Wanneer is het genoeg geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:01

poes schreef:
O art wie zijn al die ‘paardenmensen’ in jouw omgeving toch? Elke keer weer heb jij alleen maar wantrouwen in de professionals. En ga je je ook nog negatief erover uitlaten op bokt terwijl je vaak niet weet waarover je het hebt. Super vermoeiend dit. Ik ga je niemand aanraden want dat wil ik eigenlijk niemand aandoen...

Mensen die al 20 jaar paarden hebben. En die ik persoonlijk niet ken maar mij gesproken hebben toen ze me aan de wei zagen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:01

purny schreef:
LukieBradley schreef:
Het is geen schaamte als er geen geld voor onverwachtse dure onderzoeken is he. Daarom zal ik de komende tijden ook geen eigen paard kopen ;) ik kan dat nu ook niet meer

Dit is geen onverwacht iets. Maar ts had gewoon andere prioriteiten. En dat is heel jammer

Nee ik vergeet hem eigenlijk af te maken.
Dat soms verkoop beter is dan houden in zon geval.
Ik ga toch dat andere topic eens opzoeken

Enkel zonder dat gelezen te hebben erger ik mij nu al aan de manier :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:02

Jij hebt ook al jaren paarden en op jouw advies zou ik ook niet vertrouwen hoor. Als je de professionals niet vertrouwt wat wil je dan wel doen? Of wat hebben die paardenmensen je dan aangeraden.

Wat wil jij nu eigenlijk art?
Laatst bijgewerkt door poes op 20-04-19 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:03

Mocht het je geruststellen Art. Mijn vriendin reist met haar dure sportpaarden juist speciaal naar equitom terwijl Merelbeke dichterbij is.Afgelopen jaar heeft er nog een geblesseerde jaarling van haar gestaan. Maar niks houd je tegen om eens rond te bellen waar je het nog kan laten doen en wat het kost. Dat kan best wel eens schelen per kliniek. Maar inslapen zonder dat ik weet wat er scheelt zou ik nooit over mijn hart kunnen krijgen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:17

Art_Ificious schreef:
Bedankt voor de reacties die wel vriendelijk gegeven zijn.

Ik zal even duidelijk zeggen...
Bij het koudere weer (stormweer) heb ik net minder problemen gehad en heb ik hem zelfs nog alle 4 de hoeven gekapt. Geen problemen gehad, ook gaan wandelen zonder problemen en nog gereden zelfs.

Nu is het inmiddels 2 a 3 dagen warmer maar loopt hij nog steeds stijf als hij gewoon door de wei stapt. (Ondanks de pijnstillers) de passen die hij zet zien eruit alsof hij twijfelt of hij wel zou stappen.
Hij heeft hierbij ook een totaal andere houding en blik die ik niet gewend ben van hem. Hij zondert zich geregeld af door helemaal in de uiterste hoek te gaan staan.

ALs hij nu met pijnstillers zelfs nog pijn heeft vraag ik me dus af hoever ik nog moet gaan.

Stel dat je vandaag echt lelijk valt, doet je enkel vreselijk zeer...
ga je dan aan de paracetamol totdat het overgaat en blijf je door strompelen, of laat je er een foto van maken?
Je hebt een eigen pony waarvan je erg veel houdt. Je constateert dat hij al een hele lange tijd niet goed loopt, maar verder laten onderzoeken doe je niet?
Ik snap het niet...
Zo logisch als het klinkt dat je die enkel op de foto zou zetten, zo logisch moet het ook klinken om jou pony te laten onderzoeken toch?

En ik snap dat je bang bent voor eventuele kosten, maar dat moet niet de rede zijn om terughoudend in de zorg naar jou pony te zijn.
Kom op TS, pak je verantwoordelijkheid en laat de pony onderzoeken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:18

Ik vind de negatieve reacties ook best vreemd aangezien de sjeiks er ook komen met hun peperdure Arabische volbloeden.
Maar wat dan de foto's van de rug betreft heb ik toen ook niet erg veel uitleg gehad. Wel dat het eigenlijk geen artrose is want paard was nog niet bereden en kon dus geen artrose hebben :?
Echter als ik op de site kijk naar personeel staat die arts er ook niet meer tussen. (was een Intern) En ook véél nieuwe namen. Personeel die er toen was staat er zelfs niet meer tussen. :?
Tom zelf had limo niet gezien geloof ik. Misschien dat hij juist naar limo moet kijken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:21

