Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jillz1 schreef:Ikzelf heb een pony bij iemand gratis in bruikleen staan met goede afspraken omtrent kosten en gebruiksdoel.
Deze pony komt terug als ze problemen zou krijgen met ook een oude blessure.
Tot heden super tevreden en pony loopt buitengewoon.
Ben er erg blij mee dus ik zou dit zeker overwegen
Pluttersput schreef:Ik denk dat Zapata, eigenaresse van de merrie de reacties wel op zal pakken.
Maar voor de duidelijkheid, veulen is getest en negatief getest gelukkig. Veulen is gefokt voordat er getest is, dus er was geen weet van dat het paard het had.
Er is iemand die aangeboden heeft haar erbij te nemen, diegene heeft zelf ook een pssm1 paard. Dus op zich zou dat een hele mooie mogelijkheid zijn, gezien diegene er dus wel al ervaring mee heeft.
Dus we zitten erg in dubio. Ik zou zelf ook niet echt weten wat ik zou doen, alhoewel ik steeds meer naar slacht neig gezien jullie reacties.
Gelukkig is het niet mijn paard en hoef ik de uiteindelijke beslissing niet te maken. Maar ik denk graag mee en vindt het fijn dat iedereen ook mee wil denken. Vriendin trouwens ook, het blijft een lastige keus.
Onali schreef:Absolem schreef:Is er geen optie de eierstokken er uit te laten halen en dan te verkopen? ( ik probeer maar mee te denken hoor) ik heb geen idee of dat mogelijk /schadelijk is voor een paad?
Dan nog is de PSSM er
Vreemde beredenering.
ZoZenn schreef:Ik zou gaan voor optie 3: Verleasen!
Er zijn genoeg mensen die met dit paardje aan de slag zouden willen, bijvoorbeeld zoals eerder genoemd iemand die in de Randstad woont en haar op een 'Randstad' stal zou zetten. Zo blijft ze zelf eigenaar en heeft ze alles in de hand, terwijl ze niet voor de stalling e.d. van het paard hoeft te betalen. Mits er een leuke leaser gevonden kan worden, perfect toch?
lieveli schreef:Nee kom op, malafide handelaars kunnen er ook zonder eierstokken wat mee en als je leest dat PSSM getriggerd wordt door stress lijkt me dat het niet waard.
_Dreamer schreef:En gewoon eerlijk zijn bij de verkoop? En uiteraard de prijs erop aanpassen?
Ikzelf zou geen dier kunnen euthanaseren als ik weet dat hij/zij met wat aanpassingen prima kan leven. Ik zou in ieder geval proberen te verkopen!
Gloa schreef:Hier ook een pssm1 eigenaar p1/p1.
Ik zal je ook meteen uit de droom helpen; pssm is dominant overerfbaar. Ook bij 1 n/p1 ouder heeft de nakomeling standaard n/p1. Als je veulen negatief is getest is er met de test of bij de test van de merrie iets mis gegaan.
Wil je er echt linksom of rechtsom vanaf dan kan je altijd proberen om haar via de pssm fb groep te herplaatsen. Daar zitten de mensen die weten waar ze aan beginnen.