Paard loopt niet lekker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 18:26

Hoe kom je er bij dat ze nu een hoefzweer heeft?
Die heeft ze niet. Dat was bijna nu jaar geleden, en heeft toen 2 weken op de kliniek gestaan. Dat is wat ik bedoelde met weinig laat merken want zelfs de kliniek stond er versteld van! En dat heedt dus niks met nu te maken!

Jullie kunnen er nu wel van alles bij halen incl verzekering. Dat was gewoon puur om te kijken hoe of wat., dat mag ik toch zelf weten?

Ik ben voor het welzijn van mijn paard, dus dat ik niet sommige tips hier aan wil nemen bullshit. Of geld wil besparen, kom op zeg! Heb aantal tios gekregen via pb of hier van hey topic die ik opgepakt heb.

Ik heb genoeg rond gebeld als gemaild afgelopen dagen. Zelfs nog met Edigit gesproken....

Nogmaals mijn paard komt bij mij op 1, als daar twijfels bij jullie over zijn, kan ik daar niks aan doen! En het heeft totaal niks met kritiek oid te maken absoluut niet!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:40

Maar is het dan niet handiger eerst eens een paardenarts een kreupelheidsonderzoek te laten doen i.p.v. meteen weer een peut of paat erbij te halen? Want uiteindelijk, als er echt iets mis is, wat aannemelijk is als je ziet hoe de pony (niet) loopt, ben je goedkoper uit met gericht onderzoek door een paardenarts. Want je wil toch weten waar het vandaan komt lijkt mij?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:52

maikeltje schreef:
Maar is het dan niet handiger eerst eens een paardenarts een kreupelheidsonderzoek te laten doen i.p.v. meteen weer een peut of paat erbij te halen? Want uiteindelijk, als er echt iets mis is, wat aannemelijk is als je ziet hoe de pony (niet) loopt, ben je goedkoper uit met gericht onderzoek door een paardenarts. Want je wil toch weten waar het vandaan komt lijkt mij?

Lijkt mij ook de meest logische aanpak.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:05

Stamper schreef:
Die heeft ze niet. Dat was bijna nu jaar geleden, en heeft toen 2 weken op de kliniek gestaan. Dat is wat ik bedoelde met weinig laat merken want zelfs de kliniek stond er versteld van! En dat heedt dus niks met nu te maken!

Jullie kunnen er nu wel van alles bij halen incl verzekering. Dat was gewoon puur om te kijken hoe of wat., dat mag ik toch zelf weten?

Ik ben voor het welzijn van mijn paard, dus dat ik niet sommige tips hier aan wil nemen bullshit. Of geld wil besparen, kom op zeg! Heb aantal tios gekregen via pb of hier van hey topic die ik opgepakt heb.

Ik heb genoeg rond gebeld als gemaild afgelopen dagen. Zelfs nog met Edigit gesproken....

Nogmaals mijn paard komt bij mij op 1, als daar twijfels bij jullie over zijn, kan ik daar niks aan doen! En het heeft totaal niks met kritiek oid te maken absoluut niet!

Ze is hard voor zichzelf..begrijp ik?
.
Oei wat een pijn wat ze nu moet hebben dan, dit toont ze echt overduidelijk

Rijd hier niet meer op. Met deze voorgeschiedenis, moet je het heeeel serieus nemen. Ze zit compleet vast en heeft pijn, ik snap het wel.

Doe het dier een plezier en rijd er niet meer op... het dier deed jou eeen plezier door gewoon door te hobbelen terwijl ze zichtbaar stokkreupel is.. en jij nog aangeeft hard te zijn voor zichzelf... oei.

Ik vraag je namens dit paard, wat duidelijk genoeg spreekt maar genegeerd wordt,... geef het rust en gepaste medische hulp. Rijdt er niet op.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:34

Knert schreef:
Stamper schreef:

Ze is hard voor zichzelf..begrijp ik?
.
Oei wat een pijn wat ze nu moet hebben dan, dit toont ze echt overduidelijk

Rijd hier niet meer op. Met deze voorgeschiedenis, moet je het heeeel serieus nemen. Ze zit compleet vast en heeft pijn, ik snap het wel.

Doe het dier een plezier en rijd er niet meer op... het dier deed jou eeen plezier door gewoon door te hobbelen terwijl ze zichtbaar stokkreupel is.. en jij nog aangeeft hard te zijn voor zichzelf... oei.

Ik vraag je namens dit paard, wat duidelijk genoeg spreekt maar genegeerd wordt,... geef het rust en gepaste medische hulp. Rijdt er niet op.

Nogmaals, er wordt NIKS genegeerd, er wordt momenteel ook NIET opgereden!
En er is en wordt zeker wel wat aan gedaan!
Meerdere kunnen dit bevestigen, mocht er nog steeds hier dus twijfels over zijn ........
Want wie zegt dat er geen meerdere onderzoeken/behandelingen op de agenda staan?

Lezen is voor sommige hier ook moeilijk denk ik zo!

