Laibadji schreef:Ik wil eerst en vooral zeggen dat ik jullie 100% volg. Voor mij is het hier genoeg geweest en is dit paard geen geschikt rijpaard. Waarom in godsnaam een paard constant pijn doen? Dat is pure egoïsme vind ik.
Het moeilijke is dat ik iedereen moet overtuigen. Ik krijg alleen maar te horen 'daarom geef je je paard toch niet op?' 'Dat beetje dat jij met hem doet dat zal het niet maken.'
Het enige wat ik voel is dat het niet correct is. Vandaar dat ik mij 100% kon vinden in de eindconclusie van de 1e DA. Hoe verdrietig ook. Echter gaf het ook rust.
Maar schuldgevoelens worden door 2e DA aangepraat en ook vriend twijfelt. Dus dan word je heen en weer geslingerd.
En ik wil 100% zeker zijn vooraleer ik een beslissing neem. Hem houden als grasmaaier is jammer genoeg niet mogelijk. Het zou dus ook niet eerlijk zijn tegenover hem als ik een beslissing neem die misschien niet genomen hoefde te worden.
Dat is echt heel rot.. ik snap dat je dan meer bevestiging zoekt.
Dan zou ik denk ik voor een second opinion gaan bij een gerenommeerde kliniek. Dan heb je net wat meer wetenschappelijke basis om je beslissing op te baseren en wat meer munitie als mensen je op die wijze ‘aanvallen’.
En natuurlijk moet je je er eigenlijk niets van aantrekken maar dat is gewoon heel lastig..