Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Niet echt iets om van gelukkig te worden... Ik gok dat haar toestand ook de aanleiding geeft tot mijn fikse migraine-aanvallen de laatste tijd. Er is een nieuw paard gearriveerd en die van mij is normaal echt een macho merrie, maar nu gewoon... Neuzen. Niks. Niet eens een oor dat trilt. Twee seconden en de interesse was over. Zo is ze bij elk nieuw paard dat ze tegenkomt tegenwoordig... Het is gewoon zielig. Ik was hooi aan het vullen en opeens zag ik amper iets uit mijn rechteroog, stekende hoofdpijn... Als het niet snel opgelost raakt na twee jaar gaan we er beiden onderdoor vrees ik.
Ze heeft er een paar maanden op gestaan maar niets...
alice0cullen schreef:Misschien gek maar is er wel eens gedacht aan pssm, is bij dierenartsen nog vrij onbekend en geeft nogal wat vage klachten. Ook omdat ze zo inlevert in bespieren en totaal geen interesse heeft in andere paarden.
Maar ik zal zeker testen op PSSM na de digestive EQ!
.
soms is het inderdaad echt erg moeilijk, je kan ze nog binnenstebuiten keren...
Gemakkelijk ging het er wel in. Beter dan grasmix allesinds, maar de Lucerne digest voelt ook zachter aan dan de grasmix. Is ook niet zo belachelijk hard verpakt 
). Maar dat pompen... Ik kreeg echt een deja vu. Dus toch waarschijnlijk pijn... Mijn merrie pompt wel amper meer, en niet in de mate van de ander. Ze krijgt dan ook alles ter wereld om te zien of het helpt
Janine1990 schreef:Dat is bizar...
Hoelang staan jullie al op deze plek? Wat is er in het verleden op deze plek geweest?
Kan er iets raars in de bodem zitten? Staan er giftige bomen/planten in de buurt?
De meesten krijgen water uit zo'n flexibele tub trugs (er gaat een waterslang helemaal naar de weides toe, zo vullen we alles, het is dus kraantjeswater), die van mij uit een schoongemaakte oude badkuip. Die van mij (zowel shet als haflinger) hebben maar zo kort op het gras gestaan omdat ik niet wilde dat ze bij een andere warmbloed kwam te staan omdat die haar compleet ineen timmerde. Ze is zwak en kan niet terugvechten, dus moest serieus incasseren, en mijn shet kwam er dan tussen omdat hij haar zou 'beschermen', dus dan kreeg die ook enorme klop.
Omdat ik dan gedubt "moeilijke paarden" had, moesten die van mij, ook omdat ze koudbloed waren en "veel te dik", op hooi in een aparte weide waar veel te veel paarden op liepen. Het gras ging naar de warmbloeden, die waren immers dun en hadden het meer nodig dan die van mij, blijkbaar.
Ik zal meteen ook foto's maken van de bomen nu ik nog licht heb!
), we hebben twee paddocks (gewoon modder) waar er een paard in eentje staat, twee in de Paddock ernaast. Naast de Paddocks (alles grenst aan elkaar behalve het aparte weitje aan de andere kant van de gang waar de nieuwe is) is de een weide met bomen, die nu opgedeeld is in twee. Twee paarden links (waarvan eentje 'haar merrie') en rechts mijn ruintje en merrie. Elk paard staat dus zowat apart, omdat die van mij ziek is, de andere merrie ook, en er een verschil is in vol- en halfpension. Pffft. Ik snap haast zelf niks van mijn uitleg, sorry 

Ik weet alleen dat ze er echt al een hoop hebben afgeknaagd. En die bast is echt ongelofelijk dik, en steen, steenhard. Mijn merrie was de enige die ook de takken opat in de zomer, voor zover ik weet. Die steekt alles binnen, zucht.
Schijnt wel bekend te zijn, dus misschien schiet het iemand anders te binnen.
Dus totaal andere omgeving, andere bomen (blijken Canadese Populieren te zijn!), Andere mensen, veel beter gras (werd opnieuw ingezaaid en wij mogen mest en kalk kiezen), alles wordt mooi groen!
Ze is inderdaad voor een soort rattenziekte getest. Leptospirose geloof ik. Ook negatief, net als Lyme.
no offense, maar dat was voor elke DA echt de go to.