Komt dit uit mijn paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:33

Denk dat iets het heeft laten vallen in je stal. Denk niet dat je paard dit eet.

pubelia

Berichten: 10002
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:41

niet een poliep vanuit de darmen?

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:52

Misschien zijn er uilen bij jullie in de stal.
Trouwens, heel af en toe zijn er verhalen over paarden die ook wel een diertje verschalken. Misschien is je paard omnivoor :+ . Al zou het niet logisch zijn dat een lever onverteerd in de mest zou liggen.
[VVDD] Ooit zoiets meegemaakt???? Paard eet rat!

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:06

Ik denk laten vallen door een vogel o.i.d precies bij de mest. Ik vind dat het er te schoon uit ziet om uit je paard te komen.

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:05

Ik denk niet dat het een kever is. Daar is de kleur alleen al niet goed, bovendien heeft de lever meerdere lobben en die op de foto heeft er maar 2.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:20

heb je daarna niks meer in/bij de mest gevonden? Het lijkt me ook niet uit je paard te komen, anders zou het meer tussen de mest zitten. Bovendien zou ik dan slechte mest eventueel met bloed verwachten.

Ben echt ontzettend benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:44

emilyslaluna schreef:
Ik denk niet dat het een kever is. Daar is de kleur alleen al niet goed, bovendien heeft de lever meerdere lobben en die op de foto heeft er maar 2.


ding kan ook aangevreten zijn he ;) als er een vogel mee aan de haal is gegaan of een kat kan het ding ook beschadigd zijn. Mijn kat heeft een keer een muis opgevreten en had ook de lever en het maagje overgelaten.

Jennyxx

Berichten: 3047
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 23:06

De foto lijkt er zeker op *D maar niet precies inderdaad. Het zat wel wat meer tussen de mest. Ik had het al met mijn mestvork aangeraakt, omdat ik dacht dat het een papiertje was ofzo. Maar het stukje was verder niet met mest besmeurd. In het echt had het inderdaad minder kwabben en is het een stuk lichter van kleur. Uilen zitten hier niet. En de stal is erg laag, er zitten verder geen vogels in. Maar ik denk ook niet dat een vogel een rattenlever mee in de lucht neemt? Misschien dan de hond? Maar waarom zijn er verder geen resten of eventueel braaksel? Ik hoop wel dat het een rattenlever is en dat het niet uit mijn paard komt :))

Mloes

Berichten: 5178
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:28

Ik ben ook heel benieuwd.. Hopelijk wil iemand het onderzoeken en ons uit deze onzekerheid halen :D

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:55

Is het niet een schildklier?

Anoniem

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:12

zoals ik al zei: mijn kat heeft een keer een muis opgegeten en alleen het maagje en lever waren nog over. Verder ook geen andere restjes meer.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:26

emilyslaluna schreef:
Ik denk niet dat het een kever is. Daar is de kleur alleen al niet goed, bovendien heeft de lever meerdere lobben en die op de foto heeft er maar 2.


Alsof een roofdier het altijd perfect ontleed

Ik vind het er juist wel sprekend op lijken.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:53

Hmm, ergens kat in de buurt? Hier laten de stalkatten ook wel eens wat achter, dan een levertje, dan een maagje, dan een poot van een waterhoen, dan een staartje van een konijn.. etc. etc... Ziet er echt uit als restantje van een roofdier en hier is dan vaak ook de rest spoorloos verdwenen.

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:39

Kippen scheiden soms oud darmwand slijm uit via de mest. Zeker als ze net wormen hadden of ontwormd zijn. Kan bij kippen geen kwaad.
Het zou zoiets kunnen zijn, of een poliep.

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:19

Knert schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik denk niet dat het een lever is. Daar is de kleur alleen al niet goed, bovendien heeft de lever meerdere lobben en die op de foto heeft er maar 2.


Alsof een roofdier het altijd perfect ontleed

Ik vind het er juist wel sprekend op lijken.


Ik heb al veel levers gezien met mijn studie. De textuur en de kleur kloppen gewoon niet, zelfs al zouden er lobben weg zijn.

TS, een lever is ten eerste erg glad, zo glad dat wanneer je in een leverlob knijpt, het gewoon tussen je vingers weg glijdt. Bovendien heeft het een 'dens' gevoel, dus je kan het wel deels inknijpen, maar uiteindelijk is het gewoon hard/dens qua gevoel. Het is erg moeilijk uit te leggen. Maar een lever is op eerste zicht gewoon erg glad, de lobben glijden over je hand heen, door je vingers ect. Op de foto lijkt dat niet zomaar zo te zijn.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:29

Heb het in de groep gegooid waar wat dierenartsen in zitten. Ben heel benieuwd of ze er wat van kunnen maken :D

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:13

Leffroi schreef:
Heb het in de groep gegooid waar wat dierenartsen in zitten. Ben heel benieuwd of ze er wat van kunnen maken :D


Zij zeggen dat het eerder lijkt op longen dan een lever. Een lever is donkerder namelijk.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:55

Het bewijs dat paarden wel degelijk ratten eten := .. Zo vond ik onze merrie in het weiland..

Spoiler:
Afbeelding



Alleen of het dan zo proper uit de mest komt..

Ik ben benieuwd wat het is!
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 03-03-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:13

Misschien goed idee om dat in een spoiler te zetten? :o

Jennyxx

Berichten: 3047
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 00:02

Leffroi schreef:
Leffroi schreef:
Heb het in de groep gegooid waar wat dierenartsen in zitten. Ben heel benieuwd of ze er wat van kunnen maken :D


Zij zeggen dat het eerder lijkt op longen dan een lever. Een lever is donkerder namelijk.




Zij denken dus ook niet aan een poliep van het paard maar aan een orgaan van een rat ofzo? :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:44

Niet precies. Maar ze achten eerder longen dan lever.

soloro

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:46

Ik heb reactie! Ze denkt aan een poliep uit de darm of keel. Als TS het in de vriezer bewaard heeft dan wil ze het zeker graag hebben om het te bekijken! Ik ben deze week in staat om het op te halen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:56

Oh dat zou wel tof zijn toch!

soloro

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:58

Ja klopt dus ik hoop dat het veilig in de TS haar vriezer ligt haha.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Komt dit uit mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:59

Ts kan misschien een goeie kans zijn om het te weten te komen!