Hoeveel water heeft een Shetlander nodig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:25

Is een worm infectie uitgesloten, en hier drinken ze ook heel weinig ik doe een klein scheutje appelsap door het water dat werkt. En ik doe een klein beetje Keltisch zeezout door het voer.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:36

Ik ben er hier ook van geschrokken hoe snel een Haflinger ineens kan vermageren. Staat met een ander waardoor het niet meteen opviel dat ze minder at en toen ze ineens heel hard ging afvallen was het ook lastig de oorzaak te vinden en dat proces weer om te draaien.

TS, ik zou een paar dagen bijhouden hoeveel vocht er echt in gaat en dat dan met de dierenarts overleggen. Ik zou niet zomaar zout gaan bijgeven. Hopelijk blijft ze goed bij trekken.
Laatst bijgewerkt door Miran op 24-09-24 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:38

marleen_usar schreef:
Is een worm infectie uitgesloten, en hier drinken ze ook heel weinig ik doe een klein scheutje appelsap door het water dat werkt. En ik doe een klein beetje Keltisch zeezout door het voer.

Eigenlijk zou ik niet meer reageren, maar ze is ontwormt,en heeft tevens zandkuur gehad.

Haar huidige voer doet ze het heel goed op, ik ga kijken naar de tips die gegeven zijn of dat nog wat toe kan voegen, maar ik mag en kan ook geen wonderen verwachten dat ze binnen een week weer rond is, daar gaan nou eenmaal maanden overheen, persoonlijk ben ik van mening dat ze in de 6 a 7 weken al heel goed bij getrokken is, en hoop dat ze over een zelfde periode er weer helemaal mooi vol uit ziet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:39

En oprecht heeft cushing en de medicatie en het testen hier ook van invloed op. Dus ik zou testen en kijken of de medicatie passend is en verder inlezen in Cushing.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:42

Miran schreef:
Ik ben er hier ook van geschrokken hoe snel een Haflinger ineens kan vermageren. Staat met een ander waardoor het niet meteen opviel dat ze minder at en toen ze ineens heel hard ging afvallen was het ook lastig de oorzaak te vinden en dat proces weer om te draaien.

TS, ik zou een paar dagen bijhouden hoeveel vocht er echt in gaat en dat dan met de dierenarts overleggen. Ik zou niet zomaar zout gaan bijgeven. Hopelijk blijft ze goed bij trekken.

Ik heb al overlegt met de dierenarts, hij zegt dat het water dat ze krijgt dmv de sp al ruim voldoende is, en wat ik zoal lees dat er meer zijn die nu minder drinken.
Dankjewel voor je reactie.