Pony staakt, wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 07:45

Jeika schreef:
Dankjewel marigo :)

Ik zou natuurlijk ook liever niet hebben dat ze de handel weer in zou gaan, maar om eerlijk (en misschien wat bot) te zijn.. ik wil wel een pony. Het geld krijgen we hoogstwaarschijnlijk niet terug, en we hebben geen 5000 euro liggen voor een andere pony. :o als we haar kunnen inruilen heb ik toch een pony om verder mee te gaan.. ik hoop gewoon dat de volgende eigenaar op de hoogte wordt gesteld van haar gebreken.

Snap ik heel goed hoor!

Ik heb mijn vorige paard ook terug gebracht na een paar weken nadat hij een verborgen probleem onder de ijzers had.
Was absoluut niet makkelijk, maar zoveel tijd en geld investeren terwijl er veel geld is betaald voor een 'gezond' paard daar moet je gewoon niet aan beginnen (tenzij je een dikke portomonnee hebt).
Sterkte!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 07:51

Ik had al een reactie geplaatst op je insta (@c190_7). Wat een poedersuiker uitkomst!

En heel dubbel ook lijkt me. Aan de ene kant ben je net een beetje een band aan het opbouwen met Murphy, en wil je dat ze een zo goed mogelijk leven heeft. Aan de andere kant wil je ook gewoon een paardje waar je onbezorgd lekker mee kunt rijden.. Heel veel sterkte! Hopelijk hebben ze bij de handelaar een ander leuk paard waar je een klik mee hebt!

En even een heeel groot compliment voor het luisteren naar je gevoel en je manier van aanpak! :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:34

Mensen, jullie kunnen toch niet van TS verwachten dat ze haar droom om een leuke rijpony te hebben opgeeft en met dit onbruikbare dier blijft zitten, met problemen waar ze helemaal niet om gevraagd heeft, en de daarbijhorende hogere kosten?
Het is inderdaad sneu voor het dier, maar ik vind het nog meer sneu voor TS.
Ik hoop oprecht voor haar dat de handelaar nog een leuk passend en vooral gezond paardje voor jou heeft staan.

Mungbean

Re: Pony staakt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:51

Ik heb dat ook nog niemand zien schrijven?
Enkel dat het moeilijk is zo’n beslissing en dat is het ook.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 19:13

Dankjewel pepperr, doet me goed :)

Het is moeilijk, zeker! Maar het is wel de juiste keuze. Wie weet is er wel iemand die wel de tijd, kennis en kunde heeft om haar te trainen en misschien houdt die er wel een leuk rijpaardje aan over. Ik zie haar het liefst bij iemand als weidemaatje of wandelpaard, maar wie weet.

Aankomende week krijgen we te zien welke pony’s er nu beschikbaar zijn. Misschien zit er wat leuks tussen, maar ik heb zeker geen haast met een nieuwe pony uitzoeken. Röntgenologisch keuren gaan we iig nooit meer overslaan!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:18

Je hebt dus al contact gehad?
Fijn dat ze je niet afwimpelen, dat zegt wel iets over hun intenties. Veel handelaren geven gewoon niet thuis bij zoiets.
Hopelijk loopt er iets bij wat bij je past en waar je veel plezier me gaat hebben.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 19:20

Mijn moeder heeft ze gisteren gebeld. In het begin was het wat stroef en probeerde hij het op ons af te schrijven, maar na wat praten wordt er toch een redelijke oplossing gevonden. Als het goed is mogen we een nieuwe pony uitzoeken :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:35

Meis wat een nare uitslag!

Veel sterkte!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:31

Jeika schreef:
Dankjewel pepperr, doet me goed :)

Het is moeilijk, zeker! Maar het is wel de juiste keuze. Wie weet is er wel iemand die wel de tijd, kennis en kunde heeft om haar te trainen en misschien houdt die er wel een leuk rijpaardje aan over. Ik zie haar het liefst bij iemand als weidemaatje of wandelpaard, maar wie weet.

Aankomende week krijgen we te zien welke pony’s er nu beschikbaar zijn. Misschien zit er wat leuks tussen, maar ik heb zeker geen haast met een nieuwe pony uitzoeken. Röntgenologisch keuren gaan we iig nooit meer overslaan!

