Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rindin schreef:Oef, daar is nogal wat te zien...
Meermaals is RA genoemd, daar is hij gewoon kreupel, maar dat is lang niet alles. LV is ook twijfelachtig, al zou dat heel goed door compensatie van RA kunnen komen.
In galop is ook heel duidelijk en flink probleem te zien; hij beweegt helemaal niet in zijn rug. De rug zou bij iedere sprong iets bol en hol moeten worden, dat gebeurt 0,0.
Dringend advies, TS. Vraag de dierenarts (kliniek) om een kreupelheidsonderzoek. Mocht daar niks uitkomen, laat hem dan onderzoeken en behandelen door een fysio. Daar is hij heel hard aan toe.
Mocht er wel iets uit het kreupelheidsonderzoek komen, laat hem dan alsnog door een fysio behandelen, want hij heeft meer problemen dan alleen een kreupelheid.
Heel veel succes!
Sclimpre schreef:Paard loopt niet goed op de rechterhand. In het algemeen zijn zijn passen wat kort.
Maar verder ziet hij er best vrolijk uit, oortjes gaan zowat in alle richtingen. Hij ziet er echt niet uit alsof hij pijn heeft. De gekke sprongen in galop doet hij enkel aan de longe, dus dat kan gewoon onervarenheid en gebrek aan balans zijn.
Best laten kijken door een ervaren paardenDA, dus iemand die niet enkel naar het medische kijkt maar ook naar de manier waarop je met je paard werkt.
Eens het uitgeklaard is was er aan de hand is, zou ik af en toe een goede instructeur laten komen om jullie in de goede richting te houden.
TS, trek je de negatieve reacties niet aan. Een poosje geleden was er een topic van iemand die een aard toch gekocht had, ondanks het feit dat hij op de RX'en afgekeurd was. Dat paard liep vele malen slechter dan jouw paard, oren achteruit en zogauw hij de kans kreeg stopte hij. En dan een heleboel reacties 'Ooh, dat gaat al héél goed.'
vickyP schreef:Misschien heeft het wel als reden dat we nu gewoon zaterdag op vakantie vertrekken en de da niet meer kan komen ze snel..
vickyP schreef:Misschien heeft het wel als reden dat we nu gewoon zaterdag op vakantie vertrekken en de da niet meer kan komen ze snel..
Goof schreef:Oh jeetje ts. Ik vind je paard echt heel slecht. Zoals gezegd rechtsachter. Ik schrik er eigenlijk van dat jij de indruk had dat hij zo braaf en netjes zijn rondje liep terwijl hij gewoon echt niet goed is. Je hebt dit kennelijk totaal niet gezien zelf.