Een andere dierenarts moet Limo gewoon zien. En dan maakt het niet uit of het Tom is of jantje, pietje of klaasje. Ze hebben allemaal dezelfde opleiding gehad.
Treuzel nou niet. Maak de beslissing in het welzijn voor Limo
Of heb je gewoon het geld er niet voor?
Laatst bijgewerkt door purny op 20-04-19 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:22

Art_Ificious schreef:
Scintigrafie wil ik laten doen.
Maar ik hoor in mijn directe omgeving ook negatieve ervaringen over Equitom en over scintigrafie bij hen. Daarom dat ik ook begin te twijfelen.
Ik sta nu in een gebied met keiveel paarden eigenaars en het grootste deel is niet positief over Equitom op gebied van radio/echografie.

Ergens voel ik me verplicht naar hen te gaan omdat zij ook de foto's van de rug gemaakt hadden.

Als ik naar alle mensen uit mijn omgeving zou luisteren en alle dingen die zij niet zouden doen ook niet zou doen, kan ik niks meer. Neem zelf eens een risico (ook al is naar equitom gaan geen risico, je beseft dat dit een van de meest ervaren klinieken uit de streek is?). Denk voor jezelf, stop met dingen op de lange baan te schuiven en doe wat jij vindt dat nodig is. Als anderen dan zeggen "nou ik zou toch niet naar die kliniek gaan hoor" wil dat niet zeggen dat jij heel je plan moet omgooien om een ander te pleasen. Want daar gaat het vaak om bij jou, je wil bij iedereen in een goed schuifje liggen. Maar zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar, soms moet je tegen zaken ingaan en je bewust tegen een advies in engageren. En niet gewoon omdat het kan, maar omdat je je eigen gevoel moet volgen en moet doen wat voor jouw paard het best is.

Inslapen is hier naar mijn mening totaal naast de kwestie en geen gepaste oplossing.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:24

Wow.

1 passende zorg en stalmanagement weidebeleid, dekenbeleid en voer
2 correcte professionals als hoefsmid en dierenarts
3 Góede training
4 paard dan nog niet in orde -->góed, degelijk onderzoek naar klachten
5 aan de hand van diagnose (van próf dus) behandelplan opstellen.
Dat uitvoeren, erop reflecteren met prof, waar nodig aanpassen.
6 dat écht de tijd geven.

Als stap 1 t/m 6 goed, structureel, correct én met verstand gevolgd zijn, tenminste ongeveer een jaar lang, en het is nog steeds een en alpijn, tsja.
Dan is het misschien genoeg.

Maar stap 1 t/m 6 zijn tot op heden géén van allen correct uitgevoerd.

(Ik volg de verschillende topics ook al langer. Verbaas me vaak, maar reageer eigenlijk nooit)

Nu doe je écht je in principe gewoon leuke pony tekort.
Dat je dit überhaupt in je hoofd haalt...

En met professionals bedoel ik dus alvast niet iemand die je niet kent, en die je toevallig een keer bij je wei spreekt en die zegt al 20 jaar ervaring te hebben.

Ik bedoel ook geen meiden van een jaar of 18 die les geven.

Ik bedoel ook niet de goedbedoelende bokker die je een keer iets van bekappen laat zien.

Ik bedoel prófs. Smeden met een goede opleiding.
Dierenartsen
Instructeurs met écht brede achtergrond en jaren ervaring, als prof.

Ik hoop echt dat je eerlijk gaat kijken naar hoe vast je soms ideeën in je hoofd haalt, en hoe correct die al dan niet zijn....

Dit loopt echt al jaren inmiddels.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 20-04-19 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:24

Beslissing is eigg al gemaakt qua verder onderzoek.
Moet alleen 1 week wachten want hij mag pas na 1 week zonder pijnstillers op de kliniek onderzocht worden. Pijnstillers zouden een ander beeld kunnen geven.

Om die reden ben ik gisteren ook al gestopt met de pijnstillers. 1 week eerder dan gepland. Moest namelijk nog 1 week pijnstillers krijgen.

