0000 schreef:Ik snap echt oprecht niet waarom jij nog advies vraagt, zowel hier als aan artsen en andere profs. Je doet toch je eigen zin!
Je hebt werkelijk nog nooit iets afgemaakt of doorgezet, met geen enkel paard. Geen enkel dier krijgt de kans om zich te ontwikkelen op wat voor manier dan ook omdat je nergens lang genoeg aan vasthoud om voor of achteruitgang te kunnen zien. Typisch dat je nu weer, tegen advies is, eerder stopt met pijnstillers. Denk je nou dat die 2 weken natte vinger werk is ofzo? Na een week kan je geen enkele conclusie trekken omdat het tijd kost om te wennen. Stel dat hij pijn zou hebben (wat ik persoonlijk trouwens ten zeerste betwijfel) dan heb je nu geen verbetering kunnen zien omdat hij niet de tijd heeft gekregen om te wennen aan het bewegen zonder pijn. Dus wederom heb je hem een kans op een degelijke diagnose en plan van aanpak afgenomen. En wederom heb je nutteloos geld afgegeven want je hebt hier niks aan gehad. Je zal vast een excuus hebben en zelf vinden van wel maar de realiteit is gewoon dat dit weer een onafgemaakte , nutteloze actie was die limo niets zal opleveren.
Ik snap dit echt niet. Je kan wel het beste met hem voor hebben maar hij krijgt gewoon de kans niet. Niks word doorgezet. Overal word aan begonnen en voor er iets nuttigs uit kan komen is de koers alweer 180 graden gedraaid....Ik snap het echt niet.
Ga nou gewoon eens wat doen met dat dier. Laat hem fatsoenlijk rijden, een keer of 4-5 per week aan het werk op een correcte manier en met een fatsoenlijk management. En met deze wisselende temperaturen zomaar 24/7 op de wei is, zeker met zijn achtergrond, geen goed management maar dramatisch mismanagement. Pak nou eerst de basis zaken eens aan op een normale manier. Je zoekt in de verste mogelijke hoeken maar begin eens recht voor je neus. Fatsoenlijke smid, goed stalbeleid, normaal voeren en vooral, goed trainen. En dan echt trainen en niet rond laten hobbelen. 99% dat hij dan gewoon in orde blijkt met misschien een iets moeilijk lijf. Zo niet dan zal hij bij belasting zo duidelijk moeten verslechteren dat je hem fatsoenlijk kan onderzoeken en er ook daadwerkelijk iets duidelijk te zien is. Maar normaals, ik denk echt, vanaf het begin van dit verhaal al dat hij gewoon in orde is. Geen super talent maar gewoon normaal correct genoeg om recreatief mee te rijden.
En laat in vredesnaam dat niet kunnen onderzoeken eens los. Er komen ieder jaar tig grote maat sporttype jonge hengsten uit de opfok en dat hele zooitje word ook gewoon gekeurd, behandeld, op ijzers gezet en geschoren etc. En dan zullen ze die van jou niet aankunnen....no way .
Ik denk dat hier weinig aan toe te voegen valt.