Ongewenste DA rekening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:31

Heb je rechtsbijstand?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:33

Op basis van het verhaal van de TS zou ik toch bijna eisen dat stalgenoot de rekening of lig een deel ervan betaald. De DA kwam er bij mij niet meer in als er gevraagd wordt niet te behandelen en hij dat toch doet.

Ik vind het absurt dat er voor een schaafwond een DA wordt gebeld voordat de eigenaar of pensionhouder het dier heeft gezien. Het zou niet eens in me opkomen. Stalgenoot had op basis van dit verhaal anders moeten handelen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:37

belle_boef schreef:
Op basis van het verhaal van de TS zou ik toch bijna eisen dat stalgenoot de rekening of lig een deel ervan betaald. De DA kwam er bij mij niet meer in als er gevraagd wordt niet te behandelen en hij dat toch doet.

Ik vind het absurt dat er voor een schaafwond een DA wordt gebeld voordat de eigenaar of pensionhouder het dier heeft gezien. Het zou niet eens in me opkomen. Stalgenoot had op basis van dit verhaal anders moeten handelen.

"Op basis van dit verhaal": een verhaal van iemand op internet die vindt dat de rekening te hoog is en dus niet de (altijd bestaande) andere kant van het verhaal vertelt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:38

En waar komt die 194€ vandaan dat is nogal !

Ik zou stalgenoot deels laten betalen en de dierenarts het deel waar jij ook geen toestemming voor hebt gegeven de antibiotica/pijn stillers of net wat er gespoten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:39

StalNollie schreef:
luffwinny schreef:
Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.

Nee joh!

Trek het paard uit de stal zet het op de wasplaats spuit het af. Tijdens het afspuiten bel je de stalhouder/eigenaar en gaat in overleg!!

En toch is dat voor iedereen anders want ik word er niet blij van als zomaar een stalgenoot mijn paard van stal trekt en gaat afspuiten na zo´n voorval. Dat kan een nog duurdere grap worden namelijk met een apart paard.

Dus, bel eigenaar en check wat die wil :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:40

chevax schreef:
belle_boef schreef:

"Op basis van dit verhaal": een verhaal van iemand op internet die vindt dat de rekening te hoog is en dus niet de (altijd bestaande) andere kant van het verhaal vertelt.

Mee eens. Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:43

Lastig te beoordelen. Zou het paard wat ernstigs hebben gehad, dan zou je waarschijnlijk blij zijn dat een stalgenoot actie heeft ondernomen. Maar nu een rekening voor iets wat in jouw ogen overbodig is.
Het is mij ongeveer hetzelfde overkomen. Een dierenarts gaf pijnstillers en antibiotica voor een ingegroeide nagel. Compleet onzinnig i.m.o., maar niets aan te doen, achteraf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:47

Ik denk heel eerlijk niet eens dat TS het vreselijk vond dat stalgenoot de DA heeft gebeld, maar dat de dierenarts tegen TS is ingegaan en het paard zonder toestemming heeft behandeld en daarvoor een overdreven dikke rekening heeft ingediend. Als de rekening in verhouding was en uitsluitend had bestaan uit voorrijkosten en even bekijken dan had TS waarschijnlijk de rekening probleemloos betaald.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:48

Mer1980 schreef:
Ik denk heel eerlijk niet eens dat TS het vreselijk vond dat stalgenoot de DA heeft gebeld, maar dat de dierenarts tegen TS is ingegaan en het paard zonder toestemming heeft behandeld en daarvoor een overdreven dikke rekening heeft ingediend. Als de rekening in verhouding was en uitsluitend had bestaan uit voorrijkosten en even bekijken dan had TS waarschijnlijk de rekening probleemloos betaald.

Maar hoe kun jij nu beoordelen of de rekening terecht is of niet? Werkelijk waar, al die rare aannames op Bokt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:50

StalNollie schreef:
luffwinny schreef:
Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.

Nee joh!

Trek het paard uit de stal zet het op de wasplaats spuit het af. Tijdens het afspuiten bel je de stalhouder/eigenaar en gaat in overleg!!