Femke_Tweety

Re: Wanneer is het genoeg geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:27

Oh, en als stijfheid recent is, vooral in lopen lijkt te zitten, en dit dier 100% op de wei loopt terwijl hij dat voorheen niet gewend was, vergeet dat ook niet om even aan bevangenheid te denken...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:28

Er gaan ook mensen vanuit NL speciaal naar Equitom :j aan de kennis en kunde daar val je je echt geen buil.
Dus nogmaals, niet langer doem-denken of in een "wat als" kringetje denken, dan maak je jezelf gek. Nu is het een kwestie van doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:31

Art_Ificious schreef:
Moet alleen 1 week wachten want hij mag pas na 1 week zonder pijnstillers op de kliniek onderzocht worden. Pijnstillers zouden een ander beeld kunnen geven.

Om die reden ben ik gisteren ook al gestopt met de pijnstillers. 1 week eerder dan gepland. Moest namelijk nog 1 week pijnstillers krijgen.

Als dat de afspraak was, waarom houd je je daar dan niet gewoon aan?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:35

Art_Ificious schreef:

Ik hoop wel dat het dan beslist is om volledig Limo te doen, en niet weer maar een stukje :/

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:37

Art niet de meest handige actie om dit topic te maken je had de reacties kunnen verwachten.
Vond je de laatste tijd juist zo lekker bezig. Niet naar de mensen in je omgeving luisteren maar gewoon je eigen gevoel volgen en de paarden 24 uur buiten zetten.
Zonder deken was niet het beste plan vooruit.
En je was ook het werken weer aan het oppakken met limo. Toen er gezegd werd dat hij niet helemaal goed liep reageerde jij daar ook goed en netjes op. Dat je dingen niet ziet is namelijk nog niet eens zo erg als je maar open staat voor adviezen van andere.

Wat nu denk ik het grootste probleem is dat je eigenlijk niet meer weet wat te doen. Komt ook denk ik door het ontbreken van paarden mensen in je omgeving die je vertrouwd.

Wat mij handig lijkt dat je een stappenplan voor jezelf gaat maken wat je nu gaat doen om duidelijkheid voor Limo en jezelf te krijgen. Wat voor mij een goed stappenplan zou zijn bv:
1) Op een rijtje zetten wat je financiële ruimte is om voor limo te gebruiken. Dat je hier een limit aan stelt vind ik heel logisch eerlijk gezegd. Je moet jezelf niet voor een paard in de problemen gaan werken. Dan moet je een andere oplossing kiezen waar limo ook bij gebaat is.
2) Heb je financiële plaatje op een rij. Kies een kliniek waar je vertrouwen in hebt en bel hun om je probleem voor te leggen. Zeg gewoon wat er is en dan Limo niet altijd makkelijk is. Niet teveel over uit wijden maar dat je zijn problemen in kaart gebracht wilt hebben. En maak meteen een afspraak wanneer hij gebracht kan worden. Volgens mij moest hij minimaal 1 week pijnstillervrij zijn toch?
Mijn voorkeur zou nog steeds een scinti van totale lijf zijn omdat je dan meteen alles in kaart brengt.
Mijn dierenarts bij de lingehoeve vond een rectale echo voor verdenking van problemen in si gebeid niet betrouwbaar genoeg omdat je alleen de onderkant van si kan echo'en niet alles.
Maar daar moet je wel de financiële ruimte voor hebben.
3) regel meteen wat voor spirit ik verwacht dat limo toch een paar dagen weg zal zijn en denk niet dat spirit zo lang alleen zal blijven staan. Andere optie wie weet mag spirit tegen stallingsprijs wel mee en misschien is limo dan ook relaxter. Allemaal opties om te overleggen met kliniek.
4) Regel vervoer voor limo en evt spirit
5) breng limo naar de kliniek en zeg duidelijk dat je hem pas op komt halen als je weet wat er is. En ze dus fatsoenlijk onderzoek hebben kunnen doen. Spreek daar ook uit als de problemen zo groot zijn dat je ook inslapen in je achterhoofd hebt.
6) Bedenk ook vast een oplossing als limo ingeslapen zou moeten worden. Wat je dan met spirit gaat doen die kan niet alleen blijven lopen. En er weer een jong paard bij kopen raad ik je heel erg af!
7) Vraag de kliniek om een duidelijk revalidatie plan als het wel opgelost kan worden. En houdt je daar dan ook aan. Als je zoveel geld voor onderzoeken uit geeft moet je het ook een kans van slagen geven en niet zelf weer iets anders bedenken. Vraag ook aan de kliniek of die mensen weten waar limo heen kan voor 'revalidatie' en breng hem dan meteen vanuit de kliniek daar heen. Afhankelijk van de uitkomst van de onderzoeken.
8) bedenk jezelf ook vast goed als er uit de onderzoeken komt dat limo nog prima gebruikt kan worden als rijpaard maar op een speciale manier getraind moet worden. Dat jezelf daar eigenlijk niet toe in staat bent gewoon omdat je daar de ervaring niet voor hebt wat op zich niet erg is. Maar ook dat je door lessen jezelf blokkeert en dus niet bijleert. Verkopen/weggeven is dan ook een optie. Juist door eerst onderzoeken te doen maak je dan voor limo ook de kans groter dat hij wel op de juiste plek terecht komt omdat je dan een heel duidelijk beeld hebt van zijn problemen.
9) en dat is denk ik de allerbelangrijkste! Denk in oplossingen en niet in problemen en ook maak een duidelijk plan waar je achter staat en houdt je aan dat plan en verander het niet iedere keer daar is limo en jijzelf ook niet bij gebaad.

