MarliesV schreef:Foto's zullen vast wat vertekenen maar waren de duidelijkste die ik had.
Conclusie over de bouw van Janine is ook kloppend, heb ik nooit ontkent.
Onderstand is haar eigen houding. Ze wordt niet gelokt, op de eerste foto is het touw duidelijk te zien en op de 2e probeerde ze mij bijrijder de zakken te doorzoeken, hebben nooit wat mee maar proberen doen ze toch.
Ach, welk paard doet dat niet
Ik krijg de mijne echt niet fatsoenlijk zo op de foto... Laat staan samen met de oortjes naar voren, want meneer moet toch mijn zakken leeg eten.
Maar die nieuwsgierigheid maakt waarschijnlijk dat je paard onderstandiger lijkt dan hij daadwerkelijk is. Hij verplaatst zijn gewicht iets meer naar de voorhand en die balans moet ergens gecompenseerd worden.
Echter, op basis van de onderstandigheid die erger lijkt op de foto dan het in werkelijkheid zal zijn, denk ik dat de rug er in een gewone stand (dus niet nieuwsgierig proberen te zoeken naar snoepjes en op een recht vlak) nog een fractie minder goed uit ziet.
Gunstig is dat je een heuveltje in de buurt heb. Ik zou echt aan de hand gaan trainen met een concord longe of leader, bij voorkeur een longe zodat je de training kan uitbreiden naar longeren.
In de eerste instantie gewoon rechte vlakke stukken, en dit bereid je dan uit naar heuvelachtige stukken. Afgewisseld met longeren in de bak.
Ik zou ook iets toevoegen aan het voer om de spieropbouw te stimuleren.
Zelf hele goed ervaringen met dit: https://www.paardendrogist.nl/product/e ... 713/25318/
Alleen krijg je er soms wel erg wakkere paarden van, vond het zelf allemaal wel wat meevallen. Maar dat is wel iets dat je veel hoort.
Wil je dan in de tussentijd een realistisch beeld van een verbetering, dan zou ik proberen het paard weer exact zo vast te leggen. Dus met die nieuwsgierigheid, die er gelukkig van nature al is.