'Dikmaker' gezocht, maar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R_oo_s

Re: 'Dikmaker' gezocht, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:31

Subli atleet wel eens geprobeerd? Is met meer eiwitten dus goed voor de spieropbouw .

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:13

Hannanas schreef:
Dat ziet er al beter uit.
Toch op de ene of andere manier niet geheel gerust op. Ik zou voor de zekerheid nu bloed laten controleren, dat was je al van plan, en dan ook leverbot en dergelijke bijpakken.

Waarom ben je er niet gerust op als hij duidelijk al is aangekomen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:23

Onzekerheid denk ik...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 11:55

Ik maak me er zelf niet zo druk om en zie nog geen noodzaak om bloed te laten trekken. Hij komt duidelijk aan en is nog steeds fit en heeft energie voor 10.
Wel weer wat onrust door 2 nieuwe paarden in de groep waar hij heel erg mee bezig is. Maar gelukkig staan ze dus ook weer op de wei en is gras over het algemeen nog steeds belangrijker :+
Ik houd hem nog steeds in de gaten en dat blijf ik de komende maanden ook nog wel doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 10:22

Voor de mensen die het interessant vinden, nog even een laatste update. Ik heb Jim het afgelopen weekend geschoren en gelijk even foto's gemaakt.
Momenteel krijgt hij alleen nog na het rijden Fetura of slobber, maar voorlopig gaat het weer prima op een volle voerschep Agrobs muesli, aangevuld met een vitaminebrok, lijnzaadbrokje en magnesium. We maken nu wat minder buitenritten ivm het vroeg donker worden, dus er wordt wat meer in de bak getraind. En ik merk dat dat toch minder heftig is dan veel km's maken. Voor nu is dit dus prima. Zodra we weer meer kilometers gaan maken, ga ik de Fetura er gewoon weer meer bij halen. Dan ben ik er deze keer op tijd bij hoop ik :D
Tandarts is overigens ook wel gepland voor januari, zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Maar goed, het zit 'm dus echt in de verhouding arbeid vs. voer in ons geval.
Iedereen onwijs bedankt voor het mee denken!

Voor het scheren
Afbeelding

Afbeelding

Billen zijn weer mooi van vorm
Afbeelding

En geschoren
Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:30

gelukkig is hij alweer aangekomen!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:49

dat ziet er weer super uit! fijn dat je de "oorzaak" en oplossing gevonden hebt, scheelt een hoop kopzorgen!

Ik ben sinds dit topic ook begonnen met zupa en fetura bij mijn oude merrie.
ze krijgt een 300 gram zupa, 220 gram fetura en 250 gram pre-active (van elk 1 beker), allemaal droog gewogen. In een emmer, vitaminebrokje erbij, scheutje olie en geweekt uiteraard. Totnutoe staat ze zelfs nog zonder deken en is ze nog mooi vol (andere jaren valt ze altijd een hoop in...)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:07

Zupa heb ik (nog) niet geprobeerd. Maar van fetura echt wel goede dingen gezien en niet alleen bij de mijne. Ik zie er een hoop paarden van aankomen. Maar ook wel veel paarden die het met wat moeite eten. Eet de jouwe het wel goed? Ik moet er echt het eea door mengen, anders gaat het er niet in :n

Jim ziet er in ieder geval weer prima uit en komt ook weer mooi in de bespiering.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:09

De mijne eten gelukkig alles. ik doe de zupa, fetura, schep pre-active samen in een emmer en week de boel, en het gaat er wel vlotjes in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:11

Oh dat is wel fijn :j
Ik voer nu ook af en toe de bergwiesen mash van Marstall bij na het rijden en dat gaat gelukkig goed naar binnen. Daar kan ik alles doorheen doen, dus ook de Fetura. Maar man man, wat een zeikerd kan het toch zijn :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:28

ah, ik heb een dergelijke hond. Die presteert het om een geprakte maaltijd met aardappel, vlees en groentjes, de stukjes vlees eruit de vissen en de rest errond uit te spugen. (of macaroni met saus neemt ze effectief de macaroni in haar bek, zwabbert de saus eraf en spuugt de pasta terug uit ...)

je went eraan :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:32

Ja, dat wel _O-
Jim vist de stukjes appel eruit, neemt een paar happen en gaat vervolgens de laatste sprietjes hooi naast de bijna volle voerbak staan zoeken :roll:
Soms denk ik wel eens dat het geen echte haflinger is :+