Einde discussie! :) Gewoon, omdat dit niet meer gaat over het doel wat ik voor ogen had.
laten jullie je paard wel voor elke scheet van buiten keren dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:51

Jeetje, ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. Jou paard zou heel hard voor zichzelf zijn, laat niet snel iets merken maar loopt op de filmpjes overduidelijk te verekken van de pijn. Vervolgens kan iedereen uit, door jou getypte, verhaal opmaken dat er een osteopaat bij is geweest en het gaat wonderbaarlijk genoeg ineens weer een stuk beter. Als er dan verteld word dat dat, gezien de pijn die ze laat zien, waarschijnlijk niet genoeg is, en die mening deel ik oprecht, kom je ineens met de melding dat ze wel verder onderzocht word.
Laat je paard aub goed nakijken door een goede dierenarts, dit is niet zomaar een scheet, je paard loopt te kreperen van de pijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:56

Stamper schreef:
Meerdere kunnen dit bevestigen, mocht er nog steeds hier dus twijfels over zijn ........
Want wie zegt dat er geen meerdere onderzoeken/behandelingen op de agenda staan?

Einde discussie! :) Gewoon, omdat dit niet meer gaat over het doel wat ik voor ogen had.

Ik begrijp de reacties eigenlijk heel erg goed... Slecht lezen? Mwah... ik geloof dat dat wel wat meevalt. Dat er hier en daar iets door elkaar wordt gehaald vind ik niet zo heel erg schokkend. Dat gebeurt in elk topic.

Ik vind het beeld dat je in de OP laat zien niet bepaald 'elke scheet'. En ik denk dat vrijwel elke Bokker zijn paard meteen temperatuurt wanneer het gedrag ook maar iets afwijkt... Just to be sure...

Je maakt het topic op dit moment zelf geheimzinniger dan nodig, dat maakt het vrij logisch dat mensen aan je gaan twijfelen. Daarnaast heb je nogal een vreemde volgorde van handelen. Met dit klinische beeld ga je simpelweg eerst naar de kliniek. Het is in mijn ogen vrij schokkend dat je zelf met dit beeld twijfelt of je paard misschien niet lekker loopt... Het niet voelen is één ding, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar het niet zien vind ik best heftig...

Je gaat filmpjes sturen naar DA en zadelmaker, waarbij ik me van dat laatste nog iets kan voorstellen. Die eerste moet je gewoon een afspraak mee maken. Zoals al op de eerste pagina veelvuldig gereageerd wordt is je paard gewoon hartstikke kreupel. Je hoopt vervolgens dat de DA je naar de osteopaat stuurt. Dat doet de DA gek genoeg ook nog volgens een post... Een paar posts later heb je naar aanleiding van een tip van iemand op bokt er een osteopaat bij gehaald. In diezelfde post geef je aan dat 'voor hetzelfde geld de DA ook een osteopaat had aangeraden'.
Zie je hoe vreemd zoiets overkomt? Hoe ongeloofwaardig je jezelf er mee maakt?

Patt

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:01

Zucht..... ik had eigenlijk niet willen reageren in dit topic maar besluit het bij deze toch kort te doen.
Er zijn al vele tips gegeven en deze zijn echt goed bedoeld.

Je moet niet continue iedereen (lees DA, zadelmaker, osteo, fysio e.d.) mailen maar BEL gewoon de dierenarts die heeft Lyzet echt nodig nu.

Wees niet eigenwijs en laat haar nakijken, ik weet dat ze veel voor je betekend en wil je ook echt alleen maar een duwtje in de goede richting geven hiermee.

Succes en ik hoop dat je een verstandig besluit neemt voor je maatje.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:10

Door laten lichten door een DA en niks anders.
Heel leuk osteo, chiro, masseur en weet ik wat er allemaal bestaat. Je zult dingen moeten uitsluiten en dan gericht behandelen waar nodig.
Als t om kosten gaat. Nu geef je ze uit aan iets waarvan je niet weet of je er wat aan hebt.
Laat er een d.a./kliniek naar kijken.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:29

Stamper schreef:

Wanneer een paard waarbij al eerder sclerose vastgesteld is zodanig slecht beweegt als jouw pony is het echt belangrijk om dat serieus te nemen. Dat heeft verder niks met ‘voor iedere scheet binnenstebuiten laten keren’ te maken, maar is slechts een kwestie van een gezonde dosis paardenverstand. Onderschat dit alsjeblieft niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:44

Stamper schreef:

Je paard knapt helaas niet op van rondbellen en mailen of tips van mensen van Bokt? Je paard moet onderzocht en behandeld worden door een goede paardenarts! Er is al eerder sclerose vastgesteld, iets wat je bij het geplaatste filmpje niet eens noemenswaardig vond te vermelden, en dan zet je hier serieus neer 'bij iedere scheet binnenste buiten keren' terwijl je paard er zó bijloopt?? Natuurlijk zit hij vast en zal het lijken of het nu iets beter gaat na behandeling osteo. Je onthoudt het paard gewoon de benodigde medische zorg.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:55

