Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oomens schreef:GUSTIxBILL schreef:Mag ik vragen wat de reden is voor het op afstand verdoven ?
Zie de laatste foto van TS.
Kristy1998x schreef:Zal later vandaag even op jullie fijne woorden antwoorden.
Browny word morgen om 11:00 uur ingeslapen.
Word vanaf afstand verdoving en spierverslapper toegedient dit kost 80 euro (gezien het vanaf afstand moet) inslapen zelf kost mij 50 euro. Intotaal kom ik dan op 130 euro, worden geen rijkosten en consult gerekend. Afvoer regel ik zelf, volgens de site zou dit 36,31 zijn maar komt nog BTW en dergelijke overheen dus zal hiernaar even moeten informeren.
Hier stond hij nog lekker te genieten van het zoutblok een paar weken geleden:
[ Afbeelding ]
Foto van mijn vriend samen met Browny, wat weergeeft dat pony ook erg lief was:
[ Afbeelding ]
En zijn humoristische teletubbie hoofd waar je elke keer weer verliefd op word:
[ Afbeelding ]
Bij deze ook een foto van de verwonding (foto gemaakt 2 dagen nadat het gebeurde) aan mijn linker bovenarm. Middagje spoedpost, tetanusprik, antibiotica en een lading paracetemol verder.
[ Afbeelding ]
Het is goed zo
GUSTIxBILL schreef:Ik zou (persoonlijk) toch de laatste minuten zo dichtbij als mogelijk willen zijn.
Rex_Rolfo schreef:GUSTIxBILL schreef:Ik zou (persoonlijk) toch de laatste minuten zo dichtbij als mogelijk willen zijn.
Dat is een menselijke emotie, wíj willen zo nodig nog afscheid nemen. Bij een dier dat bang is voor mensen of mensonvriendelijk werkt afstand beter. Zelfs bij een dier dat wel mensvriendelijk is werkt afstand neutraal.
@TS, sterkte morgen.
joyce B schreef:Sterkte. Verstandige keuze. En wat goed dat je het dier niet de handel in last gaan...
Ik heb hier ook een keer een paard in pension gehad dat je aanviel als je hem corrigeerde. Hij had jaren alleen gestaan en was weinig in handen geweest. Hij was erg dominant naar de paarden en mensen en eigende zich merries toe. Hij werd Boos als je hem corrigeerde of wegstuurde en ging aan het touw je proberen te bijten en met voorbenen naar je slaan (enorm dramgedrag met meelopen, dus je moest wel wel onder controle zien te houden) en hij viel andere paarden aan als hij er zin in had, ook als jij er tussen stond of iets met ze aan het doen was. En als je hem dan weg wilde jagen draaide hij jou de kont toe en sloeg achteruit.
Dat is aantal keren goed gegaan tot mijn pony met zijn verzorgster terug kwam van buitenritjes en de paddock door moest. Die dominante ruin kwam vervelend doen en ze moest hem tot 3 keer toe aan de kant sturen. De derde keer draaide hij haar de kont toe en sloeg haar vol op de borst. Ze viel achterover tegen de grond. Gelukkig had ze body Protector aan en cap nog op, maar iets hoger en hij had haar vol in het gezicht kunnen raken. Ze had nu gekneusde ribben en hersenschudding. Is heel lang uit de running geweest tijdens haar examenjaar. Echt rot...
Heb de eigenaresse van het paard verteld dat het paard snel weg moest. Dit valse dominante en onbetrouwbare gedrag kon ik hier niet hebben. De paarden leven hier in een kudde en er moeten allemaal mensen de paarden verzorgen en er lopen ook kinderen en minder ervaren mensen rond. Hij was gevaarlijk. Ze heeft hem op laten halen door een handelaar maar als hij van mij was had ik hem naar de slager gedaan...
Levensgevaarlijk. Ben wel benieuwd wat er verder met hem gebeurd is. De handelaar heeft hem ook snel weer weggedaan want ook daar was hij lastig.
Ik heb nog nooit gehoord dat dierenartsen geen " gezond" paard mogen laten inslapen. Ik snap wel dat ze het liever niet doen maar er worden zat paarden ingeslapen met gebreken die echt niet levensbedreigend zijn maar een paard alleen ongeschikt maken voor de intensieve sport.