Celebi schreef:Valt wel mee toch..? Ik schrijf het puur op hoe ik het analyseer en wat ik daarmee zou doen, juist om TS niks aan te praten maar mijn denkwijze neer te leggen in de hoop dat het misschien kan bijdragen..
En ja, ik lees dat het paard niet meer gereden wil worden, stijf is, in het weiland ongemak vertoond, na wekenlange rust niet beter gaat lopen, DA een duur onderzoek had voorgesteld maar dat vanwege de kosten/baten niet gedaan is (eventueel ook een prima keuze overigens).
Het klinkt naar mijn idee in ieder geval niet als eentje die je nog zonder ongemak kunt laten staan zonder er iets aan te doen. Als het paard geen ongemak zou vertonen in de weide is het natuurlijk anders.. Dat zul je echt ter plekken aan je paard zien denk ik. Of het nog happy is. TS opent het topic min of meer met de vraag of het de moeite waard is om verder te zoeken of dat ze bij de DA beter kan stoppen en het paard een ander doeleinde kan geven. Ik las dingen als weide maatje, leerpaard, verkopen, inslapen. Als ik dan alles optel wat ik hier nu plat lees denk ik dat verkopen en leerpaard sowieso nu afvallen vanwege vertonen van ongemak, weide maatje blijkbaar ook dus dan zou ik kiezen voor inslapen óf de medische molen nog een keer ingaan. Afhankelijk van de situatie zou ik zeker de medische molen eerst overwegen, maar niks doen als je paard met niks doen ook ongemak vertoont vind ik een lastige. Maar inderdaad, verder onderzoeken is echt nog prima te doen als er tot op heden alleen op de voorbenen gefocust is en er naast foto's nog geen andere onderzoeken zijn gedaan (wel behandelingen zoals pijnmedicatie en inspuiten geloof ik). Het kost alleen wel tijd en geld en dat moet je maar net kunnen en willen betalen.
Maar TS schrijft ook dat het een lichte onregelmatigheid betreft en er volgens haar paarden op stal zijn die erger kreupel lopen.
Ook het zien en interpreteren van pijn, kreupelheid is subjectief. Vandaar mijn vraag aan TS wat de DA’s vinden van de lichte onregelmatigheid en waar zij aan denken dat het vandaan komt.