Rekening dierenarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Rekening dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:10

Ik kom uit die regio en moet zeggen dat ik Dierenarts Apeldoorn niet ken.
De meeste dierenartsen in Apeldoorn doen alleen nog kleine huisdieren.
Wel weet ik dat er veel prijsverschil is in de verschillende praktijken.
Ik bel het liefst DAP Vaassen voor de dagelijkse dingen, redelijke prijs en denken goed met je mee om geen onnodig hoge rekening te krijgen.
Meerdere paardendierenartsen in dienst, waaronder een 2e-lijns. Foto’s aan huis en er heeft altijd een dierenarts uit de eigen praktijk dienst.

Bij een paard op 3 benen, waarbij ik zelf geen afwijkingen kan vinden of een ongeluk heb zien gebeuren, bel ik eerst de hoefsmid omdat het meestal een zoolzweer is.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:39

Zolang er geen specificatie is, kunnen wij maar blijven speculeren.
Zo ook ik :D :
Mijn DA aan huis voor de katten en honden neemt 36,50 voor gewoon geplande bezoek. Alles andere komt dan boven op.
Mijn DA voor de paarden : 56,75
bij geplande bezoek plus dan alles wat bij komt.
Mijn laatste spoed voor paard is al (afkloppen) 13 jaar geleden.
Maar dat waren dan ook meteen 90 € toen.

Dus ik neem aan : paard op 3 benen betekend spoed bij DA.
Wij weten ook niet WAT en hoe in het telefoongesprek vooraf de visite besproken is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:44

Nu, spoed of niet maakt in dit geval toch niet uit?
Ofwel was het geen spoedvisite en dan is 160 euro veel.
Ofwel was het wel spoedvisite maar had de dierenarts geen enkel materiaal bij om het paard 'spoedig' te helpen en dan is 160 euro veel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:41

Een spoedconsult is nu eenmaal een ander tarief dan een normaal consult.
Dierenartsen hebben geen röntgenogen dus kunnen niet in een hoef of wat dan ook kijken.
Je hebt zelf ingestemd met een spoed dus horen daar de kosten helaas ook bij. Wellicht van te voren vragen wat de kosten zijn een volgende keer.
Hier ook paarden gehad die plots op 3 benen liepen, bij de 1 heel duidelijk met tang reactie en de ander totaal niet, dus zeg het maar. Bij de 1 was die heel gemakkelijk door een hoefsmid er uit te snijden en bij de ander was er niet bij te komen en was het wachten tot die zelf door brak.
Kreupelheden blijven nu eenmaal lastig te vinden/onderzoeken, het ene moment tonen ze niets en het volgende moment wel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:51

Bij jou werd er dan nog op zijn minst een tang bijgehaald. :D
Dierenartsen hoeven geen röntgenogen te hebben, daarvoor is heel handige apparatuur uitgevonden. Maar ook dat had deze dierenarts blijkbaar niet (bij)?
Ik ben blij dat mijn dierenarts professioneler en secuurder is.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:04

Het is niet zo dat de meeste dierenartsen standaard rontgenapparatuur in de auto hebben liggen. Meestal is er 1 mobiele set per praktijk, die soms ook voor keuringen op de praktijk gebruikt wordt. Misschien was er een andere dierenarts bezig met deze apparatuur?

En idd, zonder specificatie kan er niks over gezegd worden of de rekening te hoog is of niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:29

Zo jammer dat pummetje niet even de specificatie plaatst.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:00

Mloui schreef:
Het is niet zo dat de meeste dierenartsen standaard rontgenapparatuur in de auto hebben liggen. Meestal is er 1 mobiele set per praktijk, die soms ook voor keuringen op de praktijk gebruikt wordt. Misschien was er een andere dierenarts bezig met deze apparatuur?

Uiteraard, alles is mogelijk. Alleen niet voor 160 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:04

160 euro vind in eerlijk gezegd vrij weinig voor een spoedbezoek. Ik ben meer kwijt geweest aan puur en alleen een gepland consult.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:17

Voor degene die dit een normaal bedrag vinden (uitgaande van een normaal consult), zitten jullie bij een echte paardenkliniek of een landbouwdierenpraktijk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:27

Ik vind het bedrag reuze meevallen. Ik moest mijn hamster in het weekend laten inslapen en kreeg bedragen als 150 euro te horen can klinieken. Uiteindelijk naar een kliniek wat verder weg gegaan en 80 euro betaald. Nog steeds idioot, maar voor een paard 160 vind ik reuze meevallen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:31

Rennie89 schreef:
Ik vind het bedrag reuze meevallen. Ik moest mijn hamster in het weekend laten inslapen en kreeg bedragen als 150 euro te horen can klinieken. Uiteindelijk naar een kliniek wat verder weg gegaan en 80 euro betaald. Nog steeds idioot, maar voor een paard 160 vind ik reuze meevallen

Klopt.. 160 valt wel mee om een paard te laten inslapen.. ik betaalde 175.
Maar het paard van TS is niet ingeslapen, DA is geweest, heeft even gekeken, kon niks doen en is weer vertrokken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:37

Zolang ts niet specificeert wat er op de rekening staat, weet ik niet of dit een normaal bedrag is.

