Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ik heb misschien een wat afwijkende mening, maar ik zie vooral een paard wat totaal niet van achter naar voren door het lijf loopt. Als hij altijd zo loopt/ gereden is dan zit hij imo ook gewoon helemaal vast in zijn lijf. Ik zou weleens willen zien wat er gebeurd als je hem echt aan het werk zet. Dus naar voren, schakelen etc. Mochten ze ergens last van hebben medisch dan ga je dat er op die manier ook wel uitfilteren. Het is wel handig om zoiets te doen onder begeleiding van iemand die ook daadwerkelijk weet wat hij/ zei doet.
Het positieve is dat het beeld mij mee valt en idd complimenten TS voor hoe je alles op pakt.
Gaby_Shaggy schreef:Ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad met een van mijn paarden en bleek na een echo van rug, SI en hals een ontsteking te hebben in het SI gewricht en 2 halsgewrichten. Ze is ingespoten en gerevalideerd en gaat nu helemaal lekker
journee schreef:Ik heb je eerdere post over je zadel nog even doorgenomen en als ik het goed heb gelezen geef je aan dat het paard eigenlijk al bij aankoop wat stijf liep? Dan zou ik zeker medisch verder zoeken... Heb je toevallig aan de vorige eigenaar gevraagt waarom zij hem verkochten en of hij dit gedrag (stijfheid danwel zuur onder het zadel) bij hen eerder heeft vertoont? Eventueel vragen of hij eerder geblesseerd is geweest? Dit kan misschien helpen met het vinden van de oorzaak.
.
KiKiDo schreef:Loopt hij wel eens met de staart erop, snurkend door de wei?
Change3x schreef:Sommige paarden hebben ook iets dunnere zolen en zijn met een ijzertje meteen geholpen. Staat hij op blote voeten TS?
Elisa2 schreef:Dat is uitgesloten begrijp ik.
Wat Knollentuin zegt, ergens ervaart hij weerstand. Of door vastzittende spieren (door zadel/ gereden zijn) of iets uit de hals, rug, bekken.
Elisa2 schreef:Excuse me, ik las het verkeerd. Dacht dat je voorbeen problemen bedoelde als artrose oid.
Maar inderdaad, gevoelige zolen dat zou zeker een rol kunnen spelen.