Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tieneke schreef:Ik vind het heel vreemd dat een dierenarts bij schijnbare verstopping niet opvoelt. Paard ziet er alleszins niet goed uit.
tiwi1969 schreef:Waarom geef je hooi uit een slowfeeder/net?
Een mager paard moet zoveel kunnen eten als hij wil. Als je gaat slowfeeden beperk je de opname per uur.
Beter gewoon los hooi aanbieden waar hij lekker van kan happen en altijd een voerplek meer dan het aantal paarden. Zo voorkom je wegjagen.
Tieneke schreef:paard schraal?Wanneer en met wat is hij nog ontwormd? Is hij opgevoeld? Wie is er gekomen?
Edit: Ranger ziet er trouwens ook schraal uit. Ik denk dat het duidelijk niet genoeg is voor beide. Je weet eigenlijk ook niet wat paard van paard allemaal inpikt.
Mloes schreef:Avalanche81 schreef:Maar wat voer je dan want dit komt toch niet van 3 dagen?
Even reactie hierop, mijn oudje van 30 heeft me meerdere keren versteld doen staan hoe snel een paard kan invallen. Een dag geen ruwvoer binnenkrijgen kan al flink ingevallen flanken geven. Dus denk wel dat een paardje zonder al teveel reserves makkelijk zo kan invallen binnen drie dagen, daarbij lijkt het of hij de flanken optrekt waardoor ribben weer zichtbaarder worden. Nee, fijn ziet het er niet uit maar geloof wel dat je dit prima en vrij vlot met slobber en hooi weer in orde krijgt - mits er niet vanalles aan de hand is natuurlijk.
Succes met de dierenarts TS, duimen op een goede afloop!