ermee eens en ging overleggen met de hoefsmid van de kliniek die de 1e ronde beslagen had. Die belde me vrij snel terug en had wel wat opties, dus geregeld dat eigen hoefsmid met die van de kliniek zou overleggen. Na dat overleg is ze opnieuw beslagen met een ander soort ijzers en nu loopt ze weer fijn!

En het beste nieuws, we hoeven niet terug voor controle en mogen alles weer dus rustig verder opbouwen en zijgangen en alles mee gaan pakken! Dat zijn we nu 3 weken aan het doen en ze is heel fijn.

Beetje jammer dat ik mijn vinger gebroken heb met de staldeur en ook de zenuwen beschadigd heb dus rijden alsnog rottig gaat. Ben dus ook nog niet begonnen met lessen weer waar ik enorm van baal. De 1e 2 of 3 weken was gelukkig toen Flow moest stappen tot we nieuwe ijzers hadden maar nu rijd ik wel telkens maar het is niet ideaal... Maar goed, we mogen alles weer, ze is vrolijk, loopt goed en is enthousiast dus dol gelukkig! Planning is nu werken naar eind januari rond mijn verjaardag weer voor het eerst in dan anderhalf jaar gaan starten en Z debuut maken :+:

Wie had dat gedacht, van de vraag of ze überhaupt ooit nog zou herstellen en niet ingeslapen moest worden naar ga maar voorzichtig proberen maar er zit wel lelijke artrose nu naar je mag alles weer! Even kijken hoe de winter gaat met de artrose maar nu met koude nachten merken we nog niks. Ja we stappen 15 minuten in altijd en zullen dat blijven doen. Of ze nu van buiten komt of binnen stond. Maar er is helemaal niks te zien of te merken, geen enkele afwijking zelfs niet met de technologie die ze tegenwoordig hebben met afdruk controleren haha. Super merrie :+:

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:06

Wat fijn MWM.

Eventjes dus een gekkigheidje nog met het beslag en je vinger maar verder klinkt het echt goed en wat gaaf zeg dat je haar weer goed hebt gekregen *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:46

Wauw dat is echt super goed nieuws!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 20:04

Ja ik heb er echt meerdere keren jankend opgezeten en naast gestaan omdat het gewoon allemaal weer mag en kan en we er eigenlijk zo goed vanaf zijn gekomen. Ik ben zo blij, dat ze er überhaupt nog is natuurlijk maar ook hoe goed ze weer hersteld js en dat we gewoon weer alles mogen wat we deden

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:20

Ooh dat snap ik. Dat is dan echt wel een kers op de taart!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:38

Oh wat fijn MWM. Boek gauw dicht en op naar weer een mooie tijd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 11:03

Nog even een fijne update.

Paar weken geleden voor het eerst 2 dagen achter elkaar gereden. Door haar blessure verleden longeren we niet meer en gaan we nooit meer doen (1 zeker gebeurd tijdens longeren en 1 verdenk ik ook daarvan) en zet haar ook nooit los in die bak want ze gaat daar vreselijk debiel doen. Dus liever niet, in de paddock en het land kan ze gek doen als het nodig is, maar doet ze minder achterlijk en is er meer ruimte dus nodig is het niet.

In de zomer heb ik 3 dagen gereden. Ik haal haar liever niet uit het land om wat te doen, vind ik zonde van haar vrije beweging die ze toch zoveel mogelijk nodig heeft. Alleen door lessen enzovoorts zijn er dan eigenlijk maar 3 dagen dat rijden makkelijk lukt waarvan 1 met wel eruit halen ivm vroege sluitingstijd die dag. Maar doordat ze in de winter toch minder ruimte hebben en korter buiten staan wilde ik weer naar 4 dagen rijden. Dat hebben we het hele opbouwen niet mogen doen en ik wilde daarna eerst verder uitbouwen naar alles weer mogen en daarna extra dag erbij.

Dat hebben we nu een paar keer gedaan en gelukkig geen enkele reactie!

En afgelopen zondag voor het eerst weer op buitenrit! :+: Was heerlijk, been heeft geen reactie gegeven ondanks dat we een stuk langer weggeweest zijn doordat we verkeerde afslag namen := :') Mentaal was ze wel kapot, maar wel heel blij. Wel voornamelijk gestapt, paar stukken gedraafd en 1 kort galopje. Zowel om even rustig te beginnen maar de paden waren ook vrij zwaar op sommige plekken. Maar nu dat ook goed ging gaan we dat ook weer vaker doen!

Zo blij :+: Nu hopen dat langzaam aan het nerveuze gevoel weer gaat zakken als je eens een pasje was voelt of denkt te zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:41

Fijn om te horen joh! Ja het zal echt wel even duren eer dat onzekere gevoel is gesleten, maar voor nu heb je dit toch maar weer in the pocket

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 16:15

Ik ben er nooit meer helemaal vanaf gekomen na en vorige paarden en vorige blessures bij deze. Maar wel wat minder als nu. Aan de andere kant zorgt dat er ook voor dat we er altijd heel snel bij zijn.

Maar fijn is het gevoel niet :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:09

Wat fijn dat jullie weer zo lekker gaan!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:14

Wat een fijne berichten MWM *\o/*