Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Izzy19 schreef:Ik heb een kuur St. Hippolyt Makor gegeven, dat is een combinatie tussen vitamine E en magnesium. Ik vind mijn paard daar veel van verbeterd. Is in brokjesvorm, werd makkelijk opgegeten terwijl ik ook best een kieskeurige merrie heb.
Mijn paard is beter ontspannen en ook minder kijkerig. Is niet de bedoeling om dat supplement continu bij te geven, maar in kuurvorm dus. Is mij tot nu toe goed bevallen. Ik heb dat in december gegeven en ik vind ze eigenlijk nog altijd fijner in haar spieren en in haar hoofd ondanks dat ze het nu even niet krijgt. Bij de start van het wedstrijdseizoen geef ik mogelijks nog eens een kuur.
Venti schreef:Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?
Montgri schreef:Venti schreef:Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?
Zelf neem ik ook magnesium citraat bij paniek, stress en gespannen spieren door stress. Ik voel heel vaak echt verschil en meer ontspanning. Ik schiet namelijk snel in het hyperventilatie-hoestje… of het zeer overmatig speeksel wegslikken en kom hier haast niet uit. Het helpt mij ontspannen in de avond en val daardoor in slaap.
_________
Ik heb hier het vermoeden van PPID bij mijn oudere merrie en zat ook te denken aan magnesium, omdat het voor mij zo helpt. En ze vaak een ‘blijf van mijn lijf’ paard is. Nu kan dit ook echt haar gedrag zijn. Maar het gaat soms weken goed, en soms weken ‘slecht’. Dus wellicht is spierspanning de boosdoener.
Sowieso binnenkort een test voor PPID laten doen en eens kijken naar die koeien magnesium. Zijn er ook kleinere zakken van? Ik kan het niet goed droog opslaan op stal. Of ik moet een voerton even leegmaken, maar dat zal traag verlopen omdat ze ook een tikkeltje dik is geworden en dat haar wintervetjes voer is…
Montgri schreef:Venti schreef:Volgens mij helpt dat ook bij het slapen?
Zelf neem ik ook magnesium citraat bij paniek, stress en gespannen spieren door stress. Ik voel heel vaak echt verschil en meer ontspanning. Ik schiet namelijk snel in het hyperventilatie-hoestje… of het zeer overmatig speeksel wegslikken en kom hier haast niet uit. Het helpt mij ontspannen in de avond en val daardoor in slaap.
_________
Ik heb hier het vermoeden van PPID bij mijn oudere merrie en zat ook te denken aan magnesium, omdat het voor mij zo helpt. En ze vaak een ‘blijf van mijn lijf’ paard is. Nu kan dit ook echt haar gedrag zijn. Maar het gaat soms weken goed, en soms weken ‘slecht’. Dus wellicht is spierspanning de boosdoener.
Sowieso binnenkort een test voor PPID laten doen en eens kijken naar die koeien magnesium. Zijn er ook kleinere zakken van? Ik kan het niet goed droog opslaan op stal. Of ik moet een voerton even leegmaken, maar dat zal traag verlopen omdat ze ook een tikkeltje dik is geworden en dat haar wintervetjes voer is…
xDenies schreef:Ik heb een tijdje dingen uitgeprobeerd. Ik begon met de magnesium van EJ maar wilde uiteindelijk de vloeibare van Heltiehorse gaan proberen. Helaas merkte ik voor mijn gevoel dat deze minder effect had en ben toen terug naar de magnesium van EJ gegaan.
Van Heltiehorse heb ik nu wel de vloeibare vitamine E en daar ben ik heel tevreden over, beter dan die van pharmahorse, maar das een andere vraag.
Cchanny schreef:neetoch schreef:Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.
Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.
Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.
Ik heb ook een keer een zak gekocht bij BTN de Haas.
https://www.btndehaas.nl/terna-mag-magn ... iekte-25kg
Helaas wilde mijn paard het in deze vorm niet eten. Maar het scheelt enorm in prijs
Edit: zie nu pas dat het een heel oud topic is.
Christel1 schreef:Arabian2017 schreef:Ik voer van de 'koeien' magnesium 10gr aan een paard van 500kg
Bedankt voor je reactie! Heb je dan dezelfde als in het linkje van BTN de Haas? Of heb je het ergens anders besteld?
baudyh schreef:Magnesium oxide word veel slechter opgenomen door een paard als magnesium citraat. Je moet er ook meer van geven en er zit een bittere smak aan. Van magnesium oxide moet je 30 gram per dag geven tegen 10 gram magnesium citraat
Mizora schreef:Heb je hier een wetenschappelijke bron van? Want zover ik weet wordt het voornamelijk trager opgenomen en bevat magnesiumoxide ook nog eens veel meer magnesium per gram dan magnesiumcitraat.
Arabian2017 schreef:Ik heb een zak van de welkoop, die kan je bij de kassa bestellen. Magnesium oxide heet het en het is een zak van zo'n 20kg
Christel1 schreef:Arabian2017 schreef:Ik heb een zak van de welkoop, die kan je bij de kassa bestellen. Magnesium oxide heet het en het is een zak van zo'n 20kg
Vandaag bij de welkoop geweest en ze hadden hier nog nooit van gehoord… toen ik aangaf dat het bij andere welkoop winkels wel verkrijgbaar was gaf ze aan dat dat kon liggen aan het feit dat sommige winkels als franchise zijn aangesloten en daardoor andere leveranciers/producten kunnen kiezen. De winkel waar ik was voert alleen het welkoop assortiment.
Nu dan maar even op internet kijken wat ik ga bestellen.