Succes ermee! adem in en adem uit en probeer ook te genieten van de paarden. je mag mij altijd een pb sturen als je vragen hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:41

Art_Ificious schreef:

Top dat je toch gaan onderzoeken.
Volgens mij is nu de volgende valkuil dat je gestopt bent met de pijnstillers en je je dus de rest van de week fulltime gaat laten verlammen doordat hij nu toch iets minder loopt, en gisteren liep hij ook al lastig, en wat naar dat hij zoveel pijn heeft, en misschien dat het wel niet beter wordt, en wat als.....
Pak nu gewoon door: Ja, zonder pijnstillers blijft hij pijn houden tot hij onderzocht is.

Wat kun je nu doen?
A) Je zorgen maken en daar in blijven hangen zodat je dan niets hoeft te doen, want je weet pas wat er is als hij onderzocht is en tot die tijd zijn je handen gebonden....
B) Gebruik deze week alle tijd die je hebt om dierenartshandelingen te trainen: vinger in de bips, voer. Sateprikker in de hals, voer. Zelfde aan de andere kant. Spuitjes laten zien, voer. Over het hele lijf aaien met wormspuiten, voer. Voetjes geven, voer. Voetjes op een verhoginkje zetten, voer. Net zolang tot hij daar helemaal cool mee is. Het voordeel: al deze oefeningen worden in stilstand gedaan, dus zijn ook prima te doen met kreupele paarden en zelfs een perfecte bezigheidstherapie.

En voor de rest is het rijtje van Genja een perfecte richtlijn. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:44

Die richtlijn van de tijd voor de pijnstillers is er natuurlijk niet voor niets hè... Dus beetje jammer dat je je eigen plan hebt getrokken

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:40

Ik snap echt oprecht niet waarom jij nog advies vraagt, zowel hier als aan artsen en andere profs. Je doet toch je eigen zin!

Je hebt werkelijk nog nooit iets afgemaakt of doorgezet, met geen enkel paard. Geen enkel dier krijgt de kans om zich te ontwikkelen op wat voor manier dan ook omdat je nergens lang genoeg aan vasthoud om voor of achteruitgang te kunnen zien. Typisch dat je nu weer, tegen advies is, eerder stopt met pijnstillers. Denk je nou dat die 2 weken natte vinger werk is ofzo? Na een week kan je geen enkele conclusie trekken omdat het tijd kost om te wennen. Stel dat hij pijn zou hebben (wat ik persoonlijk trouwens ten zeerste betwijfel) dan heb je nu geen verbetering kunnen zien omdat hij niet de tijd heeft gekregen om te wennen aan het bewegen zonder pijn. Dus wederom heb je hem een kans op een degelijke diagnose en plan van aanpak afgenomen. En wederom heb je nutteloos geld afgegeven want je hebt hier niks aan gehad. Je zal vast een excuus hebben en zelf vinden van wel maar de realiteit is gewoon dat dit weer een onafgemaakte , nutteloze actie was die limo niets zal opleveren.

Ik snap dit echt niet. Je kan wel het beste met hem voor hebben maar hij krijgt gewoon de kans niet. Niks word doorgezet. Overal word aan begonnen en voor er iets nuttigs uit kan komen is de koers alweer 180 graden gedraaid....Ik snap het echt niet.