Geen leuke uitkomst voor jou maar ik denk dat dit paardje met de juiste training wel te rijden kan zijn. Maar zoiets moet je kunnen en willen dus ik snap de ruil. Succes met het uitzoeken van een nieuwe pony en inderdaad, keuren niet meer overslaan is wel zo verstandig.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 17:48

Dankjewel :) rijden zou inderdaad mogelijk zijn, maar de dierenarts zei dat het altijd een pony gaat zijn die af en toe rugpijn gaat hebben. En dat zou ik haar persoonlijk nooit aan willen doen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:02

Wees kritisch bij het uitzoeken van een nieuwe pony. In principe mag nl volgens de wet de pony terug bij een verborgen gebrek en een andere pony is ws nooit precies wat je zocht. De mogelijkheid bestaat ook nog dat je van de regen in de drup gaat omdat een andere pony andere problemen heeft. Maar hoe dan ook hoop ik voor je dat het allemaal helemaal leuk wordt en hij de ideale pony voor je heeft staan die ook nog eens gezond is. Heel veel sterkte en succes gewenst.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:10

Laat je niet afschepen hoor. Je hebt gewoon tot 6 maanden recht op je geld terug. Als ze geen pony voor je hebben die zou kunnen passen, gewoon je geld terug eisen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:26

Ga ik zeker doen! Ik heb echt geen haast met een nieuwe pony uitkiezen en we gaan absoluut ook röntgenologisch keuren deze keer. :j alleen wat is dan handig, rug en hals of ook de benen erbij?

Als er niks leuks tussen zit gaan we inderdaad ons geld terug vragen en dan via een particulier proberen een leuke pony te vinden. Eentje waarvan we de geschiedenis kennen enzo, lijkt me wel slim.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:49

Jeika schreef:
Ga ik zeker doen! Ik heb echt geen haast met een nieuwe pony uitkiezen en we gaan absoluut ook röntgenologisch keuren deze keer. :j alleen wat is dan handig, rug en hals of ook de benen erbij?

Als er niks leuks tussen zit gaan we inderdaad ons geld terug vragen en dan via een particulier proberen een leuke pony te vinden. Eentje waarvan we de geschiedenis kennen enzo, lijkt me wel slim.

Ik heb die van mij volledig op de foto laten zetten, rug, hals én benen. Ook op de benen kan veel fout zijn. Een paard wat 100% rad liep, scheen een oude blessure te hebben, waar hij gegarandeerd weer last van zou krijgen. Je kan dan zelf afwegen of je dat risico wilt nemen, met de kans dat hij binnen 2 maanden stok kreupel is, of nog 10 jaar huppelt voordat hij er last van krijgt.

Alles weten lukt nooit, maar ik wilde zoveel mogelijk uitsluiten.
(Destijds ook gek gemaakt met risico op hersentumoren etc etc).

Vooralsnog doet hij het na 4 jaar prima en had ik geen ander paard willen hebben :D. Als hij nu iets op loopt wat niet te fixen is, dan blijft hij ook gewoon, als hij dat al had gehad, dan had ik hem nooit gekocht.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:11

Rug, hals en benen. Ook klinische keuring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:25

Ik zou eerst beginnen bij een klinische keuring, een beetje goede dierenarts pikt daar de aandachtspunten wel uit. Op basis daarvan verder keuren.

Succes!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:25

... en ik hoop niet dat je je dier gekocht hebt bij één van de handelsstallen uit het rijtje van Ypenburg en Rokven...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 21:06

Oke, rug hals en benen dus. Alleen klinisch keuren gaan we niet meer doen, murphy was ook klinisch gekeurd namelijk.. daar was alles goed. Andere dierenartsen konden ook helemaal niks vinden aan de buitenkant. Ypenburg en Rokven ken ik niet (gelukkig?) :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:14

Jeika schreef:
Oke, rug hals en benen dus. Alleen klinisch keuren gaan we niet meer doen, murphy was ook klinisch gekeurd namelijk.. daar was alles goed. Andere dierenartsen konden ook helemaal niks vinden aan de buitenkant. Ypenburg en Rokven ken ik niet (gelukkig?) :=

Ik zou wel klinisch doen, er zijn ook zat paarden die röntgen goed zijn maar klinisch niet

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:02

Inderdaad.. Eerst klinisch en als dat goed is röntgen. Als de pony klinisch al niet goed is hoef je ook geen röntgenfoto’s te maken.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 22:46

Ik reageerde op MarjanB, ik bedoelde dat we niet alleen een klinische keuring gaan doen en geen röntgen keuring, maar allebei. Omdat murphy ook gewoon goed was op de klinische keuring :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:51

Jeika schreef:
Ik reageerde op MarjanB, ik bedoelde dat we niet alleen een klinische keuring gaan doen en geen röntgen keuring, maar allebei. Omdat murphy ook gewoon goed was op de klinische keuring :j

Ik zei ook beginnen met :) eerst klinisch, als ze daar op afgekeurd worden scheelt het veel geld. Daarna vaak eerst benen, daar ook per foto laten beoordelen en dan pas verder.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 23:02

Ah oke, sorry! Dan had ik je verkeerd begrepen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 01:05

Misschien “leuk” om nog even een update te geven hoe het is afgelopen, Murphy is gisteren opgehaald. We hebben geen nieuwe pony, ik vrees dat die er ook niet gaat komen. Heel jammer, maar ja.
Afbeelding
Ik heb een fijn afscheid genomen en ik hoop met heel mijn hart dat ze goed terechtkomt. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:31

Ach dat is toch balen zeg. Maar uiteindelijk de juiste keuze ben ik bang.
Maar hoezo komt er geen nieuwe pony? :)