Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Nee helaas niet. Het ging zo goed dat ik niet durfte om iets te veranderen.
Wat bagger! Gluten testen ze met een bloedtest. Maar blijkbaar doen ze het alleen als ze genoeg testen hebben, dus bij mij duurden het een maand. Sterkte!
Majestic1 schreef:jeetje dus met dat beetje gras merk je het al evt vervelend, staat hij helemaal niet op de wei?
Die van mij had gisteren de hele dag koliek dierenarts thuis geweest maar knapte niet op uiteindelijk weer naar Utrecht waar hij nu nog staat.
dierenarts denkt toch van de ontsteking in zijn dunne darm en wilt met zwaardere prednison gaan behandelen,hij denkt dat deze te weinig doet.
ik vond hem al dagen erg opgezet,en niet lekker ogen.
verder word hij nu op gluten getest, weet iemand hoe ze dit doen?
Chinas schreef:Majestic1 schreef:jeetje dus met dat beetje gras merk je het al evt vervelend, staat hij helemaal niet op de wei?
Die van mij had gisteren de hele dag koliek dierenarts thuis geweest maar knapte niet op uiteindelijk weer naar Utrecht waar hij nu nog staat.
dierenarts denkt toch van de ontsteking in zijn dunne darm en wilt met zwaardere prednison gaan behandelen,hij denkt dat deze te weinig doet.
Ah nee.. Ik hoop dat hij snel opknapt!
Majestic1 schreef:jeetje dus met dat beetje gras merk je het al evt vervelend, staat hij helemaal niet op de wei?
Rizette schreef:Majestic1 schreef:jeetje dus met dat beetje gras merk je het al evt vervelend, staat hij helemaal niet op de wei?
Hoe gaat het nu?
Rizette schreef:Och wat een zorgen. Is de koliek de reden van het weinige hooi en daarna de opbouw? Ik heb begrepen dat paarden met maagzweren en darmproblemen toch niet graag liggen? Of heb ik dat niet goed? Ik hoop van harte dat jouw paard er doorheen komt. Heel veel sterkte gewenst met alles. Heb helaas geen ervaring met deze behandeling.
Majestic1 schreef:Phonix schreef:Hoe gaat het met jullie
mijn paard staat nog steeds op utrecht, ligt nog wel regelmatig maar verder wel koliek vrij, de dex is nu op 10 ml gezet, als dat goed gaat mag hij na het weekend naar huis en dan nog 4 weken op de dex thuis. hooi max 7 kilo en 4 kilo hap haverpellets.
wat een ellende en geregel voor thuis straks zeg moet verdeeld over de dag die 7 kilo, hebben jullie dat ook zo?
over 4 weken terug en dan nieuwe scopie en biopt.
en met jou paard?
Phonix schreef:Mijne had een kleine terugval, maar nu dat het hooi minder stengelig is, lijkt het veel beter te gaan.
Ze zat wel helemaal vast in haar rug, wat een terugkerende probleem is helaas. Waarschijnlijk omdat haar buik vaak pijn dot
Majestic1 schreef:hebben jullie ervaring met transfauneren?
Chinas schreef:Wat vervelend dat het zo lastig gaat met jullie paarden...
De mijne doet het goed, staat op t land de gehele dag en is mooi rond. We doen wekelijks een buitenritje en energie voor 10. Ze blijft wel wat gassig, maar geen krampen meer dus dat nemen we voor lief.Majestic1 schreef:hebben jullie ervaring met transfauneren?
Wij hebben dat gedaan! Mijn paard doet het super, dus erg tevreden met de keuze om dat te doen. Werd ook veel toegepast op de kliniek waar wij stonden bij paarden met IBD.