Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lestrange01 schreef:Wellicht dat dit topic nog steeds slechts over paarden gaat, maar als iemand die zelfs al bijna een jaar maandelijks guasha doet (naast massage, dry needling en cupping) kan ik wel zeggen dat het echt helpt.
Ik heb een heel klein plekje bij mijn ribben, altijd pijn, echt zo'n over belaste spier. We komen er verder niet aan tijdens het masseren omdat ik heeeeel kietel gevoelig ben en dan gelijk van de tafel lig en omdat je rond de ribben sowieso niet veel spier hebt om te beschermen. Dus het enige wat mijn masseur doet is het schrapen met de guasha (ze gebruikt dus geen steen al heeft ze die wel, maar echt een schraper). Daarmee gaat ze over mijn ribben heen voor een minuut of twee en enkel precies dat plekje wordt gelijk paars (dat is altijd wel even 2 minuten op mijn tanden bijten haha). Daarna heb ik er een week of drie totaal geen last meer van. Geweldig!
[ [url=m/AWvcEH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik raad het dus zeker aan voor mensen die overbelaste spieren hebben - waarschijnlijk ook voor paarden. Máár, als het specifiek gaat om voelbare spierknopen dan denk ik dat needlen, of gewoon met de hand masseren, dat is in mijn ervaring beter om die spieren zacht te krijgen
Kuggur schreef:Er is een "nieuwe" stroming in de fysiotherapie waarin veel nadruk wordt gelegd op de functies van de fascia.
Zij hebben werktuigen ontwikkeld die voor zover ik kan beoordelen op ongeveer eenzelfde manier werken als gua sha stenen (persoonlijk zie ik zeker de mechanische werking, niet zo het vermelde effect van de steensoort). Van chirurgisch staal en behoorlijk prijzig.