Dit toch gewoon? Serieus, bellen we echt meteen een dierenarts om een paard dat vast zit, terwijl je niet eens weet wat er speelt? Eerst losmaken (en dan is er betere hulp te bedenken dan een DA...), dan de schade bekijken en dan een arts bellen. Tenzij je direct ziet dat er ernstige (levensbedreigende of grote nood) spoed bij is, dan bel je zonder overleg en meteen zodat de DA al aan het rijden is terwijl jij het paard losmaakt.

Daarnaast heeft Ts gezegd geen behandeling te willen en DA heeft dat wel gedaan. Lijkt me gewoon tegen de wens van eigenaar ingaan en alleen al daarom zou ik DA melden dat het hun probleem is. Desnoods zou ik doen alsof mijn neus bloed. Ik heb geen DA gebeld, ik heb aangegeven geen DA nodig te hebben dus niet mijn rekening. Klaar.
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-12-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:52

StalNollie schreef:

Ik zou stalgenoot deels laten betalen en de dierenarts het deel waar jij ook geen toestemming voor hebt gegeven de antibiotica/pijn stillers of net wat er gespoten is.

Weekendtarief denk ik?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:52

Een stalgenoot belt de veearts omdat er misschien iets mis is en moet dan mee betalen. Gewoon zelf betalen en overleggen hoe je wil dat er gehandeld wordt mocht het weer nodig zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:55

Heb je een foto van de wond?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:02

imaudy schreef:

Dat zou veel verduidelijken inderdaad....

€ 194,- ben je niet kwijt aan een schaafwondje.
Ik zou blij zijn met zo'n stalgenoot, de meeste mensen zien niks/ noppes/ nada en bellen nog niet eens als een paard op 3 benen loopt.
Tel je zegeningen.

Ik zou uitzoeken waaruit precies de kosten zijn opgebouwd, dat staat gespecificeerd.
Dan zou ik je stalgenoot hartelijk bedanken voor de goede zorgen en excuses maken voor vis-wijverij.

Tot slot zou ik in een gesprek met de stalhouder iets van een protocolletje opstellen in geval van wonden/ ziekte en 'wat te doen' in dat geval.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:23

Denk dat vooral het probleem is dat toen de da belde voor overleg er GEEN toestemming is gegeven voor de injectie. Die is dus toch uitgevoerd en berekend

Als dit alleen voorrijkosten en controle waren was het misschien wel een fijn dat er gekeken is maar verder is het paard ok

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:29

imaudy schreef:

Want?

Aan de hand van een foto Kun jij bepalen of het wel of niet terecht is allemaal?

Ze noemt t niet voor niets een schaafwond.. Je weer toch wel hoe een schaafwond eruit ziet? Anders heb je altijd nog Google..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:33

Schaafwond geneest vaak snel dus foto is niet handig.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:34

De stalgenoot had eerst TS kunnen bellen, uitleggen wat er aan de hand was en dat naar haar oordeel een DA er bij moest komen. Dan had TS toestemming kunnen geven of niet en haar eigen DA kunnen laten komen. In het geval dat de pensionhouder niet aanwezig was, als die er was had ze die er bij moeten halen. Niet eerst een DA bellen en dan TS.
Ik heb aardige stalgenoten hoor, maar de meeste hebben niet echt veel benul van paarden, ze kunnen de stalhouder vragen of mij bellen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:34

chevax schreef:
Mer1980 schreef:

Maar hoe kun jij nu beoordelen of de rekening terecht is of niet? Werkelijk waar, al die rare aannames op Bokt.

Dat kan ik niet, ik heb alleen het verhaal van TS, maar als TS zegt dat ze tegen de DA heeft gezegd NIET behandelen en de veearts doet het toch, is de rekening naar mijn idee onterecht, maar dat is puur op basis van de informatie van de TS.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:43

Ik heb ook zo'n discussie gehad met een dierenarts.

Ik kreeg opdracht van de eigenaar om een dierenarts te laten komen, dierenarts aangegeven dat het voor iemand anders was.

Dierenarts is langs geweest, Eigenaar kwam mooi niet opdagen.
Gegevens van de eigenaar doorgegeven aan de dierenarts, incl. Telnr.

Vervolgends zet de dierenarts de rekening op de naam en adres van stal. ( een 3e persoon dus )

Wij zijn hier achteraan gegaan, eigenaar besloot in eens niet te willen betalen. Dierenarts gaf aan dat de pony gezond was. Week later had hij luis en koorts. ( in de tussentijd verhuist )
Dus gaf eigenaar aan dat ik hem maar moest betalen.