Ik ontstip. Wordt een beetje naar van dit topic. Paard loopt krakkemank, blijkbaar is er al eerder sclerose geconstateerd (wat ik ook al had aangegeven, omdat het probleem hier overduidelijk uit de rug komt).
Worden er wat -peuten en -paten bijgehaald en is het opeens 'opgelost' en 'een scheet'...
pffff. Iets als paardenmensen en mensen met paarden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:46

DatBenIkNou schreef:
Stamper schreef:

Je paard knapt helaas niet op van rondbellen en mailen of tips van mensen van Bokt? Je paard moet onderzocht en behandeld worden door een goede paardenarts! Er is al eerder sclerose vastgesteld, iets wat je bij het geplaatste filmpje niet eens noemenswaardig vond te vermelden, en dan zet je hier serieus neer 'bij iedere scheet binnenste buiten keren' terwijl je paard er zó bijloopt?? Natuurlijk zit hij vast en zal het lijken of het nu iets beter gaat na behandeling osteo. Je onthoudt het paard gewoon de benodigde medische zorg.

Nee hoor, want die is er echt wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:39

Vindt jij...als enige.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:44

Maar waarom ga je niet gewoon naar een goede arts ipv een peut bij een paard met zo'n geschiedenis?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:26

Moderatoropmerking:
Graag het netjes houden. Met TS verwijten te maken wordt het topic er niet gezelliger op en de discussie al helemaal niet. TS is daar ook niet mee geholpen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:15

Ik zie geen enkele reactie die 'niet netjes' is en als een TS vraagt om advies op deze site kun je verwachten dat die er ook komt of je het advies nou leuk vindt of niet.

Lijkt me ook dat TS verder niet geholpen meer wilt worden, gezien er geen reactie en antwoord meer komt, en haar eigen pad verder bewandeld.

Prima want dat is uiteraard haar beslissing.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:29

Ik heb niet alles doorgelezen, misschien dat je er inmiddels al een da bij hebt gehad. Anders zou ik je graag aanraden om een fysiotherapeute te zoeken. Mijn fysiotherapeut (nouja die van Het paard dan) heeft zo ontzettend goed geholpen! Gewoon even nalopen en kijken wat er in de weg zit! Kan nooit kwaad

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 04:39

petraaken schreef:
Graag het netjes houden. Met TS verwijten te maken wordt het topic er niet gezelliger op en de discussie al helemaal niet. TS is daar ook niet mee geholpen.[/mod]

Ik heb nog geen reacties gezien die niet netjes waren. Alleen meningen waar om gevraagd werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:07

Faitherr schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, misschien dat je er inmiddels al een da bij hebt gehad. Anders zou ik je graag aanraden om een fysiotherapeute te zoeken. Mijn fysiotherapeut (nouja die van Het paard dan) heeft zo ontzettend goed geholpen! Gewoon even nalopen en kijken wat er in de weg zit! Kan nooit kwaad

Heeft jouw fysio rontgenogen dan? Want een paard dat zo loopt zou ik niet behandeld willen hebben zonder dat ik zeker weet dat er niets verkeerd zit van binnen.
Zou je bij jezelf ook niet willen...

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:36

Janine1990 schreef:
Faitherr schreef:

Heeft jouw fysio rontgenogen dan? Want een paard dat zo loopt zou ik niet behandeld willen hebben zonder dat ik zeker weet dat er niets verkeerd zit van binnen.

Daar heb je een punt, ik wil ook niet zeggen dat ze er geen dierenarts bij moet halen hoor! Had ik zelf ook al gedaan! Maar fysiotherapeuten kunnen wel snel voelen of er iets verkeerd zit. Bij mij was het in iedergeval de goede oplossing. Maar bij ernstige gevallen (zoals deze) lijkt het me verstandig eerst een dierenarts te laten komen!

Succes ts!

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:51

Janine1990 schreef:
Faitherr schreef:

Precies, dat vraag ik me namelijk ook regelmatig af, want TS is natuurlijk lang niet de enige die deze weg behandelt ... Ik zie regelmatig mensen die homoeopaten, osteopaten, chiroprakters, masseurs, zadelpassers etc laten komen en daar heel veel geld aan uitgeven, maar geen paardenarts willen. Laatst hoorde ik dat zo'n peut inderdaad door naar het paard te kijken kan zien of er iets mis is met organen. Dus ja, wat moet je dan nog zeggen?

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:51

Bewandelt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:08

Zien kunnen ze het niet. Wel voelen.
Maar dan ook niet alles. Dan heb je idd röntgen ogen voor nodig.
Dit geval zou ik wel aan de DA voorleggen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:38

Janine1990 schreef:

Een paard dat zo loopt, kan ook nog gewoon een hoefzweer hebben he ;)
Ben het verder volledig met je eens dat je gewoon een dierenarts erbij moet halen als je paard zo loopt (er zijn ook gewoon dierenartsen die chiro/osteo zijn :D Voor het geval je zelf niet weet of je een DA of een osteo/chiro moet bellen).

Het is echt een misverstand dat een paard die zo loopt, acuut voor duizenden euro's een hele medische molen door moet. Dat is allemaal afhankelijk van de bevindingen bij het klinische onderzoek, ernst van het probleem en de duur van de klachten.