Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Popstra schreef:En daarom kochten mijn ouders vroeger dus geen paard voor mij omdat zij dus geen paardenmensen waren en geen geld voor de verzorging hadden.
een paard kopen dat kunnen veel mensen, fatsoenlijk onderhouden niet helaas.
_Penotti schreef:Popstra schreef:En daarom kochten mijn ouders vroeger dus geen paard voor mij omdat zij dus geen paardenmensen waren en geen geld voor de verzorging hadden.
een paard kopen dat kunnen veel mensen, fatsoenlijk onderhouden niet helaas.
En zo is het!
Een paard kopen kan iedereen, daarna komen de kosten pas.
@yarkayunda
wat had je bij het openen van dit topic eigenlijk verwacht aan antwoorden?
Weidebloem schreef:Goed dat je een dierenarts belt, wat nu precies je verhaal is maakt niet zoveel uit. Je paardje geeft duidelijk aan dat er iets niet goed zit. En als je moeder niet wil betalen, betaal je toch zelf? Kom op meid, je bent 18, neem je verantwoordelijkheid, je kun het.
Artrose is natuurlijk een logische verklaring, maar evengoed ontstekingen of peesproblemen. Visite en kreupelheidsonderzoek zijn kleine uitgaves en dan weet je waarschijnlijk veel beter waar je aan toe bent en kun je gericht handelen, ook als ze op pensioen gaat.
_Penotti schreef:Ik denk dat je bijna alleen maar van dat soort reacties hebt gekregen.
Kortom bel morgen de dierenarts. En dan ook echt doen.
rien10 schreef:yarkayunda schreef:Ik zit nu te twijfelen of ik wel de dierenarts ga bellen, of dat ik haar gewoon pensioen geef maar dan wel nog doe grondwerken want dan heeft ze nergens last van. Ze kan nog travers, schouderbinnenwaarts appuyement zonder problemen. Ze is ook nog super lenig dus het zal ook niet in de spieren zitten denk ik.
Ze heeft wel ergens last van. Je schrijft het zelf in de OP
Bowo schreef:Ik heb net even je instagram bekeken en ik wil toch even eerlijk zijn, als is dat waarschijnlijk niet leuk. Maar waarom heb je meerdere paarden als jij/je moeder niet het geld over hebben voor een osteo/fysio wanneer een paard overduidelijk pijnsignalen afgeeft?
En ik lees op bokt dat je ook les geeft met je paarden, heb je daar dan ook een opleiding voor gevolgd? Zo ja, dan zou je toch al veel eerder aan de bel hebben getrokken? Maar waarom is dat dan niet gebeurd?
Of waarom heeft je instructie niet aan de bel getrokken? Omdat ik lees dat je wel gewoon les krijgt.
Daarnaast zie ik zowel op instagram als op bokt tekenen dat je paarden geen goede zadels op hebben. Op insta zie ik een zadel dat voorover ligt en te veer naar voren ligt op je Fjord en op de bruine lijkt het zadel aan de grote kant. Hier op bokt geef je aan dat je al meerdere zadels hebt gekocht, maar dat ze allemaal druk plekken geven na een tijdje. Zoals ik al zei, paarden veranderen en zadels moeten dus ook worden aangepast. Maar heeft er überhaupt ooit een zadelmaker naar gekeken als je al zo snel drukplekken krijgt?
Misschien dat dit niet de oorzaak is van dit probleem, maar het kan zeker veel problemen veroorzaken als er geen goed zadel op je paarden ligt.
Samengevat: ik zou eens kritisch kijken naar je hele manier van paarden houden, klinkt alsof er genoeg beter kan
Edit: en je bent trouwens ook bezig met steigeren aanleren voor vrijheidsdressuur of niet? Dat kan ook best in verband staan.
anjali schreef:Bowo schreef:Ik heb net even je instagram bekeken en ik wil toch even eerlijk zijn, als is dat waarschijnlijk niet leuk. Maar waarom heb je meerdere paarden als jij/je moeder niet het geld over hebben voor een osteo/fysio wanneer een paard overduidelijk pijnsignalen afgeeft?
En ik lees op bokt dat je ook les geeft met je paarden, heb je daar dan ook een opleiding voor gevolgd? Zo ja, dan zou je toch al veel eerder aan de bel hebben getrokken? Maar waarom is dat dan niet gebeurd?
Of waarom heeft je instructie niet aan de bel getrokken? Omdat ik lees dat je wel gewoon les krijgt.
Daarnaast zie ik zowel op instagram als op bokt tekenen dat je paarden geen goede zadels op hebben. Op insta zie ik een zadel dat voorover ligt en te veer naar voren ligt op je Fjord en op de bruine lijkt het zadel aan de grote kant. Hier op bokt geef je aan dat je al meerdere zadels hebt gekocht, maar dat ze allemaal druk plekken geven na een tijdje. Zoals ik al zei, paarden veranderen en zadels moeten dus ook worden aangepast. Maar heeft er überhaupt ooit een zadelmaker naar gekeken als je al zo snel drukplekken krijgt?
Misschien dat dit niet de oorzaak is van dit probleem, maar het kan zeker veel problemen veroorzaken als er geen goed zadel op je paarden ligt.
Samengevat: ik zou eens kritisch kijken naar je hele manier van paarden houden, klinkt alsof er genoeg beter kan
Edit: en je bent trouwens ook bezig met steigeren aanleren voor vrijheidsdressuur of niet? Dat kan ook best in verband staan.
Aanleren om te steigeren moet je echt nooit doen tenzij je er 100% zeker van bent dat het paard altijd en eeuwig bij jou kan blijven. Want een ongewenst steigerend paard wil haast niemand verder hebben.Als je er ooit nog eens een nieuw baasje voor moet zoeken kan hij op steigergedrag afgewezen worden.Verpest je paard dus niet.
yarkayunda schreef:anjali schreef:
Aanleren om te steigeren moet je echt nooit doen tenzij je er 100% zeker van bent dat het paard altijd en eeuwig bij jou kan blijven. Want een ongewenst steigerend paard wil haast niemand verder hebben.Als je er ooit nog eens een nieuw baasje voor moet zoeken kan hij op steigergedrag afgewezen worden.Verpest je paard dus niet.
Ik ben er 100% zeker van dat ze hier blijft tot haar dood:)
yarkayunda schreef:Ik zit nu te twijfelen of ik wel de dierenarts ga bellen, of dat ik haar gewoon pensioen geef maar dan wel nog doe grondwerken want dan heeft ze nergens last van. Ze kan nog travers, schouderbinnenwaarts appuyement zonder problemen. Ze is ook nog super lenig dus het zal ook niet in de spieren zitten denk ik.
yarkayunda schreef:Ik wilde haar trouwens een tijdje geleden al met pensioen laten gaan, maar daar was ze het niet zo mee eens. Iedere keer als ik een ander paard kwam halen probeerde ze mee te komen..
Rizette schreef:yarkayunda schreef:Ik wilde haar trouwens een tijdje geleden al met pensioen laten gaan, maar daar was ze het niet zo mee eens. Iedere keer als ik een ander paard kwam halen probeerde ze mee te komen..
Ze wil niet met jou mee maar met de andere pony heb je echt zo weinig verstand van , gevoel met en interesse in paarden dat je dat niet weet?
Kinke schreef:ik snap de opmerking van Rizette wel, als je aanneemt dat je pony graag aan het werk wil omdat hij met jou en een andere pony meeloopt als die meegenomen wordt is dat ook wel een bijzondere conclusie. Had echter wel wat aardiger gebracht kunnen worden