Hier ook 2 keer per jaar ontwormen. 1 keer in het voorjaar en dan einde zomer mestonderzoek en naar aanleiding daarvan in het najaar weer.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kiki1976 schreef:Nadeel is dat rond deze tijd van het jaar een wormenkuur niet heel betrouwbaar is, worden nu weinig tot geen eitjes uitgescheiden.
Kuren mogen alleen verkocht worden op recept, niet iedere da is hier makkelijk in om zomaar een kuur mee te geven als je geen klant bent.
Je kan ze uit het buitenland bestellen, maar tegen de tijd dat je hem in huis heb is je eigen da al terug van vakantie gok ik.
Maar heeft je eigen da geen vervanger nu hij/zij zelf op vakantie is?
Om terug te komen op het zadel. Heel eerlijk ondanks dat deze niet aangesingeld is lijkt deze toch echt wat achterover te liggen. Is echt niet als aanval bedoeld, en snap dat je veel vertrouwen heb in je zadelmaker. Maar mijn ervaring met verschillende zadelmakers is ronduit slecht, en heeft me in het verleden een hoop geld gekost met de zogenaamd goed passende zadels.
kiki1976 schreef:Nadeel is dat rond deze tijd van het jaar een wormenkuur niet heel betrouwbaar is, worden nu weinig tot geen eitjes uitgescheiden.
Kuren mogen alleen verkocht worden op recept, niet iedere da is hier makkelijk in om zomaar een kuur mee te geven als je geen klant bent.
Je kan ze uit het buitenland bestellen, maar tegen de tijd dat je hem in huis heb is je eigen da al terug van vakantie gok ik.
Om terug te komen op het zadel. Heel eerlijk ondanks dat deze niet aangesingeld is lijkt deze toch echt wat achterover te liggen. Is echt niet als aanval bedoeld, en snap dat je veel vertrouwen heb in je zadelmaker. Maar mijn ervaring met verschillende zadelmakers is ronduit slecht, en heeft me in het verleden een hoop geld gekost met de zogenaamd goed passende zadels.
lizy29 schreef:Is het ruwvoer soms veranderd? Mijn EV krijgt ook een buik door rijker ruwvoer en gras. Voor z'n lijntje is hooi het mooist maar aangezien hij 24/7 op gras staat is hij dus altijd in meer of mindere mate buikig terwijl hij op het einde van de winter echt wel wat ribbig word.
kiki1976 schreef:Nadeel is dat rond deze tijd van het jaar eenwormenkuurMESTONDERZOEK niet heel betrouwbaar is, worden nu weinig tot geen eitjes uitgescheiden.
Diddykong schreef:Mijn volbloed doet het echt niet op alleen ruwvoer, niet op enkel rijk hooi en ook niet op voordroog. Daar gaan nog wel 2 kilootjes brok bij. En zo nodig nog extra olie en/of lucerne. Ben het wel met je eens dat ruwvoer de basis moet zijn. Maar het paard van TS kreeg dit al onbeperkt. Volbloeden verbranden gewoon meer
Perryx schreef:hoi allemaal!
ik ga hem vandaag ontwormen met de Equest Pramox.
Dit leek de dierenarts een goede omdat deze erg uitgebreid is.
Daarnaast krijgt hij nóg meer hooi dan dat hij al kreeg en hij krijgt nu van voermeesters de sport torso en van pavo de care 4 life.
Perryx schreef:Vraagje. Helpt deze wormenkuur ook voor bloedwormen waar jullie het over hadden? Kan dit zo snel niet vinden in de beschrijving.
En hoe denken jullie in het algemeen over deze wormenkuur
kiki1976 schreef:Ook voor cushing zijn medicijnen en een aangepast dieet, is gerust wat aan te doen. En nee die medicijnen zijn niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.
Maar aan de ene kant wil je advies, maar aan de andere kant wil je heel veel niet horen.
Misschien eens duidelijk zijn in wat je wilt?