Ga nou gewoon eens wat doen met dat dier. Laat hem fatsoenlijk rijden, een keer of 4-5 per week aan het werk op een correcte manier en met een fatsoenlijk management. En met deze wisselende temperaturen zomaar 24/7 op de wei is, zeker met zijn achtergrond, geen goed management maar dramatisch mismanagement. Pak nou eerst de basis zaken eens aan op een normale manier. Je zoekt in de verste mogelijke hoeken maar begin eens recht voor je neus. Fatsoenlijke smid, goed stalbeleid, normaal voeren en vooral, goed trainen. En dan echt trainen en niet rond laten hobbelen. 99% dat hij dan gewoon in orde blijkt met misschien een iets moeilijk lijf. Zo niet dan zal hij bij belasting zo duidelijk moeten verslechteren dat je hem fatsoenlijk kan onderzoeken en er ook daadwerkelijk iets duidelijk te zien is. Maar normaals, ik denk echt, vanaf het begin van dit verhaal al dat hij gewoon in orde is. Geen super talent maar gewoon normaal correct genoeg om recreatief mee te rijden.
En laat in vredesnaam dat niet kunnen onderzoeken eens los. Er komen ieder jaar tig grote maat sporttype jonge hengsten uit de opfok en dat hele zooitje word ook gewoon gekeurd, behandeld, op ijzers gezet en geschoren etc. En dan zullen ze die van jou niet aankunnen....no way .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:42

0000 schreef:
Ik snap echt oprecht niet waarom jij nog advies vraagt, zowel hier als aan artsen en andere profs. Je doet toch je eigen zin!

Je hebt werkelijk nog nooit iets afgemaakt of doorgezet, met geen enkel paard. Geen enkel dier krijgt de kans om zich te ontwikkelen op wat voor manier dan ook omdat je nergens lang genoeg aan vasthoud om voor of achteruitgang te kunnen zien. Typisch dat je nu weer, tegen advies is, eerder stopt met pijnstillers. Denk je nou dat die 2 weken natte vinger werk is ofzo? Na een week kan je geen enkele conclusie trekken omdat het tijd kost om te wennen. Stel dat hij pijn zou hebben (wat ik persoonlijk trouwens ten zeerste betwijfel) dan heb je nu geen verbetering kunnen zien omdat hij niet de tijd heeft gekregen om te wennen aan het bewegen zonder pijn. Dus wederom heb je hem een kans op een degelijke diagnose en plan van aanpak afgenomen. En wederom heb je nutteloos geld afgegeven want je hebt hier niks aan gehad. Je zal vast een excuus hebben en zelf vinden van wel maar de realiteit is gewoon dat dit weer een onafgemaakte , nutteloze actie was die limo niets zal opleveren.

Ik snap dit echt niet. Je kan wel het beste met hem voor hebben maar hij krijgt gewoon de kans niet. Niks word doorgezet. Overal word aan begonnen en voor er iets nuttigs uit kan komen is de koers alweer 180 graden gedraaid....Ik snap het echt niet.

Ga nou gewoon eens wat doen met dat dier. Laat hem fatsoenlijk rijden, een keer of 4-5 per week aan het werk op een correcte manier en met een fatsoenlijk management. En met deze wisselende temperaturen zomaar 24/7 op de wei is, zeker met zijn achtergrond, geen goed management maar dramatisch mismanagement. Pak nou eerst de basis zaken eens aan op een normale manier. Je zoekt in de verste mogelijke hoeken maar begin eens recht voor je neus. Fatsoenlijke smid, goed stalbeleid, normaal voeren en vooral, goed trainen. En dan echt trainen en niet rond laten hobbelen. 99% dat hij dan gewoon in orde blijkt met misschien een iets moeilijk lijf. Zo niet dan zal hij bij belasting zo duidelijk moeten verslechteren dat je hem fatsoenlijk kan onderzoeken en er ook daadwerkelijk iets duidelijk te zien is. Maar normaals, ik denk echt, vanaf het begin van dit verhaal al dat hij gewoon in orde is. Geen super talent maar gewoon normaal correct genoeg om recreatief mee te rijden.
En laat in vredesnaam dat niet kunnen onderzoeken eens los. Er komen ieder jaar tig grote maat sporttype jonge hengsten uit de opfok en dat hele zooitje word ook gewoon gekeurd, behandeld, op ijzers gezet en geschoren etc. En dan zullen ze die van jou niet aankunnen....no way .

