Marigo schreef:Wel opvallend dat er zulke grote verschillen zitten per regio of kliniek. Sommige zitten rond hetzelfde tarief en anderen de helft minder.
Wat ik wel een beetje vind, is dat de discussie uit zijn verband wordt getrokken. Ik geef nergens aan dat ik vind dat zorg gratis zou moeten zijn. Of dat je voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten. Ik vraag me af wat de motivatie is van diegene die dit als zodanig afschilderen? Je hebt er als klant toch alleen maar belang bij dat er kritische vragen worden gesteld?
De vraag hier is de 242 euro een beetje in het gemiddelde ligt tov andere klinieken. En of je 1 uur werk (dus even reistijd meegerekend) in verhouding vindt staan tov de gevraagde kosten. Verhoogde brandstofprijzen vind ik ook steeds vaker een excuus waardoor alles maar ongeoorloofd verhoogd wordt in prijs.
Ja het is duurder, maar met 34km reizen verbruik je nog geen liter benzine a 2,20 euro.
En ja monopolie: er is geen andere kliniek of DA om te bellen. Dat zijn of geen paardenartsen of komen niet. Ik ben zoals eerder aangegeven heel blij dat mijn paard nu gezond is en goed geholpen is. Daar gaat de discussie ook niet over. Er is niets mis met een kritische houding of kritische vragen naar een coöperatie toe. Want het gaat hier niet om een dierenarts die zelf iets terug ziet van deze tarieven. Zij hebben vast geen even hoge loonsverhoging gekregen die ze wellicht wel verdienen.
34 kilometer red je niet op 1 liter. De DA’s die ik ken rijden een bus. Die zijn niet zuinig en juiste op korte stukjes groot slurper. Dus als die bus 1 op 10 rijd kost het ritje opeens €7. Of 14€ als het enkele reis is.