Weidebloem schreef:Mm ik ken wel een verhaal waar je ook echt niet blij van wordt; net aangekocht 7 jarig paard M dressuur, wat tijdens proefrijden prima loopt. Klinisch en RX laten keuren, maar echter na een paar maand wordt het paard bloedlink met rijden. Blijkt ook KS te hebben... Paard was dus voor de verkoop ingespoten en de rug neem je niet standaard mee bij RX keuring. Wat doen de eigenaren? Laten hem weer inspuiten en verkopen hem! Echt ongelooflijk ziek.
Los van het feit dat je je verantwoordelijk voelt TS, wat heel Nobel is, snap dat het echt @€# aanvoelt om in deze situatie te belanden. Maar ik vind wel dat je een verantwoordelijkheid hebt om de verkopende partij, die hoogstwaarschijnlijk wel van de problemen af wist, tot orde te roepen. Dit soort oplichtingen bestaan doordat ze helaas werken...
Voor verder medisch advies zou ik een goede kliniek raadplegen die veel ervaring heeft met dergelijk letsel en hen de vraag stellen wat mogelijk is en wat het paard in de toekomst nog kan.
Ik schrik echt van de verhalen over dit soort inspuitingen en handelspraktijken.Dit is geld verdienen op oneerlijke wijze over de ruggen (letterlijk!) van zieke paarden en naieve kopers.