Het kán normaal zijn, het kán ook schrijven met de vork zijn.

Ik heb eigenlijk altijd paardenartsen die bij een gewone (huisdieren-)praktijk horen, maar wel specifiek opgeleid zijn als paardenarts. Bij complexere zaken, ga ik naar Wolvega of Emmeloord bijvoorbeeld.

Vind het wel frappant dat de stalhouder ook niet even zelf gekeken heeft. Geen idee of dit een bekende opfokstal is, of gewoon een kennis van ts, met wat extra ruimte voor paar extra veulens. Maar ik verwacht wel dat die zelf ook heel even kijkt of ie er wat aan kan zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:56

Nyaleti schreef:
Voor degene die dit een normaal bedrag vinden (uitgaande van een normaal consult), zitten jullie bij een echte paardenkliniek of een landbouwdierenpraktijk?

Ik heb gemeld dat ik dit geen onredelijk bedrag vind omdat ik er dus van uit ga dat dit géén normaal consult was maar een spoedconsult.

De OP heb ik nog eens gelezen en uit dit stukje meen ik te halen dat de dierenarts alles heeft laten vallen om zsm bij het dier te kunnen komen:

Citaat:
Hoi ik heb mijn veulens in de opfok lopen in Apeldoorn. Ik heb een dierenarts lokaal gebeld en ze zouden eraan komen.
Wij moesten uit Ede komen dus ze was er al.
Vijf tellen gesproken , de staleigenaar van de opfok was erbij.
Ze vertelde dat het niet helemaal wist en dat ik foto's moest gaan maken.
Weg was ze totaal 8 min geweest.

Dierenarts was gebeld, Apeldoorn is ongeveer 30 minuten rijden vanaf Ede (volgens Google), ergens in die 30 minuten tijd heeft de dierenarts de jas en schoenen aangetrokken, spullen in de auto gemikt, naar het paard gereden en het onderzocht, en toen kwam ts daar op stal aan.

Maar goed, dit is ook opnieuw weer koffiedik kijken waar niemand wat aan heeft :+ Maar ik bedoel hem dus vooral als antwoord op je vraag waarom ik het geen gek bedrag vind, ik ga er van uit dat dit een spoed consult is geweest, en dat de dierenarts er met pakweg 30 mins dus al op de stoep stond bij het paard.

Als het geen spoedconsult was dan vind ik het wel een hoog bedrag idd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:38

Rennie89 schreef:

Voor een hamster? Wat een oplichters, dat had ik never nooit niet gedaan. Dat (80) rekenen ze hier voor een grote hond. Ik had een hamster sowieso niet bij een DA laten inslapen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:51

pillow schreef:
Rennie89 schreef:

Voor een hamster? Wat een oplichters, dat had ik never nooit niet gedaan. Dat (80) rekenen ze hier voor een grote hond. Ik had een hamster sowieso niet bij een DA laten inslapen.

Waarom? De DA maakt er tijd voor vrij en moet er sedatief en het dodingsmiddel voor aanspreken.

Wij hebben onze zieke kip ook bij de DA laten inslapen en waren ongeveer hetzelfde kwijt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:58

pillow schreef:
Rennie89 schreef:

Wat doe je dan? Draai je zelf de hamster de nek om?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:26

inderdaad San. En Euthasol is een heel duur goedje.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:28

Kinke schreef:

Dat valt reuze mee, het “goedje” stond hier als €7 op de rekening.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:31

laatst nog de dierenarts bij m'n merrie gehad ivm verdenking hoefbevangenheid. Visite (geen spoedtarief) van een kwartier en 7 zakjes Equipalazone....totaal 142 euro. Vorige week een kalf moeten laten inslapen (geen spoedtarief), factuur nog niet binnen maar die gaat ook een flinke duit kosten.
Het uurtarief van onze DAP is 86 ex btw (104 incl)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:33

tones schreef:
Kinke schreef:

Een flesje Euthasol 100 ml kost ca 40 euro. Vind het niet enorm duur, maar ook zeker niet goedkoop.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:34

tones schreef:

Voor welke hoeveelheid?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:34

_San87_ schreef:

Een flesje Euthasol 100 ml kost ca 40 euro. Vind het niet enorm duur, maar ook zeker niet goedkoop.[/quote]

Een flesje? inkoop bedoel je?
Nog nooit een flesje Euthasol van de da gekregen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:39

Kinke schreef:
_San87_ schreef:
Een flesje Euthasol 100 ml kost ca 40 euro. Vind het niet enorm duur, maar ook zeker niet goedkoop.

Een flesje? inkoop bedoel je?
Nog nooit een flesje Euthasol van de da gekregen :D

Even googlen leverde dat als antwoord, dus ik gok idd inkoop.

Sowieso kan een particulier het niet kopen en mag het zeker niet gebruiken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:52

maar dat is dan toch een antwoord wat niet van toepassing is, die dierenarts gaat het echt niet voor de inkoopprijs doorberekenen aan de klant.
Heb de factuur nog niet binnen, maar die komt wel binnenkort. Eens even zien wat ze berekenen