Lindsey_99 schreef:Weet je wat ik denk? Dat je minder moet focussen op het luchtzuigen. Hoe meer je erop let hoe erger het lijkt.
Gisteren...hij is er 1 dag. Geef het dier een kans, laat hem wennen, negeer het. Geef hem voer wat zijn maag kalmeert, Gastro, omeprazol of wat de DA kan voorschrijven, en laat hem wennen. Als het verder het leukste paard ooit is dan zou ik op die eigenschappen letten. Een ander paard heeft misschien iets anders wat ergerlijk is. De mijne liep zijn pezen kapot op stal door het rondjes draaien. Is dat dan minder erg? Is ook een stressuiting, net als weven, alleen is dat simpel op te lossen door hem nooit meer op stal te zetten. Ik duim voor je paard dat hij snel tot rust komt en het zuigen niet meer nodig heeft.
Dus dan moet je weet ik wat hoeveel kosten gaan maken omdat een handelaar al dan niet bewust niet heeft vermeld dat het dier een gebrek heeft.
Weet je hoeveel dat allemaal kost? Gastro+ is duur voer, laten onderzoeken door de dierenarts is ook niet gratis, omeprazol is echt om niet over naar huis te schrijven duur.. Continu blijven doorzoeken naar de oorzaak/hoe het beter te maken als je geen band hebt met je paard is niet echt een fijne start om te maken als je wil genieten van je (eerste?) eigen paard.
Ik had hem linea recta teruggebracht. Desnoods met hulp van mijn rechtsbijstand, het is gewoon een verborgen gebrek geweest en de handelaar is er bedrijfsmatig mee bezig dus TS heeft gewoon het recht om hem terug te brengen.
Er zijn zoveel leuke diertjes op de wereld zonder gebreken "waar je je dus niet op hoeft te focussen"...