Voer nu https://www.rwdh.nl/agrobs-alpengrun-mash/
Verder krijgt ze nog mastic bij en ben ik bezig om haar te leren om dingen te verwerken.
Vd zomer

Nu

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Ik ga je volgen TS hier een opgeblazen binnenvetter die nu na behandeling van osteopaat in combinatie met supplementen en ander voer het beter gaat doen.
Voer nu https://www.rwdh.nl/agrobs-alpengrun-mash/
Verder krijgt ze nog mastic bij en ben ik bezig om haar te leren om dingen te verwerken.
Vd zomer
[ [url=m/9yoiDR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu
[ [url=m/itYt8j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ninx schreef:AdemoJoey schreef:@ pien_2010: het is ook niet dat ik wil wachten. Ik kan het niet beter uitleggen nu dan in 1 van mijn eerdere reacties; er zijn daadwerkelijk problemen gevonden die losstaan van het hooi, dus dat monitor en zoek ik eerst uit. Ook om te zien welke behandelingen zin hebben (tot nu toe 100% score!) en welke neveneffecten er te zien zijn.
Ik snap dat je soms door de bomen het bos even niet meer ziet, en ook dat je niet zomaar blind van alles wilt proberen zodat het niet duidelijk is wat nu wel en niet werkt...
Toch zou ook ruwvoer mijn eerste keus zijn. Het is de minst schadelijke en invasieve verandering die je kunt doorvoeren.
Je zegt dat er problemen zijn die los staan van het hooi, dus dat je die eerst wilt behandelen en dat het hooi secundair bekeken kan worden.
Toch wil ik hierover nog even 'kip & ei' zeggen.... want het ontstaan van heftige spijsverteringsproblematiek kan wel degelijk ontstaan door voeding.
Er zijn nog steeds MDL artsen die mensen met darmziekten prednison voorschrijven en zeggen dat het dieet niet van invloed is.
Toch zijn er, gelukkig, eigenwijze mensen die hun voeding aanpassen en vervolgens medicijnvrij zijn.
Niet zo gek... wat je eet is de basis van je gezondheid, daar valt of staat alles mee.
Voor een ruwvoereter die 24/7 ruwvoer verwerkt is dat ook het meest relevant: de kwaliteit van het ruwvoer. Alles daarbuiten is helaas secundair.
Dus wat ik wil zeggen: veel artsen zijn niet veel bezig met voeding en er wordt zelden nadruk gelegd op het belang daarvan.
Vaak heeft zoiets als dit een cumulatief effect: een wormbesmetting, verzwakte darmen, beetje stress, matig ruwvoer,.... en dan gaat het kaartenhuis wiebelen. Er is over het algemeen niet 1 oorzaak aan te wijzen.
Daarom zou ik dus toch goed hooi scoren en dat gaan inzetten naast de andere zaken die nu lopen.
Ik hou er verder netjes over op, maar wilde even aangeven dat je het 1 niet los van het ander kan zien.
Nogmaals sterkte!