Wat kan het zijn? Paard wil niet draven tijdens rijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Re: Wat kan het zijn? Paard wil niet draven tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:15

Kun je hem niet met een bareback pad of boomloos zadel gaan rijden?

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 22:17

Picopico schreef:
Kun je niet met hem wandelen? Of doe je dat al?

Doe ik al inderdaad, en lange lijnen buiten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:36

Aan de fiets meenemen wellicht? Lekker draven en conditie opbouwen?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:48

Hoe loopt hij nu, weer helemaal zuiver? En hoe is de rest van z'n lijf? Snel weer vast of blijft het nu los?

Ik zou me geen zorgen maken over spieropbouw of iets dergelijks. Hij staat buiten toch, da's echt meer dan genoeg. Je doet echt snel veel te veel in een revalidatie.
Ik zou zeker de eerste 1-2 maanden alleen bezig zijn met continu losmaken en loshouden, alleen in stap. Even als referentie. Kan je prima buiten doen, alleen rechtuit stappen is prima. Maar ik zou dat wel alleen doen als hij echt uber ontspannen blijft. Spanning van naar buiten gaan, is prima te handelen op een gezond lijf, maar met een revaliderend lijf heb je er niks aan. Dan kan je beter in de bak blijven en ontspanning oefenen.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 08:04

sanne83 schreef:
Hoe loopt hij nu, weer helemaal zuiver? En hoe is de rest van z'n lijf? Snel weer vast of blijft het nu los?

Ik zou me geen zorgen maken over spieropbouw of iets dergelijks. Hij staat buiten toch, da's echt meer dan genoeg. Je doet echt snel veel te veel in een revalidatie.
Ik zou zeker de eerste 1-2 maanden alleen bezig zijn met continu losmaken en loshouden, alleen in stap. Even als referentie. Kan je prima buiten doen, alleen rechtuit stappen is prima. Maar ik zou dat wel alleen doen als hij echt uber ontspannen blijft. Spanning van naar buiten gaan, is prima te handelen op een gezond lijf, maar met een revaliderend lijf heb je er niks aan. Dan kan je beter in de bak blijven en ontspanning oefenen.

Hij loopt helemaal zuiver nu inderdaad. Aan de lange teugel naar buiten gaan vindt hij heel leuk.
Spanning heeft hij wel in zijn lijf, voornamelijk in de hals en boeg (en de rug, maar die is dus behandeld met mesotherapie)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 08:54

Net de dierenarts gebeld. Lange lijnen rechtuit en wandelen mag. Verder niet.
Dan moeten we maar even geduld hebben nog.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 14:11

Hallo iedereen,

Hier een positieve update!
Een paar weken geleden is de zadelmaker geweest en het zadel is weer passend gemaakt. We hebben wat in de bak gereden en zijn ook naar buiten geweest. De eerste paar keer kreeg ik wel een 'Nee' op het allereerste aandraven, en als ik heb even had laten zien dat het wel kon, ging het goed. Maar gisteren hebben we een klein buitenritje gemaakt en hij was mega voorwaarts. Ik hoefde maar iets m'n energie omhoog te doen en ik kreeg al een brave draf. We hebben zelfs een klein galopje gedaan! Hij had er zin in!

We gaan niet meer intensief dressuren dus, maar af en toe een ritje lijkt nu te kunnen.
Ik ga genieten van elk mooi moment en hopelijk kan hij het zo volhouden op deze manier!

:D :D :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:16

Wat een fijne update, ik hoop dat je lekker uit kan gaan bouwen!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 14:41

prompter schreef:
Wat een fijne update, ik hoop dat je lekker uit kan gaan bouwen!

Ja, dat hoop ik ook :D