Oude peesblessure is ingevroren? Wat nu

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:35

anjali schreef:
Lunamoon schreef:
Heb je al eens bij je dierenarts gehoord voor stamceltherapie? Ik heb ooit een paard gehad met een aanslepende blessure, niet op de pees, had een kiste in her hoefbeen, dit is ondertussen wel al 15 jaar geleden en toen kwam deze behandeling maar juist te voorschijn. Toen kreeg ik het advies van het niet te doen omdat het vooral voor peesblessures werd onderzocht. Misschien is dat een optie?

Stamceltherapie? Ik heb dergelijke behandelingen wel gezien bij stalgenoten.Die pompten ontzettend veel geld en alle mogelijke therapieen in hun paard maar echt goed werden die paarden toch niet en soms wordt de eigenaar de kosten dan beu."Vroeger" hadden we ook vaak paarden met peesblessures en die kregen dan rust totdat ze weer rad waren.Dat duurde zeker een half jaar.Maar al die scans en behandelingen bestonden toen nog niet,althans niet in de kringen (van de Landelijke Rijverenigingen) waar ik toen verkeerde.Wat ik nu allemaal zie is nieuw maar of het beter is dan de rust van vroeger? Wel veel slechter voor de portemonnee van de eigenaren,dat is zeker.

Toch blijft dat imo 1 van de beste remedies. Iets wat na een jaar op de wei niet goed is komt vaak niet meer goed. Alleen kost dat tijd en dat hebben de meeste niet.

Ben benieuwd hoe het verder verloopt TS.

Gaaf om te zien hoe bokkers helpen met uitzoeken +:)+

BeautjeLoves

Re: Oude peesblessure is ingevroren? Wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 20:01

Afbeelding

Foto van de slechte en de goede pees. Voor de geïnteresseerde!