Dierenarts zegt, ja zij belde. Dus wilde de rekening overzetten naar mij.

Hier ben ik tegenin gegaan, ook staleigenaar is er tegenin gegaan.
Ging hier overigens over een bedrag van 70 euro.

Uiteindelijk heeft dierenarts besloten rekening kwijt te schelden, maar ik mag hun nooit meer bellen.
Nou ajuu, dag dierenarts!

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:53

Sorry mensen maar ik zou hier ook niet blij mee zijn. Altijd eerst eigebaar of stalhouder bellen voordat je zomaar een dierenarts erbij haalt. Man, een paard waar ik eerdaags opreed lag zo nu en dan vast omdat ie altijd suf in de hoek ging rollen, had nooit wat. Stel je voor dat daar elke keer een dierenarts voor was komen opdraven, daar had de eigenaar niet blij mee geweest denk ik.

Man, mn eigen paard heeft ook zo nu en dan een schaaf wond. Ik zou er ook niet blij mee zijn om dan zo'n ongevraagde rekening te krijgen.

En ook als het iets ernstigs is, zoals koliek ofzo, wil ik ook liever eerst gebeld worden en dan schakel ik liever zelf de dierenarts in. Kom nou.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:55

verootjoo schreef:
StalNollie schreef:

Weekendtarief denk ik?

Spoedtarief gok ik.
Ik was ook zoiets kwijt toen ik de veearts liet komen voor een ontsteking, niemand had tijd maar een veearts had wel een gaatje: 3,5 uur staan wachten, veearts is er 5 minuten geweest, niet eens getemperatuurd en ik mocht door naar de kliniek. Was ook zwaar verontwaardigd dat je dan achteraf zo'n dikke rekening krijgt ... :x Bizar die tarieven. Die bel ik ook nooit meer!

Als iedere willekeurige stalgenoot (met alle respect zijn er genoeg die wel een paard hebben, maar eigenlijk niks van paarden weten) een veearts bij andermans paard kan laten komen en vervolgens ook de rekening daar neer kan leggen, wordt het een bonte boel!
Jammer dat deze veearts zich daar voor leent.

Niet grappig dit.. Tja rechtvaardig is het sowieso niet, maar ik vrees dat je er niet onderuit komt. Je kan proberen de stalhouder vragen te bemiddelen, of de rechtsbijstand inschakelen... Maar maak in ieder geval Nogmaals duidelijk dat jij ALTIJD eerst gebeld wordt vóór een veearts ingeschakeld wordt, tenzij de stalhouder het als zo dringend inschat dat er per direct en veearts gebeld moet worden.. Maar dat is dus niet aan stalgenootjes...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:04

Ik denk dat ik van stal wordt geschopt als ik zonder overleg de da bel voor een ander.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:06

Ik zelf zou echt rechtsbijstand of juridisch loket om raad vragen,ik had het zelf echt niet betaald.
Stel dat je op een manege(achtige) stal staat en al die penny’s kunnen gewoon maar bellen.
Nee bedankt dan mag ik er wel een extra baantje bij nemen :')
In overleg prima maar zomaar bellen is zelf betalen. Of de stalhouder die hierin gemachtigd is.
En denk dat vele moraal ridders hier ook anders zouden reageren als die zelf zo’n in jou ogen onterechten rekening op de deurmat zouden krijgen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:10

cinniz123 schreef:
Ik zelf zou echt rechtsbijstand of juridisch loket om raad vragen,ik had het zelf echt niet betaald.
Stel dat je op een manege(achtige) stal staat en al die penny’s kunnen gewoon maar bellen.
Nee bedankt dan mag ik er wel een extra baantje bij nemen :')
In overleg prima maar zomaar bellen is zelf betalen. Of de stalhouder die hierin gemachtigd is.
En denk dat vele moraal ridders hier ook anders zouden reageren als die zelf zo’n in jou ogen onterechten rekening op de deurmat zouden krijgen.

Moraalridders? Prima dat jij niet zou betalen, dat geeft ook aan hoe je er in staat. Liever bekend staan als een moraalridder dan als iemand die z'n rekeningen niet betaalt. Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk.