Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvia58

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:08

Dit is echt heel zuur voor veulen en jullie als eigenaar !
Ik vind dat jullie heel correct met de situatie omgaan, naar de kopers toe,
maar ook naar het veulen ! _/-\o_
Heel veel sterkte en ik hoop dat het veulen zo goed mogelijk hersteld Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:22

Wat sta je er eerlijk in!

Ik hoop dat het veulen jong genoeg is om toch sterk op te groeien

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:23

Toch sneu van de kopers...weet je gelijk hoe diep "de liefde" zat...
Maar gelukkig heeft hij jullie!
Vind het van jullie netjes, hoor, al heb je weinig keus.
Zou zelf als koper eerder hebben bijgedragen dan afgehaakt, maar ik ben dan ook totaal niet zakelijk ingesteld :D

Duimen draaien gewoon door voor de kleine man +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:25

Gelukkig dat de eerste stap goed is gegaan. Nu duimen op verder herstel. Shirley zou ook mijn insteek zijn geweest

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:30

Jeetje wat een vreselijk naar ongeluk, ik duim dat hij er helemaal bovenop komt, wat een pech. Sterkte....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:37

Shirley schreef:
Zou zelf als koper eerder hebben bijgedragen dan afgehaakt, maar ik ben dan ook totaal niet zakelijk ingesteld :D

Dat ik ik nu niet.
De meeste mensen kopen een paard om er later mee aan de slag te gaan,en dus op te rijden,soms zelfs hogere verwachtingen dan enkel recreatief rijden.
Als het veulen wat je gekocht had,plots mss enkel nog grasmaaier kan zijn of nooit intensief bereden kan worden,vind ook ik dat niet meer dan logisch dat ze afhaken.

Het voordeel is hier echt dat hij een jong veulen is,die herstellen meestal beter en sneller dan een volwassen paard.

Ik duim mee dat alles in orde komt!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:37

Sterkte met het herstel!

Enorm vriendelijk dat je het voorschot terug gestort hebt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:41

Heel veel sterkte, ik hoop op een voorspoedig herstel Y;(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:44

Sneu voor de koper en voor jou!

Om te zeggen dat de liefde niet diep zat vind ik erg oneerlijk. Als ik een pony koop voor de sport en hij heeft iets waardoor je er praktisch niks mee kan, hoef ik het ook niet meer.

Fijn dat er ook goed gekeken wordt naar wat de mogelijkheden zijn voor het dier in de toekomst, sterkte TS!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:45

Shirley schreef:

Ze kunnen maar beter eerlijk zijn dan dat ze er straks mee zitten en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze deze keuze makkelijk hebben genomen. Zij zullen er ook naar uit hebben gekeken om het beestje met open armen te ontvangen en me dunkt dat ze dat er nu op z'n zachtst gezegd van balen. Je weet niet met wat voor reden ze het veulen hebben aangeschaft. Het is fijn dat het veulen welkom is bij TS.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:47

Shirley schreef:

Nee, niet mee eens, vind ik erg veroordelend. Je begint niet al bij het begin met een project, waarvan de uitkomst onzeker is. Zou ik ook niet doen hoe leuk het paardje ook is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:47

Nynkster schreef:

Om te zeggen dat de liefde niet diep zat vind ik erg oneerlijk. Als ik een pony koop voor de sport en hij heeft iets waardoor je er praktisch niks mee kan, hoef ik het ook niet meer.

Fijn dat er ook goed gekeken wordt naar wat de mogelijkheden zijn voor het dier in de toekomst, sterkte TS!

Eens. Daarnaast, als je een aankoopkeuring doet en het paard komt daar niet doorheen laat je het ook staan (en wordt vaak geadviseerd ). Dus snap de kopers wel.

Heel veel sterkte, hoop voor jullie dat hij geen complicaties krijgt!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:50

Fijn dat de operatie goed gegaan is en nu hard duimen dat de kleine geen verdere complicaties krijgt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:52

Tancreda4 schreef:
Nynkster schreef:

Eens. Daarnaast, als je een aankoopkeuring doet en het paard komt daar niet doorheen laat je het ook staan (en wordt vaak geadviseerd ). Dus snap de kopers wel.

Heel veel sterkte, hoop voor jullie dat hij geen complicaties krijgt!

