Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 01:25

Interessant topic om in mee te lezen, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Is er toevallig ook een biopt genomen van de darm? Misschien zijn de maagproblemen ondertussen verholpen maar zit er een ontsteking in de darm waar hij nog last van kan hebben (zeker omdat hij ondanks het aankomen nog een wat opgetrokken buik lijkt te houden aan de verhalen te lezen).

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 00:09

Nee er is geen biopt genomen.

Bigone, denk echt wel dat er paarden zijn die bepaalde voer soorten niet lusten. Als ik wissel van hooi merk ik ook echt wel dat ze voorkeur hebben voor bepaald hooi of een bepaalde brok.
Hij staat gewoon op metacam want buut gaan we niet doen vanwege zijn maag voor nu.
We gaan dinsdag eerst eens even kijken hoe of wat qua tanden enzo en dan hebben we natuurlijk nog de osteopaat.

senna21

Berichten: 11947
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 01:57

Wanneer hij last van zijn kaak heeft, zal hij waarschijnlijk ook reageren op de behandeling door de tandarts. Of krijgt hij een verdoving vooraf?

Slmt9

Berichten: 4893
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:24

Dustinlover schreef:
Nee er is geen biopt genomen.

Bigone, denk echt wel dat er paarden zijn die bepaalde voer soorten niet lusten. Als ik wissel van hooi merk ik ook echt wel dat ze voorkeur hebben voor bepaald hooi of een bepaalde brok.
Hij staat gewoon op metacam want buut gaan we niet doen vanwege zijn maag voor nu.
We gaan dinsdag eerst eens even kijken hoe of wat qua tanden enzo en dan hebben we natuurlijk nog de osteopaat.


Bute en metacam helpen beide niet tegen zenuwpijn.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 21:16

Vandaag de dierenarts geweest voor hem. Hij moet echt minimaal ieder half jaar naar de tandarts. Zijn mond geeft echt problemen omdat hij 2 kiezen mist onder. Zijn bovendste kiezen waren alweer te ver doorgegroeid naar onder wat voor moeilijke maling kan zorgen en hij had nu alweer zo'n haak die in zijn wang aan het vervelen was.
Ze vond hem er super uit zien en dat dit misschien al wel verlichting zou geven. Donderdag nog de osteo en dan ga ik nu maar vast een herinnering in de agenda zetten voor over maand of 5. Hopelijk werkt het!

ellepel

Berichten: 47499
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:52

welke twee kiezen mist hij, weet je dat?
heb je een papier gekregen waar alle gegevens van het gebit op staan?
op zich kunnen ze natuurlijk prima eten met twee kiezen minder , maar hij is nog niet zo oud toch.
de arts had geen idee of het met die breuk te maken kon hebben?
hopelijk helpt jet als hij weer wat beter kan kauwen en hij misschien wel beter gaat eten :j

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 22:49

Hij mist links onder 2 kiezen. Daar waar hij ook de bult heeft zitten op zijn kaak en ja dat was wel een gevolg zij ze de vorige keer al.

Hij is 8 jaar oud :)