ElCamino schreef:Hier staan 70 pensionpaarden, ze gaan elke dag in de zandpaddock, ZONDER hooi.
Ze staan hier 2.5 uur in, iedereen kan piepen dat het te weinig is maar de situatie is hier nu eenmaal zo.
(Mijn paard staat er dan 2x in vanwege zijn pensioen.)
Wanneer ze op stal staan is er altijd ruim voldoende hooi. De meesten eten het niet eens helemaal op tot de volgende hooironde.
Er staat er hier werkelijk NOOIT eentje met koliek.
Blijkbaar is de 2,5 uur buien net lang genoeg om de verveling niet te laten toeslaan en ze eten dus geen zand, een enkeling graaft naar China (dat dan weer wel)
Let wel: Dit is geen excuus van mij voor de korte paddocktijd hoor!!!!
Het is denk ik dus van belang wanneer ze wél langer buiten staan op zand en je voert hooi bij het van de grond af te houden.
En hier staan ze van mei tot einde seizoen op de wei, gras op = van de wei af. Dat scheelt ook enorm in zandopname.
Dat denk ik ook, maar hij doelde idd op langer. Je ziet hier stallen waar ze bv 6 uur zonder buiten staan.
Voeren van zand af scheelt idd, hier krijgen ze uit slowfeeders en de bakken staan op bestraten stukken.
Maar nog zie je die van mij dagelijks een rondje doen om misschien net wel onder de draden door een grassprietje te kunnen scoren. Terwijl ze ook nu met de winter nog een paar uurtjes de weide opmogen