Precies, ik denk dat de klap voor beide partijen al groot genoeg is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:55

Ik sta daar anders in maar nogmaals...ik ben niet zakelijk en geef niks om een grasmaaier meer of minder ;)

En er staat nog niks vast....hopelijk herstelt hij gewoon goed en loopt hij straks de sterren van de hemel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:59

Ik vind het ook een gekke opmerking dat als de kopers de koop annuleren ze dus geen echte liefde voor het dier hadden. Ik geef niets om een grasmaaier meer of minder is volgens mij niet helemaal the issue: het gaat hier om een paard waarvan niet duidelijk is of er een tweede operatie nodig is, en als die tweede operatie nodig is dan komt er een ontzettend lang hersteltraject aan waarvan niet zeker is wat het met de rest van het lichaam doet en wat je overhoudt is een paard waarvan je waarschijnlijk nooit zeker weet of hij wel 100% pijnvrij is en of hij de rest van zijn lichaam niet scheef afslijt, terwijl hij die grasmaaier loopt te zijn. Je blijft dus continu kijken, testen, voelen, eindeloos argwanend zijn bij elk korter stapje...

Er bestaat ook nog zoiets als zelfbescherming. Als je mij vijf jaar geleden voor deze situatie had gezet dan had ik ook gezegd dat ik het veulen hoe dan ook had gehouden want eenmaal gekocht is gekocht en dan hou je hem tot je dood. Inmiddels ben ik al een aantal jaar bezig met niets anders dan revalideren van een paard dat mogelijk/waarschijnlijk nooit echt ergens bruikbaar voor is terwijl hij in feite wel al die trainingsdingen zou moeten doen omdat hij er anders lichamelijk slechter van wordt, plus constante zorgen om overgevoeligheid voor voer, insuline resistentie, teveel suikers en zetmeel, te weinig eiwitten, gevoelige hoeven en ga zo maar door. Deze heb ik kapot gekocht omdat hij mij om de hals viel en ik hem als een van de weinigen een betere toekomst kon/wilde geven. Precies zoals de kopers van dit veulen eigenlijk. Dat doe ik echt nooit weer. Als ik überhaupt ooit nog een paard wíl na deze dan gaat die echt kerngezond worden bij aankoop zodat ik in elk geval een paar jaar (fingers crossed) niet elke dag opnieuw chronisch in de zorgen hoef te zitten over hoe hij nu weer op hooi/gras/training/voer/hoeven/zadel enz reageert.

Dus ja, een paar jaar geleden had ik die kopers ook niet begrepen, maar na alle dagelijkse ellende en zorgen van de afgelopen drie jaar met mijn eigen kwakkelaar kan ik alleen maar zeggen: verstandige keuze. Wat niet wegneemt dat het een extra teleurstelling is voor de TS, want dit is een situatie waar niemand op te wachten zit en een wegtrekkende koper is dan nog vervelender.
Heel veel sterkte gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:07

Wat los jij dat keurig op met die kopers, Molenhoek! +:)+

Ik hoop dat het beestje weer helemaal opknapt en duim hard met de rest mee.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:07

Shirley schreef:
Ik sta daar anders in maar nogmaals...ik ben niet zakelijk en geef niks om een grasmaaier meer of minder ;)

En er staat nog niks vast....hopelijk herstelt hij gewoon goed en loopt hij straks de sterren van de hemel!

Heeft niets met zakelijk te maken !
Maar vooral met gevoel !

Het valt niet mee om je dier dan zo te zien en te verzorgen.
Voor beide partijen heel sneu, maar heel begrijpelijk.
Compliment voor de eigenaar dat ze er zo goed mee omgaan _/-\o_

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:36

Ik vind het ook netjes dat ze de kopers hun voorschot heeft teruggegeven.Want die gingen er toch vanuit een gezond veulen te kopen,en de overdracht was nog niet geweest.Dus juridisch gezien hoefden ze hem niet te nemen nu.Zolang het veulen nog bij de verkoper staat is het die zijn verantwoordelijkheid lijkt me. Desalniettemin heel erg allemaal,en ik hoop van harte dat het arme diertje weer helemaal opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:40

Ik snap hun zeker :j Nu blijft Pippin gewoon lekker bij ons en we zien wel hoe hij zich ontwikkeld :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:46

Ach wat een leuke naam! Veel beterschap voor de kleine vent

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:11

Ach, Pippin weet vast dat er straks een grote boerderij met land op hem wacht en dacht, laat ik eens gek doen, kan ik blijven :D . Gekheid natuurlijk maar misschien moet het zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:38

:D Kan goed zijn. Zie ik hem nog voor aan!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:39

Hopelijk knapt hij snel op en houdt hij er niet teveel schade aan over. Beterschap!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:41

Voorlopig dus relatief goed nieuws! Nu hopen dat er geen ontsteking komt