Sharmila schreef:Even iedereen beantwoorden. We hebben nog geen contact opgenomen met onze rechtsbijstand. De vorige eigenaar heeft vooral geen geld. En naar wat ik weet is haar verstandelijk vermogen niet echt groot. Niet lelijk bedoeld maar ik vermoed dat deze mevrouw een laag iq heeft of een geestelijke afwijking.
Ik heb hem op afstand gekocht een maand geleden en laten keuren. De veearts vond hem wel te stoer maar die pony stond al maanden zonder daglicht weg te kwijnen in een box. Dat is ook de reden dat ik hem daar weg haalde.
In het verleden heeft deze pony ook echt kinderlesjes gelopen bij een kennis van mij. Toen was er niks te merken van hengsten gedrag. Zij heeft deze pony voor me opgehaald. Omdat ze hem goed kende uit het verleden dachten we eigenlijk er is niks loos.
Tot hij hier kwam en hij helemaal koekoek werd. We hebben zijn testosteron waarden laten bepalen die uitslag heb ik nog niet. Maaaaar de vorige eigenaar liet ineens los wie haar arts was en die heb ik dus gebeld. En daar zijn vorig jaar al zijn waarden gecheckt en daar kwam 100% klophengst uit.
Ik wil hem over een aantal weken laparoscopisch laten opereren. En ergens deze week neem ik contact op met de advocaat.
Ik wil gewoon handelen naar wat goed is voor het dier. Terug is geen optie, ook niet voor de vorige eigenaar. Mevrouw heeft geen geld en kan niet met hem om gaan. Het was de pony van haar zoon van geloof ik een jaar of 12. Die heeft hem altijd overal zijn zin in gegeven. Het losrukken is daar al aangeleerd.
Het is niet dat ik deze pony perse wil houden. Maar ik wil het beste voor hem. Ik wil hem niet de handel in hebben en dat hij dan van hand tot hand gaat. Of er moet zich iemand melden die een superplek heeft of we gaan hem castreren en het geld terug vorderen en duimen dat hij dan handelbaarder wordt.
Wat een vervelende situatie TS. Het siert je dat je het beste voor dit dier wilt.
Als ik mij in jouw situatie zou bevinden zou ik eerst laten uitzoeken of hij überhaupt operabel is en wat dan de risico’s (en kosten) zijn.
Een klophengst, zo heb ik altijd geleerd, is een gefrustreerde hengst omdat z’n hormonen continu aan staan maar de kans klein is dat hij er iets mee kan. Verkopen als hengst kan dus niet.
Als dit beestje zo gevaarlijk is en opereren teveel risico en kosten met zich meebrengt dan zou ik de voor hemzelf en z’n omgeving eerlijkste keuze maken en hem laten inslapen.