Ik denk dat hier weinig aan toe te voegen valt. _/-\o_

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:49

Art_Ificious schreef:
Ik vind de negatieve reacties ook best vreemd aangezien de sjeiks er ook komen met hun peperdure Arabische volbloeden.
Maar wat dan de foto's van de rug betreft heb ik toen ook niet erg veel uitleg gehad. Wel dat het eigenlijk geen artrose is want paard was nog niet bereden en kon dus geen artrose hebben :?
Echter als ik op de site kijk naar personeel staat die arts er ook niet meer tussen. (was een Intern) En ook véél nieuwe namen. Personeel die er toen was staat er zelfs niet meer tussen. :?
Tom zelf had limo niet gezien geloof ik. Misschien dat hij juist naar limo moet kijken?

Kappen met twijfelen en dinsdag bellen voor een afspraak.
Overal zijn mensen die ergens wel en niet tevreden zijn geweest.

Heb je vragen schrijf ze op!

Heb je achteraf vragen: bel ze op!

Neem iemand mee als back-up , je zal veel informatie krijgen en de helft maar opslaan.

How hard can it be??

Of is dit een topic met de hoop dat iemand zich meld die het paard wel wilt hebben en wilt opknappen zodat je het zelf niet hoeft te doen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:36

Tjonge jonge. Ik hen met stijgende verbazing het hele vorige topic van ts over haar paarden gelezen. Bijzonder interessant. Ts schrijft ook heel goed.Ik heb met haar en haar paarden te doen want er gaat vanalles mis. Volgens mij is er geen enkele reden om Limo te laten inslapen.Dit is een jong paard wat nog alle kanten op kan groeien,hopenlijk de goede! Maar een professionel waar ts zelf vertrouwen in heeft zou wel goed zijn om haar te helpen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 18:45

Dus volgens jou 0000 is het een slechte keuze geweest mijn paarden 24 op 7 Weidegang te bieden.
Als je doelde op het gebruik van dekens had je dat anders moeten formuleren, want iedereen was het erover eens dat 24/7 Weidegang een grote stap in de goede richting was.
En nu ga jij beweren dat het een grote misstap was (zo lees ik het namelijk).

Anyway Ik heb Goede tips gelezen en daar ga ik mee verder. Voor de rest trek ik me niks aan van al het negatieve en grondinborende gebeuren.

Edit, heb volgende week een afspraak bij een dierenarts die limo niet kent. Heb wel gemeld dat ik met het paard tot bij hem wil gaan. Misschien kennen jullie deze ook? F. M. Van Omgeving Herk-de-stad (België)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-04-19 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:50

Nee inderdaad die plaat beton lekker voor de kop houden Art, goed idee!
Je verdient gewoon geen paarden met deze houding. :n
Echt laat hem maar inslapen of geef hem weg aan iemand die de zorg wel aankan, verkoop de ander en niet meer aan een paard beginnen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:51

Naar wat ik begrijp gaat het om een jong paard.
Zelf zou ik idd zeker in dit geval aanraden eerst te onderzoeken.
Ik lees dat je hem gisteren vd pijnstilling af hebt gehaald ivm betrouwbaarheid onderzoek volgende week. Dat begrijp ik en een verstandig advies. Wat ik dan echter niet begrijp is dat je hem een week eerder dan zou moeten van de pijnstilling af hebt gehaald. In mijn mening afgaande op de informatie die ik heb zou ik hem eerst een week langer op de pijnstilling willen hebben staan. Een metacam is ook een ontstekingsremmer en zal dus ook tijd nodig hebben om te werken goed te kunnen vol brengen.

Verder lees ik dat andere bokkers het management wispelturig vinden. Ik zelf kies liever voor een vast management, evt geadviseerd door een dierenarts.
Zeker bij een paard die niet geheel gezond is is dat echt belangrijk.

Succes

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 18:56

Pijnstillers mocht eerder gestopt worden als paard minder eetlust kreeg of last kreeg van de maag.
Dus dat ik echt perse 2 weken moest geven is nu ook niet echt een ding dat echt moest.
Daarnaast hebben er enkele bokkers in ander topic al gezegd de pijnstillers dan nu stop te zetten zodat vervolg onderzoek sneller kon gebeuren.

Heb betreffende arts die limo onderzocht had ingelicht over wat ik wil laten onderzoeken dmv scintigrafie. Maar nog steeds geen reactie erop gekregen.