Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Op basis van het verhaal van de TS zou ik toch bijna eisen dat stalgenoot de rekening of lig een deel ervan betaald. De DA kwam er bij mij niet meer in als er gevraagd wordt niet te behandelen en hij dat toch doet.
Ik vind het absurt dat er voor een schaafwond een DA wordt gebeld voordat de eigenaar of pensionhouder het dier heeft gezien. Het zou niet eens in me opkomen. Stalgenoot had op basis van dit verhaal anders moeten handelen.
StalNollie schreef:luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
Nee joh!
Trek het paard uit de stal zet het op de wasplaats spuit het af. Tijdens het afspuiten bel je de stalhouder/eigenaar en gaat in overleg!!
chevax schreef:belle_boef schreef:Op basis van het verhaal van de TS zou ik toch bijna eisen dat stalgenoot de rekening of lig een deel ervan betaald. De DA kwam er bij mij niet meer in als er gevraagd wordt niet te behandelen en hij dat toch doet.
Ik vind het absurt dat er voor een schaafwond een DA wordt gebeld voordat de eigenaar of pensionhouder het dier heeft gezien. Het zou niet eens in me opkomen. Stalgenoot had op basis van dit verhaal anders moeten handelen.
"Op basis van dit verhaal": een verhaal van iemand op internet die vindt dat de rekening te hoog is en dus niet de (altijd bestaande) andere kant van het verhaal vertelt.
Mer1980 schreef:Ik denk heel eerlijk niet eens dat TS het vreselijk vond dat stalgenoot de DA heeft gebeld, maar dat de dierenarts tegen TS is ingegaan en het paard zonder toestemming heeft behandeld en daarvoor een overdreven dikke rekening heeft ingediend. Als de rekening in verhouding was en uitsluitend had bestaan uit voorrijkosten en even bekijken dan had TS waarschijnlijk de rekening probleemloos betaald.
StalNollie schreef:luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
Nee joh!
Trek het paard uit de stal zet het op de wasplaats spuit het af. Tijdens het afspuiten bel je de stalhouder/eigenaar en gaat in overleg!!
imaudy schreef:Heb je een foto van de wond?
chevax schreef:Mer1980 schreef:Ik denk heel eerlijk niet eens dat TS het vreselijk vond dat stalgenoot de DA heeft gebeld, maar dat de dierenarts tegen TS is ingegaan en het paard zonder toestemming heeft behandeld en daarvoor een overdreven dikke rekening heeft ingediend. Als de rekening in verhouding was en uitsluitend had bestaan uit voorrijkosten en even bekijken dan had TS waarschijnlijk de rekening probleemloos betaald.
Maar hoe kun jij nu beoordelen of de rekening terecht is of niet? Werkelijk waar, al die rare aannames op Bokt.
verootjoo schreef:StalNollie schreef:En waar komt die 194€ vandaan dat is nogal !
Ik zou stalgenoot deels laten betalen en de dierenarts het deel waar jij ook geen toestemming voor hebt gegeven de antibiotica/pijn stillers of net wat er gespoten is.
Weekendtarief denk ik?
cinniz123 schreef:Ik zelf zou echt rechtsbijstand of juridisch loket om raad vragen,ik had het zelf echt niet betaald.
Stel dat je op een manege(achtige) stal staat en al die penny’s kunnen gewoon maar bellen.
Nee bedankt dan mag ik er wel een extra baantje bij nemen![]()
In overleg prima maar zomaar bellen is zelf betalen. Of de stalhouder die hierin gemachtigd is.
En denk dat vele moraal ridders hier ook anders zouden reageren als die zelf zo’n in jou ogen onterechten rekening op de deurmat zouden krijgen.