Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SjonnieZ schreef:Elias7 schreef:Ohh Paris wat ontzettend rot dat het met jou paardje nig niet lekker gaat
Hier is het nu 3 maanden terug dat mijn paard is ingespoten met PAAG en een ruim een jaar geleden dat hij is gevallen bij behandeling van de hoefsmid, waardoor dit allemaal is ontstaan. Vanaf het moment dat de PAAG is ingespoten hebben wij regelmatig gewandeld. Wij zijn sinds mei lichte stapjes gaan doen ook met rustdagen erbij en we zijn verhuisd van een stalplek naar 24/7 buiten plek.
Omdat op stal staan hem echt geen goed deed. Hij kon amper de stal nog uit omdat zijn been zo stijf was. Sinds dat hij 24/7 buiten staat gaat het veel beter, de vrije beweging doet hem goed.
Mijn paard staat nog wel nog steeds op pijnstillers. Ik heb via de dierenarts een recept gekregen van equioxx omdat deze variant vrij prijzig is, mocht ik van de dierenarts overstappen naar previcoxx dit is dezelfde werkzame stof alleen dan voor honden en hij hoeft hier maar een kwart van te hebben per dag. Dit scheelt enorm in de prijs en mijn paard doet het hier echt heel goed op. Wij hebben gister voor het eerst een heel klein stukje, ik denk 50 stappen gedraafd en dit voelde eigenlijk best goed. Geen kreupelheid of onregelmatighei. Ik heb het gevoel dat het gewricht aan het vastgroeien is en dat de PAAG zijn werk doet. Maar alles wat ik doe, doe ik met mate en kijk per dag hoe het gaat.
Paris heeft jouw paard pijnstillers en zouden Previcoxx ook iets voor jou paard kunnen zijn
Ik zit helaas ook in de molen met mij paard en zodoende lees ik mee met dit topic.
Maar als ik dit dan lees en de reactie van Paris dan vraag ik mij wel af, hoe effectief PAAG werkelijk is.
Als een paard pijnstillers nodig heeft is dat mijns inziens toch een teken dat de PAAG niet werkt.
SjonnieZ schreef:Is de beweging die je geeft onderdeel van het revalidatie traject opgesteld door een DA?
Ik zou er namelijk zelf wel moeite mee hebben om een kreupel paard te rijden - met en zonder - pijnstillers.
Paris_ schreef:@Elisa7, nee mijn paard staat en stond niet op pijnstillers.
Na de PAAG injectie hebben we op advies van de DA een maand lang 2x per dag 30min aan de hand gestapt, en daarna opgebouwd met draf aan de lijn en later ook ohz.
Is jouw paard wel voorwaarts en enthousiast in het werk?
…