Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marion82 schreef:Voor de mensen die niet verder hebben gelezen, hebben we een compromis kunnen sluiten. Ik hang geen net, maar ze voert met 4x per dag meer kuil en hij krijgt 3x zijn bakjes, waarvan er 1 groter is met meer luzerne mix. Na overleg vandaag, voert ze die in de avond. Dan heeft hij meer gegeten voor de nacht
AnnemiekvM schreef:marion82 schreef:Voor de mensen die niet verder hebben gelezen, hebben we een compromis kunnen sluiten. Ik hang geen net, maar ze voert met 4x per dag meer kuil en hij krijgt 3x zijn bakjes, waarvan er 1 groter is met meer luzerne mix. Na overleg vandaag, voert ze die in de avond. Dan heeft hij meer gegeten voor de nacht
Dat klinkt als een goed compromis. Maar weet je zeker dat ze dat 4 keer per dag gaat doen? Lijkt mij best moeilijk om op te vertrouwen.
_Nelleke_ schreef:marion82 schreef:Ze wil liever niet dat we zelf kuil pakken, als ik het ga doen willen ze het allemaal is wat ze zei. Dus dat is helaas geen optie. 1 heel groot net wat ik 1x pd vul, mocht ook niet
Wat een non-argument. Waarom zou het erg zijn als mensen hun eigen hooi pakken? Lijkt me toch budget-gerelateerd.
Bij mij zou het vertrouwen wel weg zijn dat deze mevrouw goed voor de paarden zorgt. Mede doordat je er niet bij mag zijn als de paarden buiten staan (???) en dat gemuts om een pluk hooi meer of minder.
Doordat wij als paardeneigenaren allemaal maar akkoord gaan met dit soort rare praktijken, blijven dit soort stallen bestaan.
ruitje schreef:Bij ons mag je ook geen hooi pakken zonder overleg.
Ten eerste budget gerelateerd. En ja, daar kan je wat van vinden maar elke dag hooi op de mesthoop gooien is gewoon zonde van het geld.
Ten tweede: Je wil als pensionstalhouder voeren naar behoefte. Als een klant het niet aangeeft maar zelf pakt: Dan kan het zijn dat het paard de volgende dag een bult hooi over heeft.
En dan denk je dus: Ik voer teveel, laat ik minder geven.
Dat is ook niet echt handig
ruitje schreef:![]()
Dat is vrij bizar.
Wij maken ook de afspraak dat wanneer je meer hooi wil je een slowfeeder/hooinet kan ophangen.
Maar ik geloof dat ik maar 1 keer heb meegemaakt dat die dan leeg was, dus die vraag krijg ik niet zo snel eigenlijk. Volgens mij moet je dan wel echt weinig voeren wil dat leeg gaan
Pipodipo schreef:Cowgirl schreef:De eerste stal waar ik vrij hooi mag pakken moet ik nog tegen komen en ik zit 30 jaar in de paarden.
Ze bestaan echt.
rumay schreef:Even off topic een beetje maar hoe kan mij stalhouder weten wat de voerbehoefte is van mijn paard?
En als er veel op de mesthoop beland moet je er iets mee maar dan nog bepaal ik echt zelf hoeveel hooi mijn paard krijgt en niemand anders.
En als ik mijn hooi in een slowfeeder doe dan doe ik dat en zou ik het heel raar vinden als mijn stalhouder dat niet wil of daar wat van zegt laat staan dat ze het eruit halen.
O en wij mogen zelf onbeperkt hooi pakken dat is totaal geen probleem ook omdat wij een doe het zelf stal hebben en de stalhouder voert wat klaar staat. En ik einde middag ook weer hooi in de slowfeeder in mijn paddock moet hangen, zou wat zijn als de stalhouder dat ook doet.